Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Ser utlyst stilling som familiekonsulent i barnevernet i min kommune som ser veldig spennende ut. Så googler jeg jobb i barnevernet og blir skremt av det jeg finner: høyt arbeidspress, høyt sykefravær, turnover, dårlig lønn mm. Har lang erfaring med barn men ikke via bv. Er det virkelig så ille? Noen her som jobber i barnevernet og vil dele litt? Oppgaver, press, positive sider, lønnsnivå etc? Anonymkode: 1abde...b33
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Arbeidspress var ikke verre enn i helsevesenet. Men mangelen på drøfting, ovenfra-og-ned styring og lite fokus på etikk og profesjonalitet var ikke ok. Opplevde en litt kjip blanding av mange unge nyutdanna og folk som burde skiftet jobb fordi de var så tydelig lei jobben. Jeg reagerte flere ganger på menneskesynet fra den eldre garden.. Anonymkode: eb598...a34
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Arbeidspress var ikke verre enn i helsevesenet. Men mangelen på drøfting, ovenfra-og-ned styring og lite fokus på etikk og profesjonalitet var ikke ok. Opplevde en litt kjip blanding av mange unge nyutdanna og folk som burde skiftet jobb fordi de var så tydelig lei jobben. Jeg reagerte flere ganger på menneskesynet fra den eldre garden.. Anonymkode: eb598...a34 Takk for svar. Dette med ledelse og miljø er vel veldig varierende fra sted til sted? Er det mange år siden? Er det ubegrenset med saker så presset blir for stort? HI Anonymkode: 1abde...b33
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ser utlyst stilling som familiekonsulent i barnevernet i min kommune som ser veldig spennende ut. Så googler jeg jobb i barnevernet og blir skremt av det jeg finner: høyt arbeidspress, høyt sykefravær, turnover, dårlig lønn mm. Har lang erfaring med barn men ikke via bv. Er det virkelig så ille? Noen her som jobber i barnevernet og vil dele litt? Oppgaver, press, positive sider, lønnsnivå etc? Anonymkode: 1abde...b33 Hvis det er en mindre kommune du bor i, så bør du nok vurdere liknende stillinger i nabkommunene isteden. Anonymkode: 1aa0e...647
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er en mindre kommune du bor i, så bør du nok vurdere liknende stillinger i nabkommunene isteden. Anonymkode: 1aa0e...647 Stor kommune på Østlandet. HI Anonymkode: 1abde...b33
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Takk for svar. Dette med ledelse og miljø er vel veldig varierende fra sted til sted? Er det mange år siden? Er det ubegrenset med saker så presset blir for stort? HI Anonymkode: 1abde...b33 Antallet saker er begrenset, men øker etter det jeg har forstått for hvert år på grunn av innsparinger og krav til effektivitet. Jeg jobbet for øvrig en kort periode ved et familiehjem. En enig med hun over som skrev at det nok er noen få som nærmer seg pensjonsalderen i yrket som har utviklet et menneskesyn og en tone som ikke lengre er forenlig med å jobbe med dette. De yngre ansatte så ut til å frykte en husker jeg, hun kunne glefse til og hadde en bedrevitende holdning ovenfor både familiene og kollegaer. Anonymkode: 1aa0e...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå