Gå til innhold

Ungdomsrom med loftsseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med loftseng til snart tenåring?

Det er ikke så stort rom, og ønsket er å ha plass til å ha flere venner på besøk. Og samtidig ha en sofa de kan sitte i. 

Ser det bare ut som er bra løsning, eller er det faktisk det?

Anonymkode: 2189a...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med vanlig takhøyde blir det ofte litt trangt mellom madrass og tak. Så sjekk at senga ikke er høyere enn at det er plass til å sitte oppreist i senga.  (Det sjekket ikke vi)

Sønnen min kvittet seg med loftsenga, i stedet kjøpte vi 120-rammemadrass, sengeteppe og masse puter, så nå brukes senga som sofa ved besøk. Bedre løsning mener tenåringen her i hus. 

Anonymkode: 36cdd...aa6

Skrevet

Vanlig takhøyde her (altså ikke «Oslo-tak»), og loftseng fungerer helt supert. Har sofa under.

Jeg har også sovet i den senga ved besøk her, og joda, kan være litt mer knotete å komme inn og ut enn ved en seng som står på gulvet, men det fungerer helt fint. (Jeg er 178, guttungen er snart samme høyde)

Anonymkode: c6dac...7c4

Skrevet

Har 3 m under taket der senga skal stå så høyden tror jeg skal bli bra. Men er liksom så usikker. Det med sengeteppe og puter for å lage en sofa har vi også sett for oss. Tanken var at vi skaffer et lite bord som de kan bruke til snacks og drikke på når det er passende. Tenker at en seng blir litt ukomfortabel å sitte i om man skal kunne benytte seg av et bord i tillegg.  Eller overtenker jeg nå? 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Har 3 m under taket der senga skal stå så høyden tror jeg skal bli bra. Men er liksom så usikker. Det med sengeteppe og puter for å lage en sofa har vi også sett for oss. Tanken var at vi skaffer et lite bord som de kan bruke til snacks og drikke på når det er passende. Tenker at en seng blir litt ukomfortabel å sitte i om man skal kunne benytte seg av et bord i tillegg.  Eller overtenker jeg nå? 

Hi

Du overtenker. Sønnen min har et enkelt, billig brettbord fra ikea. Innimellom tar han brettet og setter mellom seg og kompiser i senga. Som regel står bordet ved siden av senga. De rekker frem til både popcorn og sjokolade uansett😉

https://www.ikea.com/no/no/p/gladom-brettbord-svart-50411990/

Anonymkode: 36cdd...aa6

Skrevet

Å det brettbordet var smart😃

Vi har nesten sånn seng ...c62 viser til  bare ikke så høye kanter. Vi får fortsette å tenke på forskjellige løsninger. Har dere noen tips til gode sengetepper man kan ha over senga? Greit å "beskytte " sengetøyet mot flekker.

Skrevet

Sønnen har høyt under taket og god plass til hems. Men han er av typen som liker frisk luft i rommet, og sirkulasjonen er dårlig oppe under taket. Nå som han er ungdom er det i alle fall bare dobbeltseng som er kult. 

Anonymkode: df5a4...dbf

Skrevet

Hadde heller skaffet en god sovesofa.

Har hatt begge deler selv og loftseng er varmt og noe dritt å bytte sengetøy på. Sovesofa er supert og res opp fra seng til sofa på 123.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...