Gå til innhold

Ikke kvalm i svangerskapet, bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var kvalm i ei uke og så slapp det tak. Har ømme brystvorter og er ellers helt ok, kanskje noe trøttere. Men den klassiske uggenheten, at man ikke orker tanken på enkelte matvarer osv. Det er ikke hos meg nå, selv om jeg er over 7 uker på vei. Har tre tidligere fullgåtte svangerskap bak meg, hvor denne uggenheten har vart i ukesvis. Jeg føler meg ikke gravid. Og tenker at det er ca ensbetydende med MA, missed abortion, at fosteret har slutter å utvikle seg men at kroppen ikke blør enda. Ved å lese på nett har jeg kommer frem til at hvis man har vært kvalm og så opphører kvalmen før uke 9-10, da er det et dårlig signal. Har man ikke vært kvalm noen del av svangerskapet kan man regne seg som heldig. Jeg var skikkelig dårlig frem til ca 5+3, over 9 døgn siden. 

Ingen smerter, blod mm. Bare denne ekle følelsen av at dette er feil. 

Skal til ultralyd mandag. Ikke ledig før. Vet dette er «mat» for en gynekolog og ikke et forum, må bare ha er sted å skrive det ut.

Anonymkode: 53f82...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Var kvalm i ei uke og så slapp det tak. Har ømme brystvorter og er ellers helt ok, kanskje noe trøttere. Men den klassiske uggenheten, at man ikke orker tanken på enkelte matvarer osv. Det er ikke hos meg nå, selv om jeg er over 7 uker på vei. Har tre tidligere fullgåtte svangerskap bak meg, hvor denne uggenheten har vart i ukesvis. Jeg føler meg ikke gravid. Og tenker at det er ca ensbetydende med MA, missed abortion, at fosteret har slutter å utvikle seg men at kroppen ikke blør enda. Ved å lese på nett har jeg kommer frem til at hvis man har vært kvalm og så opphører kvalmen før uke 9-10, da er det et dårlig signal. Har man ikke vært kvalm noen del av svangerskapet kan man regne seg som heldig. Jeg var skikkelig dårlig frem til ca 5+3, over 9 døgn siden. 

Ingen smerter, blod mm. Bare denne ekle følelsen av at dette er feil. 

Skal til ultralyd mandag. Ikke ledig før. Vet dette er «mat» for en gynekolog og ikke et forum, må bare ha er sted å skrive det ut.

Har ikke vært kvalm i noen av mine svangerskap jeg! Bare ømme bryst og litt mensmurringer..Har vært igjennom 3.

Anonymkode: 124fb...5ab

Skrevet

Jeg tenkte akkurat som deg! På en dag var kvalmen, uggenheten borte. Gikk fra sengeliggende til å spise hva jeg ville. Og det var i uke 8 tror jeg det var. La i fosterstilling ukene før.

Alt var i skjønneste orden, og gynekologen sa at dette var helt normalt!

Anonymkode: 69c0a...d6c

Skrevet

Har ikke vært uggen noen av gangene, eneste jeg har hatt er at jeg var ekstremt trøtt i starten i graviditeten til barn nr2. Så ille at jeg måtte ringe farmor noen ganger og be henne hente storesøster for jeg var trøtt. Hun fant meg flere ganger på gulvet sovende, med ungen løpende rundt. Hadde fornuft til å gå på ett rom der det ikke ville skje noe om jeg sovnet. 
Men alle graviditetene jeg har hatt har vært like unntatt den ene som jeg var ekstremt trøtt i starten. Jeg har vært gravid 9 ganger og har to barn, så jeg har mistet noen ganger. Jeg har en sykdom som gjør at jeg  får sa. Dette viste jeg før jeg begynte å få barn, arvelig i familien.

Anonymkode: 4189e...8de

Skrevet

Jeg var kun uggen i uke 6 til 9. Var helt fin resten av svangerskapet :) Var litt engstelig selv for at det ikke skulle være noe der, men tidlig UL i uke 12 viste en sprellende baby 😊 så tror ikke det behøver å bety at noe er galt

Skrevet

Takk gode damer:-) 

Skal på ultralyd i dag kl 1350. Orket ikke vente til over helgen. Jeg her ingen symptomer lengre, bortsett fra at brystvortene er ømme på kveldene og nettene (!). Alt snev av kvalme og det som minner om å være gravid, er borte. Ingen oppblåsthet, ingen ekstra trøtthet, ingen tungpustethet (alltid et tidlig tegn hos meg). Alle disse symptomene hadde jeg frem til søndag for snart to uker siden. Så slapp det, og nå er det helt opphørt. Har trålet nett, og de aller fleste i mine sko har hatt en MA. At fosteret/embryoet har dødd, men ikke blitt støtt ut enda. Hcg øker ikke lengre i det fosteret ikke lengre er vitalt, og dermed opphører symptomene, som alle er bivirkninger av stigende hcg. 

Skal være 7+1 i dag, kan ikke være kortere på vei. Jeg er klar for å bare få dette avgjort. Og håper jeg slipper medikamentell abort for å støte ut restene. 

Har en stor sorg inni meg. Jeg blir ikke lett gravid, og vi har strevet med de vi har fra før. Min mann vil helst ikke ha flere, med hadde tatt imot en uplanlagt. Dermed var dette «sjansen». Jeg kan ikke bare bli gravid igjen neste mnd, både fordi kroppen min trolig ikke får det til og fordi han ikke vil gå inn for flere unger. Jeg har gått på prevensjon og fortsetter med det. Lykketreffet var dette mirakel-uhellet. Hadde sett for meg permisjon, navn osv. Dere vet. Og så må jeg bare bite meg i kinnet og skrinlegge det. 

Blæ. Et i-landsproblem, men lell. I dag kjenner jeg på en stor sorg. 

Skrevet

Ps: Mine «undersøkelser» av erfaringer og fagartikler på nett sier at det er helt normalt med symptomlette fra uke 8-12. Da skal hcg flate ut. Å miste alle symptomene før det, er ikke forbundet med særlig gode odds. Dermed har jeg forhåndsdiagnostisert med selv :-)  

Skrevet

Jeg har fire barn, og har vært litt mindre kvalm for hvert svangerskap.

Gynekologen sin teori var at kroppen på en måte blir vant til svangerskapshormonene og ikke reagerer så veldig lenger.

Første svangerskap brakk jeg meg til jeg var 5 mnd på vei, var kvalm hele svangerskapet.

Med nr fire var jeg bare litt uggen første ukene, så forsvant det. Følte meg ikke gravid i det hele tatt før jeg var over 20 uker på vei. Det var helt merkelig. Men jeg var gravid altså.

Så ikke slipp håpet før du faktisk har vært på ul, det er ikke sikkert det har gått galt selv om du er redd for det.

Anonymkode: 05c87...920

Skrevet

Slapp helt av! Pust med magen! Ingen ting er avgjort enda. Venninna mi hadde akkurat samme opplevelse som deg og var dritstressa. Hun hadde opplevd en MA før (men da slapp ikke symptomene taket, og hun fikk tidenes sjokk på ul). Nå har hun en liten klump på tre måneder. Ikke gi opp, jeg har troa ❤ Oppdater gjerne!

Anonymkode: f1c6b...853

Skrevet

Ingen hjerteaktivitet 😕

Takk for god støtte, damer:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...