Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har gått helt av hengslene sist månedene, spist det jeg har kommet over. Jeg bør ned 25-30 kg. Jeg er i forholdsvis god form, sterk og kondisen er bedre enn forventet. Men jeg er plaget med muskelsmerter og mistenker at jeg har fatigue innimellom, blir helt tom, svimmel og må legge meg på sofaen. Jeg begynte på mysimba før jul, tror det hjalp litt gikk ikke opp i jula. Men heller ikke ned. Nå kjenner jeg at jeg må ta tak. Jeg har et krevende liv, er bonde, 50 % jobb utenom som er tidvis psykisk krevende, og med uforutsigbare arbeidstider. Jeg har også fem barn under 10 år. De siste mnd har jeg derfor fokusert på å gjøre det jeg må, og ikk8e på å ikke gjøre det jeg ikke må (spise for mye av alt). Jeg skal bestille legetime for oppfølging av mysimba. Jeg er også plaget med løs mage/diaré hver morgen, det bør også adresseres. Så skal selvfølgelig ta dette med profesjonelle. Jeg har tidlegere gått ned 40 kg (de samme jeg vil gå ned nå... 5 barn senere) med lavkarbo. Men da fulgte jeg et kurs, og fikk hjemsendt spesialmat. I tillegg hadde jeg ikke barn. Har i etterkant forsøkt på egenhånd, men jeg går ned kanskje 5 kg for så å bli liggende på sofaen helt uten energi. Det har jeg ikke tid til så vender tilbake til raske karbohydrater slik at jeg klarer å fungere i mitt eget liv. Er det håp for at jeg kan klare dette nå? Jeg trenger noe som virker litt fort for at jeg skal klare å gjennomføre, og da er jo ketose effektivt. Eller har dere andre tips? Anonymkode: 657fe...ebb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har gått ned 9 kg siden nyttår, teller kalorier og spiser sunt og vanlig mat med fokus på grønnsaker, rene kjøtt- og kyllingprodukter og fullkorn. Kanskje det er bedre for deg? Det er jo enklere når man kan spise det samme som resten av familien. Spiser ikke sukker, hvetemel, eller noen form for godteri, men spiser en del frukt Anonymkode: 28162...8ec
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har gått på lavkarbo før slik jeg kom i ketose, kg rant av, men halvparten kom fort på igjen når jeg begynte å spise karbohydrater igjen. Men hvis du klarer å leve lavkarbo resten av livet så kjør på. Ellers ville jeg anbefalt redusert inntakt av kcal. Jeg har gått ned 5 kg siden 1.februar. Men hos meg er det livstilsendring, kunne sikkert gått ned fortere hvis jeg spiste enda mindre kcal, men da er det lettere å sprekke. Så jeg tar det i rolig tempo, jeg vil ned 30kg, har 25 kg igjen nå☺️ Anonymkode: 46ab4...01b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Jeg er midt i det nå. Min største utfordring er å alltid være sulten, ketogent kost fjerner sulten helt og kiloene raser av. Automatisk er jeg nå nede på 2-3 måltider og rundt 1000-1200 kcal om dagen uten å føle sult. Jeg bruker det til fasen jeg skal ned, for det funker. Første uka var jeg litt tom, men etter det opplevde jeg økt energi og mindre tretthet gjennom dagen. Har nå sluttet å slumre på sofaen om ettermiddagen. Men du må ha en plan for hvordan du skal tilbake til normal hverdag igjen. Denne fasen er faktisk minst like utfordrende som selve slankingen. Så bør man sjekke med lege om kroppen er i stand til dette og at ikke det er i konflikt med medisiner eller annet. Anonymkode: 2fe06...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå