Gå til innhold

Dere som er hundekjennere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp på 12 uker. Ved kontroll hos dyrelegen fikk jeg vite at han hadde underbitt, noe vi ikke har sjekket da vi kjøpte ham og det stod heller ikke noe om det fra første sjekk. 
Hva kan jeg gjøre med dette, altså han er perfekt uansett, men mener burde eier opplyst om dette og skulle det ikke stått noe om det i papirene vi fikk?

C9E177E8-AF24-4D31-AB3C-8448CC7FA4EA.jpeg

Anonymkode: 8fdd4...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker oppdretter burde sagt ifra hvis dere var klare på at dere ville drive med hundeutstilling. Hvis ikke har jo ikke underbitt veldig myte å si med mindre det er voldsomt.

Anonymkode: aea5a...8f6

Skrevet

Er den registrert i NKK? Renraset hund med stamtavle? Da bør det ha blitt opplyst om. Men om du ikke skal drive med utstilling, så har det jo ikke noe å så så sant ikke underbittet gir hunden smerter eller vansker med å spise. 

Skrevet

Sjekk kjøpekontrakten.

De fleste valper selges som selskapshunder/familiehunder, og da står det bak på kontrakten. Et underbitt har lite å si for en kosehund. Det kan forresten rette seg litt også, for kjevene vokser og utvikler seg ikke helt likt så noen ganger blir det bedre når hunden er voksen.

Noen oppdrettere gir litt penger igjen ved slike feil, men de fleste gjør det ikke.

Anonymkode: 345fc...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...