Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #1 Skrevet 18. mars 2021 Jeg skal fylle ut noen papirer når jeg tegner livsforsikring på min 5mnd gamle baby. Ett av spørsmålene er «har barnet matintoleranse?». Datteren min fikk magesmerter fra hun var 2uker. Hun hadde kolliksmerter, utslett, problemer med avføribg m.m. Etter litt prøving å feiling ente vi opp på mme på resept, fri for kumelkprotein bl.a. Etter dette ble hun helt fin. Ikke kolikksmerter, det eneste problemet er avføring . Så hun får spesial mme. Hun er jo såpass liten enda så det kan jo være umodne tarmer. Hun er ikke utredet videre fordi jeg ser ikke poenget med å finne ut av det enda, pluss at hun er for liten til å utredes. Hun legger ellers fint på seg. Skal jeg krysse av for matintoleranse i forsikringspapirene? Eller må barnet utredes for å ha denne «diagnosen»? Det kan jo som sagt bare være umodne tarmer så det Jan jo hende hun tåler melk ol når hun introduseres for dette etterhvert. Anonymkode: 310e9...4bb
Optatium Skrevet 18. mars 2021 #2 Skrevet 18. mars 2021 Barnet må ha vært utredet ja, så der hadd ejeg ikke krysset av.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Skrevet 18. mars 2021 Optatium skrev (5 minutter siden): Barnet må ha vært utredet ja, så der hadd ejeg ikke krysset av. Hun har kun vært hos lege på helsestasjon. Denne legetimen er en del av de vanlige kontrollene , ikke noe ekstra. Det kan jo være noe mer, men det vet vi ikke ennå. Hun fikk som sagt bytte mme å da ordnet mye seg. Vi håper jo at tarmene er umodne. Jeg har to venninner som hadde samme problem med sine barn, disse barna spiser alt i dag. Ingen allergier der. Bare usikker på hva som er rett å skrive til forsikringspapirene😅.men vil heller ikke gi henne en diagnose hun ikke har. hi Anonymkode: 310e9...4bb
Optatium Skrevet 18. mars 2021 #4 Skrevet 18. mars 2021 Hun har ingen diagnose, da må hun utredes. Og jeg vil like å se den som utreder en så liten baby☺️ jeg fikk mast meg til allergitest på min da han var 1,5 år☺️
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg skal fylle ut noen papirer når jeg tegner livsforsikring på min 5mnd gamle baby. Ett av spørsmålene er «har barnet matintoleranse?». Datteren min fikk magesmerter fra hun var 2uker. Hun hadde kolliksmerter, utslett, problemer med avføribg m.m. Etter litt prøving å feiling ente vi opp på mme på resept, fri for kumelkprotein bl.a. Etter dette ble hun helt fin. Ikke kolikksmerter, det eneste problemet er avføring . Så hun får spesial mme. Hun er jo såpass liten enda så det kan jo være umodne tarmer. Hun er ikke utredet videre fordi jeg ser ikke poenget med å finne ut av det enda, pluss at hun er for liten til å utredes. Hun legger ellers fint på seg. Skal jeg krysse av for matintoleranse i forsikringspapirene? Eller må barnet utredes for å ha denne «diagnosen»? Det kan jo som sagt bare være umodne tarmer så det Jan jo hende hun tåler melk ol når hun introduseres for dette etterhvert. Anonymkode: 310e9...4bb Du vet at krysser du for matintoleranse så vil det medføre mye restriksjoner ift hva forsikringen blir gjeldende for. Hvorfor ønsker du det iom at babyen ikke har vært utredet? Anonymkode: c73a3...a9d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du vet at krysser du for matintoleranse så vil det medføre mye restriksjoner ift hva forsikringen blir gjeldende for. Hvorfor ønsker du det iom at babyen ikke har vært utredet? Anonymkode: c73a3...a9d Jeg vil bare ikke lyve. At jeg blir tatt i løgn på en måte. Men ettersom hun ikke er utredet så er det kanskje ikke løgn.. jeg vet ikke.hi Anonymkode: 310e9...4bb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Optatium skrev (50 minutter siden): Hun har ingen diagnose, da må hun utredes. Og jeg vil like å se den som utreder en så liten baby☺️ jeg fikk mast meg til allergitest på min da han var 1,5 år☺️ Takk. Nei de utreder ikle, å jeg vil heller ikke det nå. Hun er liten, hun spiser bra, går opp i vekt og melk skal uansett ikke introduseres på en stund. Vi tar heller det problemet, hvis det blir ett problem, når den tid kommer. Takk for svar. hi Anonymkode: 310e9...4bb
Optatium Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg vil bare ikke lyve. At jeg blir tatt i løgn på en måte. Men ettersom hun ikke er utredet så er det kanskje ikke løgn.. jeg vet ikke.hi Anonymkode: 310e9...4bb Hun er ikke utredet. Du har ikke en diagnose. Da er det ikke å lyve altså.
Pobie Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 Nei, uten diagnose er det ikke løgn å krysse nei. Det er mer løgn å krysse ja når hun ikke har diagnose. Hvis det skjer noe og de bestemmer seg for å sjekke vil de se at babyen min har vært på vanlige kontroller og ikke vært utredet. Altså kan du ikke taes på noe.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Pobie skrev (17 minutter siden): Nei, uten diagnose er det ikke løgn å krysse nei. Det er mer løgn å krysse ja når hun ikke har diagnose. Hvis det skjer noe og de bestemmer seg for å sjekke vil de se at babyen min har vært på vanlige kontroller og ikke vært utredet. Altså kan du ikke taes på noe. Takk for svar. Jeg vet ikke hva legen på helsestasjonen har skrevet i sine papirer, men jeg vil jo tro at man tester barna for å gi en slik diagnose? At hun ikke har fått denne diagnosen ut i fra symptomer og at hun ble bra på melkefrikost? Det må vel mer til enn det?! Hun var 6 uker da vi var hos lege, det er vel litt tidlig å gi en slik diagnose da håper jeg. hi Anonymkode: 310e9...4bb
Optatium Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Jeg vet ikke hva legen på helsestasjonen har skrevet i sine papirer, men jeg vil jo tro at man tester barna for å gi en slik diagnose? At hun ikke har fått denne diagnosen ut i fra symptomer og at hun ble bra på melkefrikost? Det må vel mer til enn det?! Hun var 6 uker da vi var hos lege, det er vel litt tidlig å gi en slik diagnose da håper jeg. hi Anonymkode: 310e9...4bb Nå har jeg svart mange ganger, men du er fortsatt usikker. Man MÅ utredes for å få en diagnose. Ingen gjør det på så små bayer. Så NEI, babyen har ikke matallergier/intoleranse. Du juger ikke. Kjære vene, du har fått svar nå☺️
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Du gjør større skade for barnet ditt å svare at det har matintoleranse nå enn om du ikke svarer det. For det du svarer nå vil henge med når barnet skal ha livsforsikring senere. Anonymkode: c73a3...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå