Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Kan du forklare hvordan det er? Hvordan er smertene i kroppen? Er de konstante eller er det sånn at det kommer og går i perioder? Er du alltid trøtt og sliten? Jeg har så utrolig mange symptomer som er tegn på fibromyalgi. Det aller verste er vel at jeg aldri føler meg uthvilt. Er så utrolig trøtt og sliten - kan sove timesvis uten av jeg føler meg bedre. Og verker mye i kroppen, mest i beina. Har tatt masse blodprøver, og ingen ting er galt. Men jeg kjenner jo at jeg ikke er frisk!! Er redd for å foreslå utredning av fibromyalgi for legen, er redd for å fremstå som hypokonder eller bare rett og slett lat. Men jeg orker snart ikke mer!! Anonymkode: 166c6...db0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har gode og dårlige perioder. I de dårlige periodene verker det i hele kroppen, søvnen er enda dårligere enn til vanlig og tinnitusen og migrenen øker i intensitet og varighet. Våkner mer sliten enn når jeg la meg. Det er ofte stress og bekymringer som gir dårlige perioder. Da spiser jeg smertestillende daglig og har en del fravær fra jobb. Har i tillegg artrose i leddene som også verker mer i de dårlige periodene. I gode perioder merker jeg lite til smertene. Merker de, men ikke så ille at jeg må spise smertestillende. Lite tinnitus og migrene i gode perioder. Jeg jobber fullt og er alene med sønnen på 7. Klarer 100% jobb uten fravær i 2-3 mnd før jeg er hjemme noen dager med mye smerter. Har en fysisk aktiv jobb, er både positive og negative sider ved det. Føler meg alltid sliten i kroppen, men det hjelper å ha høye verdier på D-vitamin. Jeg tar tilskudd hele året. Anonymkode: c84ac...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå