Gå til innhold

Rare bevegelser i magen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål ang bevegelser i magen 

 

Er i uke 37 og i de siste ukene har jeg kjent ulike bevegelser fra den lille, men det er noen bevegelser jeg merker at bekymrer meg. I det siste har jeg kjent at babyen rykker litt til i magen. Det kan være ett rykk i hele kroppen, eller at en arm eller fot rykker til i to-tre raske dult før det blir stille igjen. Akkurat som at foten eller armen «henger seg opp» i to-tre raske rykk.. Til tider kan det også kjennes ut som at overkroppen/hodet til babyen får noen raske rykk(ligger i hodeleie). 

Alle disse bevegelsene kommer i tillegg til de mer ålete og seige bevegelsene, men lurer på om det er flere som har det slik? 🥺

Håper noen kan komme med noen beroligende ord... 
 

Kan legge til at jeg kjenner hikke, dirring/risting til tider også, men disse bevegelsene vet jeg er normale. 

 

Anonymkode: 4ae48...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De beveger seg annerledes når det blir trangere. Alt er sikkert fint, men jeg synes du skal snakke med helsepersonell for å kunne bli beroliget eller få gode svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg opplevde det samme, akkurat som at han ble frustrert på den trange plassen og ville dytte fra seg. Etter hvert som det blir trangere vil jo bevegelsene endre seg litt, men du sier jo også at barnet fremdeles beveger seg slik du er vant til, pluss disse rykningene. Det kan jo skyldes hva som helst. At barnet synes det er trangt, rykninger i sammenheng med at barnet sover/våkner, hikke. Det er mest sannsynlig ikke noe galt, men det er ingen her inne som kan fortelle deg hva det er eller ikke er. Så er du veldig bekymret så burde du ta en samtale med jordmor, om ikke annet for å roe nervene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...