Gå til innhold

Hvordan vite at man elsker noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen på 4 året. Vært masse en stund. Vi har ett barn sammen. 

Jeg vil leve med han og vil ha det vi har. Men den brusende følelsen er vel ikke der lenger. 

Hvordan vite at en fortsatt elsker en? Hva tenker dere? Hva holder dere i gang? 

Anonymkode: 3e6c1...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Sammen på 4 året. Vært masse en stund. Vi har ett barn sammen. 

Jeg vil leve med han og vil ha det vi har. Men den brusende følelsen er vel ikke der lenger. 

Hvordan vite at en fortsatt elsker en? Hva tenker dere? Hva holder dere i gang? 

Anonymkode: 3e6c1...e76

Jeg er godt gift og har kjent mannen min i mange år. Jeg vet med 100 prosent sikkerhet at jeg ikke kunne elsket han høyere enn jeg gjør. Han er den første jeg vil fortelle noe som er bra og den første jeg går til når noe er vanskelig. Livet er komplett med han og barna. Jeg elsker å tilbringe tid med han og vi har det stort sett alltid gøy sammen. Jeg er fortsatt veldig forelsket og kjenner hver eneste dag på at jeg elsker mannen min uendelig høyt. Hvordan jeg vet jeg elsker han? Det føler jeg bare dypt inni meg selv ❤️

Skrevet

Har vært sammen med mannen min i 8 år nå og vi har ett barn sammen. Det er klart at man ikke føler sommerfugler i magen hver dag lenger etter så lang tid, og i en hverdag med rutiner. Men vi har det bare utrolig fint sammen. Vi ler sammen og snakker sammen hver eneste dag. Vi sender også ofte meldinger sammen i løpet av dagen om vi kommer over noe morsomt som man bare må dele med den andre. Vi er oppriktig interessert i å høre om hverandres dag, og vi deler på alt som både er godt og vondt. Det går vel ikke en dag uten at jeg på et eller annet tidspunkt i løpet av dagen tenker at jeg elsker mannen min og egentlig er veldig fornøyd, selv når ting kan være vanskelig. Gresset er ikke automatisk grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 7eb23...801

Skrevet

For meg handler det om tilhørighet og trygghet, vært sammen i 15 år, gift i 11. Har egentlig aldri vært sånn superbrusende forelsket i mannen min men i starten var det spennende. Var 32 år da vi møttes så visste jeg lette etter en god venn, far til barns mine og trygghet i en med jobb, moral og trofasthet. Han er en god pappa og en trygg partner. Pleier tenke at om jeg hadde vært singel og møtt han for første gang nå ville jeg vært tiltrukket av han. 

Anonymkode: 8b18e...ca2

Skrevet

Det å elske noen er ikke bare følelser, det er også et valg man tar. Jeg velger samboeren min hver eneste dag, velger å elske ham, velger  gå til ham med små og store ting, velger å  bruke tid sammen med ham, å legge meg samtidig med ham (selv om jeg kanskje har lyst til å sitte oppe litt lenger!) for å kunne sovne sammen med ham ... 

Skrevet
hysterika skrev (1 minutt siden):

Det å elske noen er ikke bare følelser, det er også et valg man tar. Jeg velger samboeren min hver eneste dag, velger å elske ham, velger  gå til ham med små og store ting, velger å  bruke tid sammen med ham, å legge meg samtidig med ham (selv om jeg kanskje har lyst til å sitte oppe litt lenger!) for å kunne sovne sammen med ham ... 

Nettopp!

Hvis jeg går ut fra Oslo Sentralbanestasjon og oppover Karl Johan, og der ser en tigger, går bort til tiggeren og gir henne/han penger, så er ikke det fordi jeg håper folk ser og legger merke til det, eller fordi tiggeren er noen jeg ønsker å få noe igjen fra. Nei, det er fordi jeg har omtanke for tiggeren, kjærlighet. Det er et valg. Jeg kan velge å la være, eller jeg kan velge å vise kjærlighet, omtanke, for tiggeren.

Petter "uteligger" har en del historier om de som valgte å la være å vise kjærlighet.

Det er valg. Helt enig.

Anonymkode: efca3...19c

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte. Så kom det en dag, hvor mannen min var i en bilulykke. Situasjonen var kritisk, og jeg kjente virkelig hvor dypt kjærligheten gikk. Tanken på å miste ham, var ulidelig. Noen ganger må man påminnes om hvor høyt man elsker noen. 
Å elske noen, føles ikke som en ungdomsforelskelse.

Det er sterkere, dypere og vanskeligere å ødelegge

Anonymkode: dd2ba...0af

Skrevet
hysterika skrev (3 timer siden):

Dette tror jeg er viktig. Og også at man føler det er gjensidig, det tror jeg det må være i et godt forhold. Man må ta valg hver eneste dag i hvordan man oppfører seg, snakker med den man er sammen med, gir den andre en følelse av å være sett som person, at man gir omtanke og viser respekt. Man må velge forholdet hver dag. Og det er et valg. Men begge må velge det samme skal det vare :)

Anonymkode: d8c4e...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...