Gå til innhold

Jeg forstår nytten av sensur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder yttringsfriheten høyt, men når jeg leser de siste dagenes innlegg på dette forumet forstår jeg godt at en del land har restriksjoner på hva man kan skrive. Det er skremmende hvordan negative innlegg kan senke moralen til mange mennesker, selv om de som skriver hverken fremstår som opplyste, reflekterte eller sympatiske.

Anonymkode: da360...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en nytteverdi, men også veldig skummelt. Undertrykkelse av meninger er potensielt farlig. Det er også veldig avhengig av hvem som eier retten til å bestemme hva som kan ytres. Som forsker får jeg av og til lyst til å be flat-earhters og konspiratorister holde kjeft når de voksne snakker, men jeg vet det ville gjort mer skade enn gavn, og må ta på meg de pedagogiske buksene. Det mange derimot ikke evner å forstå er at ytringsfrihet ikke medbringer rett til å ikke bli motsatt. 

Anonymkode: ac32c...e34

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er en nytteverdi, men også veldig skummelt. Undertrykkelse av meninger er potensielt farlig. Det er også veldig avhengig av hvem som eier retten til å bestemme hva som kan ytres. Som forsker får jeg av og til lyst til å be flat-earhters og konspiratorister holde kjeft når de voksne snakker, men jeg vet det ville gjort mer skade enn gavn, og må ta på meg de pedagogiske buksene. Det mange derimot ikke evner å forstå er at ytringsfrihet ikke medbringer rett til å ikke bli motsatt. 

Anonymkode: ac32c...e34

Jeg er helt enig med deg. Noen ganger blir jeg bare så oppgitt over mengden av sprøyt og usakligheter som blir skrevet her.

Skrevet

Jeg tror det er mange her som ville fått et meget godt liv i Nord-Korea. 

Anonymkode: 50597...8f6

Skrevet

Dette var et koronainlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...