Gå til innhold

Forslag til aktiviteter i en 10-årsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har nettopp flyttet mitt barn har fylt ti år. Vi skal feire med guttene i klassen. Min sønn er først ut etter at vi begynte på ny skole, dvs vi har ikke vært i en annen bursdag i klassen og har dermed ikke noe «kultur» å herme etter. Jeg vil selvsagt hjelpe min sønn å bli likt, at guttene skal ha lyst til å komme tilbake til oss osv. Vi har invitert dem hit til vårt hus i to timer.

Hva ville du fylt de to timene med om det var ditt barn?

Takk :-)

Anonymkode: b70e6...746

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv jenter, så vet ikke om dette opplegget vi har er like bra for guttene. Vi pleier å ha 2,5 timer innebursdag og gjør følgende:

Fri lek til alle gjestene er på plass. Setter frem forskjellige aktiviteter som for eksempel fotballspill, kaste på blink, bowling. Barna pleier da naturlig å dele seg opp litt.

Mat

Gaveåpning. Kan anbefale gaveåpning mens alle fremdeles sitter til bords. Blir mye mindre støy da. Ha tegneblyanter tilgjengelig på bordet eller en annen aktivitet. 

Fri lek pluss leken send pakken. Pakker inn en gave i mange lag som sendes rundt mens musikken spiller. Når den stoppes, kan den som har pakken forsøke å åpne.

Kaker 

Pinata. Lager egen pinata som holder en del runder. Det er alltid stor suksess. Kjøpte pinataer kan bli ødelagt av ett slag av barn i den alderen. Eventuelt kan du bruke en annen type pinata som heter goodie gusher der man skal dra ut én og én nøkkel til bunnen faller ned og godteriet faller ut. Den aktiviteten er litt roligere. 

Anonymkode: a43ed...9b9

Skrevet

Dette har du tid til å tenke på helt til pandemien er over.

Anonymkode: 9a0b1...704

Skrevet

Jeg ville servert mat etter bursdagsbarnets ønske, kake etter bursdagsbarnets ønske + sjokoladekake i tillegg. Resten av tiden ville jeg gått for frilek. Jeg ville ryddet unna ting jeg eller bursdagsbarnet var redd for, og hatt ett rom som var avstengt. To timer er kort tid og går utrolig fort.

Jo, forresten, jeg ville også hatt godteposer. Bursdagsbarnet ville fått velge om vi skulle ha fiskedam eller skattejakt eller noe annet.

Vi har latt bursdagsbarnet åpne gaver fortløpende etter hvert som gjestene kommer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette har du tid til å tenke på helt til pandemien er over.

Anonymkode: 9a0b1...704

Hva er det for noe å si? Bursdagsfeiring er ikke forbudt og det er flere plasser i landet med lite/ingen smitte. Så slutt og prat tull.

Anonymkode: 50cf8...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...