Gå til innhold

Kløe nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som klør på musa, altså ikke inni kun utenpå. Mistenker at det er på grunn av barbering. Har aldri klødd før men det begynte for ca 1 år siden. Får også lettere nupper etter barbering. Noen tips til hva jeg kan gjøre? 
Har vært hos gynekolog i tilfelle sopp men kunne ikke finne noe grunn til kløen. Hun sa det er vanlig å klø i forbindelse med barbering men jeg klør syyykt mye. 
Klør mest etter barbering og etter at hårene blir ca 4-5 mm lange. 

Anonymkode: 5f029...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet hvordan dette kan løses, ikke sant? 

Anonymkode: c47c8...7f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du vet hvordan dette kan løses, ikke sant? 

Å slutte med barbering? 

Hvis det var svaret ditt, så håper jeg noen kommer med andre tips! Men takk for bidraget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å slutte med barbering? 

Hvis det var svaret ditt, så håper jeg noen kommer med andre tips! Men takk for bidraget. 

Joda, du får nok andre tips, men det mest fornuftige er å la håret gro litt. Egentlig så vet du nok dette. Det er det absolutt beste for underlivshelsen å ha litt behåring. Frisering, ja, men barbering er skadelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Joda, du får nok andre tips, men det mest fornuftige er å la håret gro litt. Egentlig så vet du nok dette. Det er det absolutt beste for underlivshelsen å ha litt behåring. Frisering, ja, men barbering er skadelig. 

Men det er det som er ille også, at jeg klør både med og uten hår. Egentlig verre jo lengre hår! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det er det som er ille også, at jeg klør både med og uten hår. Egentlig verre jo lengre hår! 

Du sier jo at det klør mest etter barbering og når hårene blir 4-5 mm lange? Hvordan kan du da plutselig klø mest når du ikke barberer 🤔

Du har jo tre valg: fortsette å barbere, vokse eller slutte å fjerne alt hår. 

Huden er irritert og klør, da må du gjøre det som skal til for å få den i balanse igjen. 

Anonymkode: 503d3...9d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du sier jo at det klør mest etter barbering og når hårene blir 4-5 mm lange? Hvordan kan du da plutselig klø mest når du ikke barberer 🤔

Du har jo tre valg: fortsette å barbere, vokse eller slutte å fjerne alt hår. 

Huden er irritert og klør, da må du gjøre det som skal til for å få den i balanse igjen. 

Anonymkode: 503d3...9d8

Ja det skrev jeg ! Altså at det klør mest rett etter barbering så slutter det litt og begynner å klø igjen fra de har vokst ut og det bare fortsetter...

Noe tips til hva jeg eventuelt kan barbere med eller det best med voks? 

Skrevet

Det er ikke skadelig å barbere, nei.

Hjelper å smøre med litt fuktighetskrem.   

Anonymkode: d5467...dde

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det flere som klør på musa, altså ikke inni kun utenpå. Mistenker at det er på grunn av barbering. Har aldri klødd før men det begynte for ca 1 år siden. Får også lettere nupper etter barbering. Noen tips til hva jeg kan gjøre? 
Har vært hos gynekolog i tilfelle sopp men kunne ikke finne noe grunn til kløen. Hun sa det er vanlig å klø i forbindelse med barbering men jeg klør syyykt mye. 
Klør mest etter barbering og etter at hårene blir ca 4-5 mm lange. 

Da vet du hva du skal gjøre. Eller rettere sagt slutte å gjøre... 

Endret av Elizabeth89
Skrevet

Bruk masse barberskum og en god høvel. Gjerne for menn. 

Anonymkode: 96d56...cbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja det skrev jeg ! Altså at det klør mest rett etter barbering så slutter det litt og begynner å klø igjen fra de har vokst ut og det bare fortsetter...

Noe tips til hva jeg eventuelt kan barbere med eller det best med voks? 

Da stusser du med hårtrimmer, slik at det aldri er glatt og ikke blir lengre enn 3-4 mm. 

Anonymkode: 43b4d...3f8

Skrevet

Jeg klør også noe vannvittig når håret vokser ut igjen, så jeg har sluttet å barbere meg. Bare klipper det kort. Da klør det ikke lenger.

Tror det er noe i prosessen når hårene vokser fra glatt til en viss lengde, for når de vokser fra kort til lengre klør det ikke. 

Anonymkode: 0fe85...d11

Skrevet

Gro full busk, klør aldri. I tillegg er jeg kvitt svett illeluktende mus. 

Anonymkode: d8879...7b2

Skrevet

Jeg klør også etter barbering, og får ofte sopp i tillegg som gjør at det sprer seg overalt der nede, så nå gjør jeg det veldig sjelden. Blir jo lei av å ha hår, så noen ganger raker jeg det bort tilslutt likevel, og angrer skikkelig etterpå 😅 Er de gangene jeg vet kjæresten og jeg skal ha ekstra pikant sex at det frister å ta det bort. Teit, men sant. Bruker maskin på busken, men det er ekkelt rundt kjønnsleppene, og skraper jo like mye der nede med maskin som med høvel, og høvel gjør det glattest. 

Som sagt, blir sjeldnere og sjeldnere, pga problemene etterpå med kløe, sopp og klamhet. Ikke verdt det. 

Anonymkode: 5d66b...ad2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg klør også etter barbering, og får ofte sopp i tillegg som gjør at det sprer seg overalt der nede, så nå gjør jeg det veldig sjelden. Blir jo lei av å ha hår, så noen ganger raker jeg det bort tilslutt likevel, og angrer skikkelig etterpå 😅 Er de gangene jeg vet kjæresten og jeg skal ha ekstra pikant sex at det frister å ta det bort. Teit, men sant. Bruker maskin på busken, men det er ekkelt rundt kjønnsleppene, og skraper jo like mye der nede med maskin som med høvel, og høvel gjør det glattest. 

Som sagt, blir sjeldnere og sjeldnere, pga problemene etterpå med kløe, sopp og klamhet. Ikke verdt det. 

Anonymkode: 5d66b...ad2

Du er jo bra tett i huet som er så sen til å lære... 

Anonymkode: d8879...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...