Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Leste litt på ulike tråder her, og plutselig gikk det opp for meg at SoMe, som jeg har sett skrevet flere steder, IKKE er en egen greie alla FB, Snap el., men forkortelse for sosiale medier! Dette visste sikkert 99 % av alle dere andre, men jeg har rett og slett bare ikke tenkt over det før 😅 Flere som plutselig lærer hva ord/uttrykk egentlig betyr, eller har fått oppklart språklige misforståelser? Anonymkode: 9d0ac...c52
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Oh yes. Jeg hørte stadig om ishavsstyrkene fra Norge som var i Afghanistan. Det syns jeg var veldig rart siden de ikke har hav i Afghanistan... Tenkte at det var noe i samme gate som Telemarksbataljonen. Men jeg undret meg i det stille og sa heldigvis aldri noe til noen. Stor var aha-opplevelsen da jeg såg et nyhetsvarsel om ISAF styrkene🙈 Og en gang sjefen snakket om en øy hvor de dyrket jordbær i tuneller, det var snakk om mange hundre meter lange rader som kunne være inni disse tunellene. Jeg trakk pusten for å spør hvor man fant såå lange tuneller på denne lille øya og hvordan man kunne dyrke noe som helst inni et fjell. Jeg ble både varm og kald da jeg oppdaget hvor nær jeg var å drite meg fullstendig ut foran hele kollegiet. Det falt på plass i hodet at det selvsagt var plasttuneller, som lange drivhus, det var snakk om😅🤣 Anonymkode: daf40...5f3
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Takk for dagens latter Jada, er bare et par år siden jeg fant ut hva some var. Synes fremdeles det er en litt dustete forkortelse. Og ishavsstyrkene kjente jeg også godt Anonymkode: 166dd...631
Plutselig_gravid Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 At det heter Sea King helikopter og ikke seeking helikopter 😅
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Leste litt på ulike tråder her, og plutselig gikk det opp for meg at SoMe, som jeg har sett skrevet flere steder, IKKE er en egen greie alla FB, Snap el., men forkortelse for sosiale medier! Dette visste sikkert 99 % av alle dere andre, men jeg har rett og slett bare ikke tenkt over det før 😅 Flere som plutselig lærer hva ord/uttrykk egentlig betyr, eller har fått oppklart språklige misforståelser? Anonymkode: 9d0ac...c52 Lyser gikk opp for meg goen ca en uke siden. 😂🙈Trodde Some var noe nytt, jeg ikke har giddi å laste ned. Hehe Anonymkode: a4260...a66
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 SoMe skjønte jeg nok i fjor i gang, etter å ha trodd ei god stund at det var noe nytt jeg ikke hadde fått med meg. Ishavsstyrkene-ISAF styrkene fant jeg ut nå 🙈😂 Anonymkode: 47fd7...6f9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Takk - jeg visste ikke det så nå lærte jeg også det! 😂 Anonymkode: 36f29...b68
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Jeg var godt voksen før jeg plutselig skjønte at Mikkel rev satt og skrev på ei lita tavle, at han faktisk skrev med kritt på tavla, og ikke satt overskrevs på den Jeg har fra jeg var liten sett for meg at han satt overskrevs på den tavla jeg, og aldri tenkt over at det kunne bety noe annet. Før jeg som voksen plutselig fikk et lyspæreøyeblikk og skjønte at jeg nok hadde tatt feil i min barndom der og feilen bare hadde fulgt meg, hehe. Anonymkode: f81e4...3f7
Takk bare bra Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 Plutselig_gravid skrev (2 timer siden): At det heter Sea King helikopter og ikke seeking helikopter 😅 Jeg og! 😆
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Oh yes. Jeg hørte stadig om ishavsstyrkene fra Norge som var i Afghanistan. Det syns jeg var veldig rart siden de ikke har hav i Afghanistan... Tenkte at det var noe i samme gate som Telemarksbataljonen. Men jeg undret meg i det stille og sa heldigvis aldri noe til noen. Stor var aha-opplevelsen da jeg såg et nyhetsvarsel om ISAF styrkene🙈 Og en gang sjefen snakket om en øy hvor de dyrket jordbær i tuneller, det var snakk om mange hundre meter lange rader som kunne være inni disse tunellene. Jeg trakk pusten for å spør hvor man fant såå lange tuneller på denne lille øya og hvordan man kunne dyrke noe som helst inni et fjell. Jeg ble både varm og kald da jeg oppdaget hvor nær jeg var å drite meg fullstendig ut foran hele kollegiet. Det falt på plass i hodet at det selvsagt var plasttuneller, som lange drivhus, det var snakk om😅🤣 Anonymkode: daf40...5f3 😆😆😆 Har ikkje høyrt om ISAF styrkene før du skreiv dette no eg. Men ishavsstyrkene har eg jo høyrt masse om🤣🤣. Anonymkode: e0946...a1e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 At navnet til artisten Flo Rida blir Florida (han er fra Miami). Ikke en viktig ting å vite, og jeg har vel ikke sett det skrevet så ofte, men jeg koblet det i hvert fall pinlig sent. Come on Ketchup/catch up-dobbeltbetydningen koblet jeg siste året på videregående. Gikk nok lovlig lenge og trodde at hudormer var ekte ormer i huden (grudde meg litt til å få det). Linkedin tenkte jeg lenge het linke din ikke linked in. Jeg er normalt begavet ellers altså, men tydeligvis litt lite reflektert til tider. Anonymkode: 8979e...3ad
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Jeg lurte på hvorfor Bjørn Eidsvåg sang om Gode Vennesla... helt til jeg hørte at det var Gode venners lag. Mannen min lurte på hva storfe kjøtt var, han koblet ikke st det dtod storFE. Anonymkode: 1b00c...34e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Leste litt på ulike tråder her, og plutselig gikk det opp for meg at SoMe, som jeg har sett skrevet flere steder, IKKE er en egen greie alla FB, Snap el., men forkortelse for sosiale medier! Dette visste sikkert 99 % av alle dere andre, men jeg har rett og slett bare ikke tenkt over det før 😅 Flere som plutselig lærer hva ord/uttrykk egentlig betyr, eller har fått oppklart språklige misforståelser? Anonymkode: 9d0ac...c52 Ja, helt idiotisk. Er jo tungvindt så skrive ordentlig. Anonymkode: ecdeb...071
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): At navnet til artisten Flo Rida blir Florida (han er fra Miami). Ikke en viktig ting å vite, og jeg har vel ikke sett det skrevet så ofte, men jeg koblet det i hvert fall pinlig sent. Come on Ketchup/catch up-dobbeltbetydningen koblet jeg siste året på videregående. Gikk nok lovlig lenge og trodde at hudormer var ekte ormer i huden (grudde meg litt til å få det). Linkedin tenkte jeg lenge het linke din ikke linked in. Jeg er normalt begavet ellers altså, men tydeligvis litt lite reflektert til tider. Anonymkode: 8979e...3ad Takk for oppklaringer. 😁Ai ai Flo Rida.. Den har gått meg hus forbi. 🙈🙈Så enkelt! Men aldri tenkt over. Anonymkode: a4260...a66
the amazing spidermamma Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 I begynnelsen trodde jeg at some betydde "so me" som i "så meg". Syntes egentlig at det passet godt til det overdrevne fokuset på eget liv som mange i sosiale medier bedriver. Det er bare såå meg, liksom!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 the amazing spidermamma skrev (6 timer siden): I begynnelsen trodde jeg at some betydde "so me" som i "så meg". Syntes egentlig at det passet godt til det overdrevne fokuset på eget liv som mange i sosiale medier bedriver. Det er bare såå meg, liksom! Ja, det var akkurat det jeg også trodde! Og så synes jeg det var så rart at jeg ikke hadde hørt om at noen av "mine" ungdommer brukte den appen (for det er jo det flaueste, jeg jobber i vgs 😂), de snakket kun om Snap, TikTok osv. Heldigvis spurte jeg dem ikke, de hadde aldri latt meg glemme en sånn tabbe! 😅 HI Anonymkode: 9d0ac...c52
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Haha, gikk i samme fella selv, trodde det var «The Shit» liksom, nå kommer det noe som skal ta over for Tik Tok 😂 Ler forresten så jeg griner av Bjørn Eidsvågs gode Vennesla 🤣 Anonymkode: 60cb4...e99
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Mine barn gjorde meg oppmerksom på at dette tegnet 🙏 betyr high five.. Jeg trodde det var "folde mine hender i takknemlighet" 😅 Anonymkode: 59a17...9d4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mine barn gjorde meg oppmerksom på at dette tegnet 🙏 betyr high five.. Jeg trodde det var "folde mine hender i takknemlighet" 😅 Anonymkode: 59a17...9d4 Det kan bety begge deler, Det er foldede hender. Anonymkode: d4dbb...ba4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Så ishavsstyrkene finnes ikke? Enda godt vi er flere😂😂 Anonymkode: 8b168...868
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #21 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mine barn gjorde meg oppmerksom på at dette tegnet 🙏 betyr high five.. Jeg trodde det var "folde mine hender i takknemlighet" 😅 Anonymkode: 59a17...9d4 Oi, det trodde jeg også. Altså at det betyr "tusen takk!" eller noe i den duren. Har aldri sett det brukt som high five, men det er godt mulig det er den egentlige bruken 😅 Anonymkode: 9d0ac...c52
the amazing spidermamma Skrevet 21. mars 2021 #22 Skrevet 21. mars 2021 En jeg kjenner drev og viste loser-tegnet til alle i den tro at det betydde love.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #23 Skrevet 21. mars 2021 the amazing spidermamma skrev (11 minutter siden): En jeg kjenner drev og viste loser-tegnet til alle i den tro at det betydde love. Hvordan ser loser-tegnet ut? Anonymkode: d4dbb...ba4
Banderas Skrevet 21. mars 2021 #24 Skrevet 21. mars 2021 Da jeg flyttet til Norge etter nesten et halvt liv utomskjærs, trodde jeg oppriktig i flere år at "gullrekka" var flere øl som man nøt på fredags- eller lørdagskvelden. Glass etter glass med gullfarget drikke, liksom. Mange snakket på jobb om denne velkjente "gullrekka" de skulle hjem til i helgen, og det slo meg aldri at det hadde noe med TV å gjøre.
the amazing spidermamma Skrevet 21. mars 2021 #25 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvordan ser loser-tegnet ut? Anonymkode: d4dbb...ba4 Du holder tommel og pekefinger som en L over panna. Av og til - har jeg lært av barna mine - kan man også danse 'loser-dansen', men vet ikke om det er noe som er vanlig. Jeg pleier uansett å gjøre det av og til, bare for at de skal bli litt flaue. Mammaaa! Neiii!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå