Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 I Sverige ble nylig en adoptert jente sendt tilbake til Russland fordi de som adopterte angret. Det får meg til å lure på om det virkelig burde være angrerett på adoptivbarn? Hvorfor er det det? Burde det ikke være som med vanlige barn at en ikke kan angre seg? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pArj9X/morbror-angrade-adoption--skickade-tillbaka-flicka Anonymkode: 1def7...99f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Du kan ikke tvinge noen til å ta seg av et barn. Det ville jo være forferdelige oppvekstvilkår for barnet. Dette er jo likt med biologiske foreldre. Om biologiske foreldre virkelig ikke vil ha barnet sitt må jo barnevernet ta over og barnet i fosterhjem. Å bli godkjent for å adopterer er i Norge en lang prosess så de fleste som blir godkjent er skikket til oppgaven. I dette tilfelle var det adopsjon innad i familien så det er mulig de ikke har vært igjennom noen prosess. Uansett får vi håpe at foreldre som levere tilbake barn uten god grunn (om noen grunner er gode nok) får dette anmerket ved seg slik at de ikke kan adoptere andre barn. Anonymkode: b4bcc...cb0
Optatium Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Nå var det der adopsjon av et barn i familien, sånt litt annerledes. Kanskje hadde man ikke så lyst på barn, men påtok seg noen fordi noen de kjente døde og ingen andre kunne.. Jeg syns med tanke på barnet at det er alldeles grusomt å bli returnert på det viset der, men føler denne saken var litt spesiell. Hun ble også returnert til annen familie. Men, nei det kan og bør ikke være angrerett på adopsjon eller barn på annet vis.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Nei, barn er det ikke angrerett, uansett om man har født dem eller adoptert dem. Men siden alle barn skal ha gode rammer, trygghet og kjærlighet i oppveksten er det noen ganger de må få dekket de behovene et annet sted enn i først tenkt. Anonymkode: 164c4...a02
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Nei, det synes jeg er et fryktelig forslag. Anonymkode: 3ebc3...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå