Gå til innhold

Til dere som trener med vekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan varmer dere opp? Sykler dere i 30 min før dere begynner, eller begynner dere rett på? 

Anonymkode: 32624...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmer opp ja. Sykler ikke.

Anonymkode: 3ac28...bac

Skrevet

Tar en kjapp oppvarming. 10 minutter på tredemølle. Kan også varme opp med lette vekter. 

Anonymkode: 47f2c...61c

Skrevet

Jeg varmer opp med tøyeøvelser, slik at muskelene forbereder seg på hva som skal komme, samt at jeg tar øvelsene med egen kroppsvekt før jeg starter selve vekttreningen.

Anonymkode: 93977...06b

Skrevet

Jeg varmer ofte opp med tøyeøvelser, bevegelser uten vekt og kun kroppsvekt. Endel øvelser med strikk, før jeg setter igang.

Skrevet

Man skal ikke tøye kalde muskler

Skrevet

Varmer opp med lette vekter slik at jeg varmer opp de musklene jeg skal bruke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Joda, det kan man godt gjøre. Hvor langt man da tøyer begrenser seg selv, men man vil likevel ha effekt av det.

Det med at man ikke kan tøye på "kalde" muskler er ganske utdatert. Mange flere burde tøyd regelmessig for å unngå unødvendige muskelspenninger, men mange lar være nettopp fordi de har trodd på det du sier. Men det er altså feil. Man kan fint tøye uten å først varme opp.

Anonymkode: cceda...718

Skrevet

Jeg trener såpass lett pga. sykdom at jeg ikke varmer opp før jeg begynner å trene styrke. Skulle jeg trent med tyngre vekter, da ville jeg varmet opp. Så det kommer litt an på belastningen og hvor erfaren du er.

Anonymkode: cceda...718

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Joda. Helt utdatert å si noe annet. 

Mobilitetstrening er ypperlig oppvarming av muskulaturen. Gjerne i kombinasjon med å utføre enkelte av styrkeøvelsene med lett vekt eller kroppsvekt før man øker på med vekt. 

Anonymkode: 17eab...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...