Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg synes det er vanskelig. Jeg har hatt astma hele livet, og merker jo forskjell på astma og forkjølelse for eksempel. Men jeg vet jo ikke hvordan korona ville utartet seg, samtidig kan jeg jo ikke fly ned testsenteret heller hver gang jeg er tungpustet eller hoster. Jeg lar ikke ungene ha besøk inne de dagene jeg har astmasymptomer, går heller ikke på butikken osv. Men vi med astma kan vel ikke følge «vanlige» regler for når man skal teste? Hvordan vurderer dere? Jeg har testet meg én gang i løpet av koronaåret, da jeg synes symptomene var litt «annerledes» enn de pleier. Det gikk over i løpet av noen dager som vanlig, og testen var negativ. Anonymkode: 533c5...2df
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har ikke testet meg i det hele tatt. Jeg har tungpust og jeg hoster litt, men jeg har ingen andre symptomer og da tester jeg meg ikke Anonymkode: 94dd0...eaa
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Jeg tester meg når jeg får symptomer utover tung pust og hoste, altså dårlig allmenntilstand, sår hals, feber etc. Har testet to ganger. Anonymkode: 95729...45c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Har testet meg to ganger. En gang i desember og en gang i begynnelsen av denne måneden. Testet meg fordi jeg var hostet en del, altså mer hoste enn jeg pleier å ha. Anonymkode: d17b5...8d5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Har ikke testet meg, jeg har og kraftig allergi, så har jo forkjølelses symptomer hele året. Men jeg kjenner jo når det er noe annet, enn bare allergi og astma. Og det har jeg ikke opplevd. Anonymkode: 87c1c...96a
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har testet meg 5 ganger, og det har vært de gangene jeg har hatt sår hals, feber eller tetthet og hoste ut over normal tetthet. Det har virkelig gått opp for meg dette året at jeg alltid har luftveissymptomer. Med allergi og astma så er jeg alltid litt tett i pusten, tett i nesa, nyser, hoster osv.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Takk for svar. Godt å vite at jeg ikke er helt på viddene 😅 Jeg har også kraftig allergi, og om ungene har dratt med seg noe dyrehår hjem på klærne for eksempel, så puster jeg jo ikke normalt på minst en uke. Anonymkode: 533c5...2df
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har testet meg en gang, og det var i mars-april i fjor, da hadde jeg en hoste som ikke var vanlig for meg, men testen var negativ da. Men som Himmel og hav sier, så har det virkelig gått opp for meg at jeg omtrent alltid har luftveissymptomer, er mye tung i pusten, hoster, er snørrete og nyser. Så jeg tenker at hvis symptomene mine ikke er som de pleier så må jeg teste meg, som jeg gjorde for ett år siden. Har og allergier i tillegg til astma. Er det noen av dere som bruker sånn "Jeg har astma" eller "jeg har pollenallergi" button, eller sett noen andre gjøre det? Ser noen apotekansatte har det, men har aldri sett noen andre bruke det. Anonymkode: 7cf04...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå