Gå til innhold

Hvor planlegger dere å legge sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi nærmer jo oss med stormskritt sommer og man må vel begynne å planlegge litt. Ser utrolig mange hytter i Norge begynner å bli opptatt så nytter jo ikke å vente til siste sekund heller. Vi er fem stykker så vi må jo ha litt plass. Ingen av ungene vil feriere i Norge, men vi innser jo at det blir det i år også. Vi bor på Vestlandet så å satse på fine dager hjemme er et sjansespill. Hva planlegger dere?

Anonymkode: 98192...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi nærmer jo oss med stormskritt sommer og man må vel begynne å planlegge litt. Ser utrolig mange hytter i Norge begynner å bli opptatt så nytter jo ikke å vente til siste sekund heller. Vi er fem stykker så vi må jo ha litt plass. Ingen av ungene vil feriere i Norge, men vi innser jo at det blir det i år også. Vi bor på Vestlandet så å satse på fine dager hjemme er et sjansespill. Hva planlegger dere?

Vi har både en plan A en plan B og en plan C . Plan a er Hellas . Håper fortsatt på det.  Plan B er Norge fra sør til nord i bobil . Kan man ikke reise i Norge så har vi mulighet til å benytte hytte i egen kommune . Vi vil ikke bruke mye penger på overnatting i Norge og dersom vi ikke kommer oss til Hellas i sommer så legger vi heller penger i å reise rundt juletider dersom det er mulig. 

Skrevet

Vi kommer ikke til å reise utenlands selv om det skulle åpne for det. Jeg tror det er svært viktig at flest mulig holder seg innenfor landegrensene slik at vi ikke sprer smitte mer enn nødvendig. 

Så vi tar nok en biltur med telt i bilen, og legger oss inn på hotell der det er ledig og slår opp teltet om vi ikke finner rom. Ellers blir det ferie i campingvognen som vi har på fast plass ved sjøen. 

Anonymkode: 75cf5...4f8

Skrevet

Vi har campingvogn,  så vi reiser ditt sola er. 🌞😊

Anonymkode: 6f9a4...4db

Skrevet

Det er jo mange måneder til sommerferie!

Anonymkode: 00c02...8e0

Skrevet

Jeg bor i Arendal, så planen er å være hjemme.

Bade, kjøre båt, rusle i byen og i skogen, kose oss og ta det med ro.

Blir forholdene mye bedre enn i dag blir det nok en tur til Dyreparken, badeland og slike ting også.

Anonymkode: 1fa65...c91

Skrevet

I år blir vi hjemme. Får besøk av familie nordfra (vi var der i fjor). 

Skal en tur til Trøndelag i mai og høstferien og nordover i jula, så da blir det hjemme i sommer. Satser på at diverse parker o.l holder åpent. 

Anonymkode: 67f73...0ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå ja... 3 mnd til vi er i midten av juni. Vanligvis har mange planene klare i mars og hvis man skal på norgesferie i år og skal leie seg inn er det virkelig på tide å booke 

Skrevet

Det blir nok Norgesferie i år også. Sørlandet, som i fjor. Reise til en plass vi kan rafte, sykle og bade. Og vi har veldig lyst til ziplinen i Flåm.

Vi er under 3 mnd til sommer, og i kommunen vår har vi ikke engang lov med besøk. Så ingenting tyder på at vi kan feriere andre steder enn fedrelandet denne sommeren heller.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Nå ja... 3 mnd til vi er i midten av juni. Vanligvis har mange planene klare i mars og hvis man skal på norgesferie i år og skal leie seg inn er det virkelig på tide å booke 

Har ferie i slutten av juli. 4,5 mnd. Er jo nesten et halvt år!

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei egentlig ikke for utrolig mye begynner å bli fullt allerede. Vi kommer ikke til å reise til utlandet selv om de åpner opp rett før. Vi hadde booket feriehus i Provence i fire uker men har avbestilt dette. Nå prøver vi å finne et kjekt alternativ i Norge. Frister med nord men ungdommen er ikke så interessert. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har ferie i slutten av juli. 4,5 mnd. Er jo nesten et halvt år!

Jeg har også booket ferie de siste ukene av skoleferien men for mange begynner sommeren i midten av juni når skoleferien starter. Det er vanligvis veldig vanlig å booke ferie rundt jul og vinterferien og akkurat i år må man være tidlig ute da mye er booket allerede

Skrevet

Vi drar på hytta, der er vi helt alene, ingen kontakt med andre. Handler før vi drar. 

Anonymkode: a6771...54b

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Jeg har også booket ferie de siste ukene av skoleferien men for mange begynner sommeren i midten av juni når skoleferien starter. Det er vanligvis veldig vanlig å booke ferie rundt jul og vinterferien og akkurat i år må man være tidlig ute da mye er booket allerede

Trenger ikke å booke noe. Bor på sørlandet og har familie i nord-norge.

Skrevet

Frankrike

Anonymkode: 2a4c5...6ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke å booke noe. Bor på sørlandet og har familie i nord-norge.

Da gjelder jo ikke dette deg. For de som ikke har dine muligheter begynner det å haste. Jeg booker heller ikke i Norge men jeg ser jo fortsatt at det begynner å fylle seg opp og at hi og andre bør ta tak i det nå

Skrevet

Bor rett ved sjøen på Østlandet, vi skal være hjemme. I fjor badet vi sikkert 5-6 ganger om dagen, grilling, rusle ned til et svaberg. Så er planen å legge feriepengene igjen hos restaurantene i byen som overlevde nedstengningen og benytte oss av stand up og div som vi har mye av her på sommeren.  Mulig vi tar en dagstur eller to til Oslo hvis smittetrykket er innenfor. 

Jeg vil være hjemme kjenner jeg, frister lite å risikere å bli syk på tur. 

Anonymkode: be03b...52f

Skrevet

Hvis det er mulig skal vi bruke ferien på å besøke familie og venner rundt omkring som vi ikke har fått sett på lenge. Det er uaktelt å sløse bort ferieuker på "sydenferie" eller liknende i år.

Anonymkode: 345c3...011

Skrevet

Vi skal  til Finnmark 😀😀 hjem ❤️❤️

Anonymkode: 216ee...726

Skrevet

Blir Norgesferie, sparer utland til 2022 uavhengig av utvikling i år. Har booket 1 uke på campinghytte på Sørlandet feriesenter ved Risør, fikk tips av venner. Krysser fingre for fint vær. Ellers blir det hjemme på Romerike med stell av hus og hage, og noen dager på hytta til foreldrene mine ved Drøbak. 

Anonymkode: c1aa2...0e9

Skrevet

Vi reiser på hytta slik vi gjorde i fjor. Har ingen tro på at det blir mulig å reise til utlandet på sommerferie i år. 

Anonymkode: dfee6...a3b

Skrevet

Her blir sønnen min og jeg mye hjemme de ukene kjæresten min jobber, og så blir vi med ham hjem til ham de ukene han har fri. Han har campingvogn, så kan hende vi tar en liten tur, men vi får se, er veldig koselig hjemme hos ham. Skal male huset hans også, og så blir det å kose oss med båttur innimellom. Har også en plan om å besøke familie som bor lengre unna, om det ser greit ut mtp smittevern. 

Hjemme hos oss blir det å på noe sykkelturer og forhåpentligvis noen fjellturer. Håper på knallvær så vi kan bade i sjøen. 

Gleder oss til sommeren 🤗

Anonymkode: 61eb1...cd4

Skrevet

Hvis været blir bra så skal vi gå barnas naturverden i trøndelag. Kanskje kjører vi en tur til kristiansand og dyreparken der vi møter et vennepar. Og avslutter mest sannsynlig på Vega ❤ 

Vi har med telt 

Anonymkode: 9255a...43b

Skrevet

Dersom et under skjer, og grensene åpner OG det er trygt, reiser vi til feriehuset vårt Spania. Er nok endel vasking og maling som venter, blir fort litt vedlikehold når det har stått så lenge uten å ha vært i bruk😅.

Utover det, blir vi hjemme.

Anonymkode: d5011...ee9

Skrevet

Hvis grensene åpner reiser vi til vårt faste sted i Spania. Hvis ikke drar vi på hytta på Sørlandet. Vurderer også biltur på Vestlandet. Booker ingenting før vi vet helt sikkert hvordan denne sommeren blir. 

Anonymkode: d9fa3...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...