Gå til innhold

Hvor mye har ungene deres med seg i matpakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en i 6 klasse og et førskolebarn i barnehagen. Lurer på om jeg sender med de for mye mat, så lurer på hvor mye andres barn spiser. 

Anonymkode: a6347...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser vell om de spiser opp?

Anonymkode: 239b7...57a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har en i 6 klasse og et førskolebarn i barnehagen. Lurer på om jeg sender med de for mye mat, så lurer på hvor mye andres barn spiser. 

I dag fikk 7 klassingen med seg 2 grove vafler med brunost , en yoghurt , noen jordbær , litt ananas og hjemmelaget smoothie . Det spises opp 

Skrevet

10. klassingen hadde to skiver hjembakt brød med brunost, et halvt eple og en havrekjeks. 

Anonymkode: c9413...35c

Skrevet

Femteklassingen har med tre brødskiver og ett eple. Har nylig økt fra to til tre skiver. Gutt, 165 høy, høyt aktivitetsnivå, i puberteten.

Anonymkode: 6030b...2e5

Skrevet

Jenta i 8.kl hadde med to knekkebrød med gulost og 4 cherrytomater. Hun er ganske småspist. Ikke alltid hun spiser opp.

Jenta i 6.kl hadde med en boks blandet grønn salat og et stort hjemmebakt ostebriks. Hun spiser alt.

Anonymkode: 7029c...456

Skrevet

Jente i 7 har en skive polarbrød, en drikkeyoghurt og litt frukt.

Gutt i 9 klasse 4 skiver grovbrød, drikkeyoghurt og frukt. 

Anonymkode: 9152c...b0e

Skrevet

Gutt i 8 klasse: 3 brødskiver og en frukt eller yoghurt eller gulrøtter

Samme på gutten i 5 klasse

Anonymkode: 297bf...eb2

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Førskolebarnet pleier å få to brødskiver+oppskjært frukt/grønnsaker. Av og til bytter vi frukta med en smoothiepose (sånn fra babyhylla i butikken) eller bytter brød med knekkebrød eller polarbrød, men stort sett går det i det jeg skrev. Av og til spiser hun opp, av og til ligger nesten alt igjen. 

Anonymkode: 63244...ab3

Skrevet

2 klassingen har to brødskiver med ost, skinke, salat, paprika og agurk. I tillegg ett grovt horn og ett eple.

5 klassingen har to polarbrød, ett grovt horn og gjerne litt salat, paprika, agurk etc.

Anonymkode: 744c6...b77

Skrevet

En gutt i 7. gikk avgårde i dag med standard, en hjemmebakt grov skive med ost, skinke og salat, en yoghurt og et eple. Av og til varierer han og slår seg løs med en gulrot/tomater/agurk istedenfor et eple. Han spiser tre skiver med variert pålegg og drikker melk til til frokost og tar gjerne havregryn og melk evt etter skolen før lekser.

Anonymkode: 7bdfd...805

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Femteklassingen har med tre brødskiver og ett eple. Har nylig økt fra to til tre skiver. Gutt, 165 høy, høyt aktivitetsnivå, i puberteten.

Ble nysgjerrig kjenner jeg, er 5. klassingen i puberteten? Var ikke det veldig tidlig for en gutt? Hvordan merket du at han har kommet i puberteten? Beklager bombardering av spørsmål, men har en 6. klassing selv og har tenkt at han har i hvertfall et par år på seg. Han er 162 cm, men ikke antydning til bart/ svette etc.. 

Anonymkode: 1629d...ad7

Skrevet

4 åringen. 2 brødskiver hver dag. Sender også med agurk,paprika eller muslibar.

7 åringen har 2 måltid på skolen. 2 brødskiver i hver matboks. Grønnsaker, frukt eller muslibar

Anonymkode: 86eea...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ble nysgjerrig kjenner jeg, er 5. klassingen i puberteten? Var ikke det veldig tidlig for en gutt? Hvordan merket du at han har kommet i puberteten? Beklager bombardering av spørsmål, men har en 6. klassing selv og har tenkt at han har i hvertfall et par år på seg. Han er 162 cm, men ikke antydning til bart/ svette etc.. 

Jeg tror folk sier veldig forskjellig.

Jeg personlig kaller ikke "prepubertet" for at de er i puberteten selv om man merker endringer på kropp og sinn. De beveger seg jo sakte men sikkert mot puberteten, men i mine øyne et puberteten når stemmeskifte, skjeggvekst osv kommer og det er gjerne litt senere.

Noen sier barna er i puberteten fra de er 11 til de er 18, mens andre sier de er i puberteten fra kanskje 13-15 år og innlemmer ikke fasene før og etter i begrepet.

Men det er noen som kommer tidlig i puberteten også da. Har selv gutter på 17 og 19 år, og i begges klasser var det noen som både fikk bart og kom i stemmeskiftet på slutten av barneskolen, men de fleste hadde den fasen på ungdomsskolen

Anonymkode: 7029c...456

Skrevet

Han i 8 klasse har 2 skiver og en joghurt. Han i 2 klasse har 4 skiver, joghurt, druer og noe kjeks. 

Anonymkode: 425fb...29f

Skrevet

Jente i 7. klasse. 2 skiver brød og litt frukt

gutt i 5. klasse. 4 skiver brød og litt frukt 

begge spiser opp maten sin hver dag. Men de lager også matpakken selv og har gjort det fra de begynte på skolen

Anonymkode: d9b10...c46

Skrevet

Det varierer veldig ift hvor lang skoledagen er og hvilket aktivitetsnivå det er. Mine går i 8. og 10. 

De har gym/trening 4 dager i uka, og disse dagene har de med seg mer mat enn den ene dagen uten trening. dessuten er det forskjell på om de kommer hjem kl 14 eller 15:30.

I dag hadde den ene med seg pastasalat og en smoothie, mens den andre hadde med seg tre rundstykker og en klemmeyoghurt.

De har skap på skolen. Der har de en knekkebrødpakke, en tubeost og evt noen energibarer liggende som de kan ta ved behov.

Anonymkode: 2b044...593

Skrevet

Gutt i 4. klasse: 2 brødskiver. Spiser som regel opp. Sendte med frukt og/eller grønnsaker tidligere, men det kom i retur uten unntak, så det sluttet jeg med. (Han spiser det hjemme da.)

Sender med 3 brødskiver på tur-/aktivitetsdager, da er det ca 50/50 om han spiser den siste eller ikke.

Anonymkode: de955...8dc

Skrevet

3 åringen får med seg to skiver, et halvt eple, en halv Banan og en yoghurt. Dette er fruktmåltidet, lunsj får han i barnehagen. Det er alltid tomt. Gutt og storspist. 

6 åringen får en skive og noe frukt, ca et halvt eple. Tomt, men rekker ikke mer. Jente og småspist til lunsj. 

Skrevet

Jente 8 som regel 2 skiver og noe frukt.  Spiser som regel ikke alt.  

Anonymkode: eb853...6cf

Skrevet

Jente i 6. klasse: 3 skiver. Alt blir spist.

Anonymkode: 0451f...298

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Testikler og penis har begynt å vokse, han har fått kjønnshår og hår under armene. Han har hatt snørrbrems (dun på overleppa) i et par år allerede. Han har blitt bredere over skuldre/rygg. 

Han er først ute blant guttene i klassen. 

Skrevet

Shit, jeg ser at 8 åringen vår får med seg mye mat. Her sender vi med 5 skiver + frukt, og det blir ofte spist opp.

Hun spiser 3 måltider på skole/ AKS, men det var mye mer enn mange andre her.

Anonymkode: 170be...b31

Skrevet

6 åringen har som regel med seg 2 brødskiver, litt frukt/grønt og en yoghurt og hun spiser som oftest opp alt.

12 åringen har med seg 1 brødskive, 1 boks byggrynsgrøt og litt frukt/grønt. Det er veldig varierende hvor mye hun spiser, det kan være alt eller knapt rørt maten. 

Stebarnet på 9 har med seg 3 skiver, frukt/grønt og joghurt og spiser nesten alltid opp.

Anonymkode: f0b36...e81

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Shit, jeg ser at 8 åringen vår får med seg mye mat. Her sender vi med 5 skiver + frukt, og det blir ofte spist opp.

Hun spiser 3 måltider på skole/ AKS, men det var mye mer enn mange andre her.

Anonymkode: 170be...b31

Det er jo ikke mye til 3 måltider. De to brødskivene min 9-åring har med seg er bare til ett måltid, han går ikke på sfo.

Anonymkode: de955...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...