Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Vi har en skole som nabo. De har nett som strekker seg godt inn til oss. Nå har ruteren vår blitt ødelagt og vi er uten nett. Er det noen lov mot å koble seg på skolens nett? Vi må oppgi telefonnummer. Da får vi automatisk tilsendt en kode. Anonymkode: 7247b...9db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Jeg hadde LETT gjort det! Anonymkode: 05886...db9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Jeg hadde ikke bare gjort det nå, men hele tiden ellers også. Hvorfor betale for noe som en får servert gratis hjemme uten å ha bedt om det. Anonymkode: f9a13...bd0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Ikke noe å være beskymret for. Det er betalt gjennom skatt. Anonymkode: 9a32f...e86
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde ikke bare gjort det nå, men hele tiden ellers også. Hvorfor betale for noe som en får servert gratis hjemme uten å ha bedt om det. Anonymkode: f9a13...bd0 Hele tiden er uaktuelt. Vi trenger en kraftig og stabil forbindelse til jobb, og det kan vi ikke stole på at vi får via skolen. Dette blir bare en kort periode til vi får fikset vårt eget. Anonymkode: 7247b...9db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Som en nødløsning, ja, som varig løsning, så absolutt nei. Anonymkode: a7487...52f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 Det som er litt morsomt er at naboen er skikkelig sur. De spurte om å få låne nett av oss da de var uten for over et år siden og har tydelig vis brukt vårt siden. Nå er de helt uten. De kommer ikke inn på skolens nett. Det gjør ikke noe at de snylter på vårt, men de bør ikke klage når det mlir borte. Anonymkode: 7247b...9db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det som er litt morsomt er at naboen er skikkelig sur. De spurte om å få låne nett av oss da de var uten for over et år siden og har tydelig vis brukt vårt siden. Nå er de helt uten. De kommer ikke inn på skolens nett. Det gjør ikke noe at de snylter på vårt, men de bør ikke klage når det mlir borte. Anonymkode: 7247b...9db Hvordan er de sur? Hva har de gjort/sagt? Anonymkode: 728e4...7aa
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Det er jo et gjeste nett så bare logge deg på. Men det kan være en del begrensninger. Anonymkode: 315c5...94f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan er de sur? Hva har de gjort/sagt? Anonymkode: 728e4...7aa De var her bare og fortalte at nå hadde vi satt dem i en veldig vanskelig situasjon. Ungene var sure og de fikk ikke jobbet i morgen før vi har fikset nettet. De var sure, men det kan godt hende det bare var for å dekke over at de var flaue. Det går nok over. Jeg tar meg ikke nær av det. Anonymkode: 7247b...9db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): De var her bare og fortalte at nå hadde vi satt dem i en veldig vanskelig situasjon. Ungene var sure og de fikk ikke jobbet i morgen før vi har fikset nettet. De var sure, men det kan godt hende det bare var for å dekke over at de var flaue. Det går nok over. Jeg tar meg ikke nær av det. Anonymkode: 7247b...9db Regner med naboen har betalt halve internettkostnaden deres. Hvis ikke, er de frekkere enn flatlusa. Hadde ikke delt det nye nettet med dem nei. Makan! Ellers ville jeg kun brukt skolenettet som en nødløsning hvis dere ikke har nok datatrafikk igjen. Slike åpne nett er som regel ikke sikre. Anonymkode: fba04...cd3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Når dere får ordnet deres eget nett igjen hadde jeg sørget for bedre sikkerhet. Ganske skremmende at naboen har brukt deres nett i ett år uten at dere har skjønt det. Sørg for passord og at alle enheter som skal kobles på må godkjennes. Anonymkode: f5048...f40
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 14.3.2021 den 16.00): De var her bare og fortalte at nå hadde vi satt dem i en veldig vanskelig situasjon. Ungene var sure og de fikk ikke jobbet i morgen før vi har fikset nettet. De var sure, men det kan godt hende det bare var for å dekke over at de var flaue. Det går nok over. Jeg tar meg ikke nær av det. Anonymkode: 7247b...9db Nei hjelpes meg, hvorfor skulle DU tatt deg nær av det? At naboen bruker ditt nett gjør at din hastighet blir dårligere. Særlig om begge kobler seg opp på jobb. Og du har ikke kontroll på hva de ser på på nettet som står registrert i ditt navn. Jeg hadde sagt at de kunne fortsette å bruke det om de betalte for det året de har snylta og videre månedlig framover. Og at hvis ikke så bytter du passord. Anonymkode: 71804...e95
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 14.3.2021 den 18.09): Når dere får ordnet deres eget nett igjen hadde jeg sørget for bedre sikkerhet. Ganske skremmende at naboen har brukt deres nett i ett år uten at dere har skjønt det. Sørg for passord og at alle enheter som skal kobles på må godkjennes. Anonymkode: f5048...f40 Det gjør ikke oss noe at de bruker det. Kapasiteten er god nok og bruk kan spores til den enkelte maskin. Så lenge de ikke klager og vi ikke har problemer med kapasiteten er ikke det noe jeg bryr meg om. Anonymkode: 7247b...9db
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det gjør ikke oss noe at de bruker det. Kapasiteten er god nok og bruk kan spores til den enkelte maskin. Så lenge de ikke klager og vi ikke har problemer med kapasiteten er ikke det noe jeg bryr meg om. Anonymkode: 7247b...9db Når de møter opp sure på døra di og mener du har gjort det vanskelig for dem? Ære være deg, jeg hadde klikka 😂 Anonymkode: 71804...e95
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når de møter opp sure på døra di og mener du har gjort det vanskelig for dem? Ære være deg, jeg hadde klikka 😂 Anonymkode: 71804...e95 Vi har et godt naboforhold. En annen gang klipper de kanskje plenen vår eller tar inn posten hvis vi er bortreist. Anonymkode: 7247b...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå