Gå til innhold

Jeg orker ikke jobben min mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i helsevesenet,  og jeg er så lei. Jeg har 50% stilling med 20 års ansiennitet. Vil gjerne ha større stilling, og har funnet ut at leder har gått forbi meg flere ganger og har gitt prosenter til andre. Det er travelt og vi blir pålagt mer og mer jobb. I tillegg sliter vi med dårlig arbeidsmiljø. Og nå kjenner jeg at jeg rett og slett blir fysisk og psykisk uvel av tanken på å dra på jobb.

Hva gjør jeg???

Anonymkode: ba6a0...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fagforeningen din 

Anonymkode: 55bc7...906

Skrevet

Bytt jobb. 

Anonymkode: 553d3...602

Skrevet

Det er så mye elendig ledelse i helsesektoren. Små stillingsprosenter, utstrakt bruk av vikariater og overtid man ikke får føre (i hvert fall leger får ikke føre opp overtid). 
Ta kontakt med fagforeningen din!

Anonymkode: d635e...dca

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Bytt jobb. 

Anonymkode: 553d3...602

Det finnes ikke ledige jobber her. Jeg ser etter hver eneste dag.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes ikke ledige jobber her. Jeg ser etter hver eneste dag.

Hi

Trenger du lønnen?  Hvis ja blir fortsetter du i jobben eller flytter. Hvis nei kan du jo si opp.

Anonymkode: 6fa5e...73d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Trenger du lønnen?  Hvis ja blir fortsetter du i jobben eller flytter. Hvis nei kan du jo si opp.

Anonymkode: 6fa5e...73d

Jeg trenger absolutt lønna, ja. Er jo derfor jeg ønsker større stilling. Å flytte er ikke alternativ nr. 1 da jeg har tre barn på skole. Så må vel bare bli i jobben. Men, det byr meg i mot. Jeg blir dårlig ved tanken på å dra på jobb i morgen. Kaster nesten opp.

Hi

Skrevet

Hva slags stilling i helsevesenet har du? Kan du ta en utdannelse slik at du kan søke andre stillinger? Kan du ta noe desentralisert eventuelt?

Anonymkode: bad88...94c

Skrevet

Dette ville jeg tatt opp med tillitsvalgte, at andre med lavere ansiennitet har fått økt stillingene før deg. Har du de siste tre årene jobbet fast mer enn faktisk stillingsprosent (ekstravakter) skal du kunne få økt stillingen tilsvarende, regner med at du har tatt alle de ekstravaktene du har blitt tilbudt. Dette kravet fremmer du også via tillitsvalgte.

Anonymkode: 0232f...2a4

Skrevet

Ja, jeg har tatt det opp med tillitsvalgt, og skal også selv snakke med leder om det. Men, jeg kjenner jeg er så ferdig med å bli urettferdig behandlet, at tanken på å dra på jobb er skikkelig fjernt. 

Jeg er helsefagarbeider, så å ta mer utdannelse er jo en mulighet. Men, jeg vet ikke om vi har økonomi til det akkurat nå.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg blir dårlig ved tanken på å dra på jobb i morgen. Kaster nesten opp.

Hi

Her ville jeg tatt en tur til legen og sykmeldt meg, mens jeg fikk litt orden på ting.

Jeg var akkurat der du er nå, og det endte med en stor depresjon/utbrenthet fordi jeg ikke tok tak.

Jada, det stemmer at man ikke skal sykmelde seg uten å være syk. Likevel, det er bedre å sykmelde seg før man blir VIRKELIG syk. 

Anonymkode: 534e7...c00

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja, jeg har tatt det opp med tillitsvalgt, og skal også selv snakke med leder om det. Men, jeg kjenner jeg er så ferdig med å bli urettferdig behandlet, at tanken på å dra på jobb er skikkelig fjernt. 

Jeg er helsefagarbeider, så å ta mer utdannelse er jo en mulighet. Men, jeg vet ikke om vi har økonomi til det akkurat nå.

Hi

Du kan ta sykepleie desentralisert, deltid? Fire år og mest hjemmestudie? Flere på jobb hos meg som gjør det. Det klarer du fint ved siden av jobben din. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Du kan ta sykepleie desentralisert, deltid? Fire år og mest hjemmestudie? Flere på jobb hos meg som gjør det. Det klarer du fint ved siden av jobben din. 

Eller hun kan omskolere seg og gjøre noe helt annet. 

Anonymkode: 534e7...c00

Skrevet

Du ber fagforeningen din ta saken, og legger inn krav om full stilling med begrunnelse at leder ikke har fulgt retningslinjene ved tildeling av stillinger til andre. 

Anonymkode: a8e81...184

Skrevet

Hvis du tar utdannelse på deltid, og fortsatt jobber 50% og får det du kan av studielån og stipend med tillegg for barn osv., tror jeg du kan klare det ganske så bra! Du taper i alle fall ingen ting på å prøve. Jeg gjorde noe lignende, og angret aldri!

Livet er for langt og kort, alt ettersom, til å kaste det bort på en jobb som verdsetter deg så lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...