Gå til innhold

Ris i gryte i ovn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ☺️ 

Jeg skal lage en gryte i ovnen i dag, og lurer på om det letteste og beste er å ha ris ukokt i ildfast form, og la den trekkes inni ovnen. Hvordan bør jeg da gå frem, og hvor mye tid bør jeg beregne? I tillegg til risen skal jeg ha paprika, frisk spinat, ferdig grillet kylling og kyllingsaus i formen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt med kyllingen. Den er jo allerede ferdig og vil bli veldig tørr hvis den skal være så lenge i ovnen som risen og grønnsakene krever. 

Anonymkode: 7f021...54c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke hatt med kyllingen. Den er jo allerede ferdig og vil bli veldig tørr hvis den skal være så lenge i ovnen som risen og grønnsakene krever. 

Anonymkode: 7f021...54c

Den skal jo dynkes i saus, jeg er ikke så bekymret for det. Hvor lang tid tror du risen vil ta?

Skrevet

Jeg har aldri prøvd ris i ovn, men grøtris pleier jeg å la stå en 4-5 timer i ovn.  

Skrevet
Polly-Esther skrev (1 time siden):

Den skal jo dynkes i saus, jeg er ikke så bekymret for det. Hvor lang tid tror du risen vil ta?

Det sier seg selv at den kommer til å bli megatørr av det. Den er allerede stekt slik den skal. 

Anonymkode: 07955...cf6

Skrevet

Om du kjøper hurtigris, og tilsetter litt ekstra væske vil jeg tippe at det er klart på ca 30 minutter

Anonymkode: 1a7cb...a00

Skrevet
Polly-Esther skrev (6 timer siden):

skal du ha kyllingen i ovnen og dynke den i saus bør du ikke bruke ferdiggrillet kylling.

Anonymkode: d42ea...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...