Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Kjøtt, fisk, vegetar, er åpen for hva som helst og blir kjempeglad for tips/oppskrifter 😊 Anonymkode: cd7cb...ac1
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har ikke oppskrift på så spennende mat, men her er et par enkle middager, som både voksne og barn liker. Lakseform: grønnsaksblanding av ønsket type tines og deles i mindre biter, ha det i en ildfast form. Skjær laksefilet i terninger og legg d på grønnsaken. Hell over lofoten fiskesaus, dekk med revet ost, og stek på 225 til fisken er ferdig og osten er gylden. Kyllingform: fyll en ildfast form med ris, tilsett ønsket mengde stekt kyllingfilet i biter, hell over favorittkyllingsausen din, dekk med revet ost og stek på 225 til osten er gylden. Serveres med salat. Anonymkode: 1a0e2...d6d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 https://www.lindastuhaug.no/2019/02/19/enkel-krema-polsegrateng/ Anonymkode: daa43...5b8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Jeg pleier å blande brokkoli og blomkål (gjerne sånn fryst blanding man får kjøpt på pose) med pølsebiter eller falukorvterninger. Så lager jeg hvit saus som jeg blander inn og heller i en form. Strør hvitost over og gratinerer forma i ovnen. Veldig enkel og god middag! Anonymkode: b3a31...701
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å blande brokkoli og blomkål (gjerne sånn fryst blanding man får kjøpt på pose) med pølsebiter eller falukorvterninger. Så lager jeg hvit saus som jeg blander inn og heller i en form. Strør hvitost over og gratinerer forma i ovnen. Veldig enkel og god middag! Anonymkode: b3a31...701 Fryktelig usunn også ... Anonymkode: 8821f...45e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Brun løk i panne. Kutt en hel paprika. Del laks i like biter. Blande creme fraiche og skinkeost (en boks og en tube) i en ildfast form. Ved forsiktig inn alle ingredienser og ha litt revet ost på toppen. Gratineres på 200 i 20 min. Denne kan brukes med kylling og andre valgfrie grønnsaker. Ungenes favoritt. Lag hvit saus (jeg har alltid revet parmesan i) hell over i ildfast form, ha i amerikansk grønnsaksblanding og kjøttpølse i terninger. Revet ost på toppen. Gratineres. Alle serveres med poteter, ris, pasta, hva du måtte ønske. Anonymkode: 32767...a14
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Frossen rotgrønsaksblanding (rustik) legges i bunnen på en form. Salt og pepper over. Snitt opp midten på ørretfilet og fyll lommen med krydderost. En pakke fersk ferdigkokt scampi fordeles rundt i formen. Pepre. Rasp over en fiskebuljongterning over hele formen jevnt fordelt. (Brukte en stk på stor langpanneform) Hell på litt vann i bunn. Stekes på 200 gr fra kald ovn i 20-30min ca. Serveres med kokte poteter med tynt spisbart skall og brokkoli. Anonymkode: eee5a...81a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Fryktelig usunn også ... Anonymkode: 8821f...45e FRYKTELIG usunn, faktisk?? Hva er det frykteligste usunneste med denne middagen da? Det ER jo en enkel middag i form, som det ble spurt etter Tenker man at den er så fryktelig usunn så får man la være å lage den da, eller så kan man tenke litt selv og lage den så sunn man vil. Den består jo for det meste av blomkål og brokkoli. Hvor vanskelig kan det være, tror du? Men det er jo morsommere og mye mer konstruktivt å komme med et surt, ubegrunnet oppgulp av en kommentar her inne. Anonymkode: b3a31...701
tante grusom master of law Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Denne er supergod og enkel! KREMET KYLLINGFORM MED PAPRIKA | TRINES MATBLOGG
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Tusen takk for alle tips, tar gjerne i mot flere 😊 Dere som bruker frossen grønnsaksblanding i, tiner dere den først? Blir det ikke mye væske hvis dere ikke gjør det? Hi Anonymkode: cd7cb...ac1
Kira Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 tante grusom master of law skrev (9 timer siden): Denne er supergod og enkel! KREMET KYLLINGFORM MED PAPRIKA | TRINES MATBLOGG Den skal jeg lage, så veldig god ut! Takk for tips 😊
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tusen takk for alle tips, tar gjerne i mot flere 😊 Dere som bruker frossen grønnsaksblanding i, tiner dere den først? Blir det ikke mye væske hvis dere ikke gjør det? Hi Anonymkode: cd7cb...ac1 Tiner ikke først, noe væske blir det jo men jeg har i tillegg litt ekstra vann i bunn slik at det ikke brenner seg, så blir det en god sjy med god smak i på potetene. Kan sikkert velge å bruke litt flytende smør over og, men da blir formen noe kraftigere. (jeg er hun med ørretformen) Anonymkode: eee5a...81a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): FRYKTELIG usunn, faktisk?? Hva er det frykteligste usunneste med denne middagen da? Det ER jo en enkel middag i form, som det ble spurt etter Tenker man at den er så fryktelig usunn så får man la være å lage den da, eller så kan man tenke litt selv og lage den så sunn man vil. Den består jo for det meste av blomkål og brokkoli. Hvor vanskelig kan det være, tror du? Men det er jo morsommere og mye mer konstruktivt å komme med et surt, ubegrunnet oppgulp av en kommentar her inne. Anonymkode: b3a31...701 Skjønner at du blir fornærmet over at ditt dårlige kosthold påpekes. Mange som lar barna vokse opp på farseprodukter og generell fettrik mat. Anonymkode: 8821f...45e
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Skjønner at du blir fornærmet over at ditt dårlige kosthold påpekes. Mange som lar barna vokse opp på farseprodukter og generell fettrik mat. Anonymkode: 8821f...45e Jeg skjønner ikke helt hva du reagerer på (regner egentlig med at du bare er et troll, men likevel). Blomkål og brokkoli = veldig sunt. Pølser = ikke så sunt, men ok av og til. Hvit saus = sunt, er mange viktige næringsstoffer i melken. Ost = samme som hvit saus, mer sunt enn usunt. Totalt sett = ganske sunn middag. Anonymkode: de14c...b37
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Løk, hvitløk, gulrot, sellerirot, kålrot og paprika ( bruk det du har, jeg pleier å tømme grønnsakskuffen for litt overmodne grønnsaker når jeg lager denne ) stekes til de blir litt myk, tilsett hakkede tomater og det krydderet du foretrekker og kok opp. Hell alt over i en ildfast form og topp det med potetstappe tilsatt sellerirot/ jordskokk/ blomkål eller hva du nå enn har. Stekes i ovn. Toppes med frisk timian og en god olivenolje . Serveres med godt brød. Anonymkode: b0488...298
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 15.3.2021 den 23.16): Tiner ikke først, noe væske blir det jo men jeg har i tillegg litt ekstra vann i bunn slik at det ikke brenner seg, så blir det en god sjy med god smak i på potetene. Kan sikkert velge å bruke litt flytende smør over og, men da blir formen noe kraftigere. (jeg er hun med ørretformen) Anonymkode: eee5a...81a Takk, skal testes 😊 Det var en litt annen vri på form enn jeg er vant til, høres bra ut 😊 Men hvor mye vann er litt vann? Hi Anonymkode: cd7cb...ac1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 16.3.2021 den 10.12): Løk, hvitløk, gulrot, sellerirot, kålrot og paprika ( bruk det du har, jeg pleier å tømme grønnsakskuffen for litt overmodne grønnsaker når jeg lager denne ) stekes til de blir litt myk, tilsett hakkede tomater og det krydderet du foretrekker og kok opp. Hell alt over i en ildfast form og topp det med potetstappe tilsatt sellerirot/ jordskokk/ blomkål eller hva du nå enn har. Stekes i ovn. Toppes med frisk timian og en god olivenolje . Serveres med godt brød. Anonymkode: b0488...298 Takk for tips 😊 Kanskje jeg kan få brukt boksene mine med hermetisk tomat endelig 😁 Hi Anonymkode: cd7cb...ac1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå