Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har kjøpt en brukt babybrezza av en i samme by som meg. Den virker ikke som den skal det står alltid at den er for varm eller kald uansett hva jeg gjør. Kontaktet selger å sier at den ikke virker å at jeg ønsker pengene igjen. Får bare til svar at den virket når de hadde den, å at jeg derfor ikke får pengene igjen. Bør jeg politianmelde henne? Dette er jo svindel! Anonymkode: c02bb...d73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Sånn er det innimellom når den kjøpes brukt. Ord mot ord. Ingen kan bevise noe. Du har nok tapt de pengene. Lurt å teste produktet før du betaler. Anonymkode: e22f7...78d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Jeg solgte en babycall en gang, den var ubrukt. Samme dag fikk jeg beskjed fra kjøper om at den ikke virket, og de fikk selvfølgelig pengene tilbake. Dessverre finnes det mennesker som kun er ute etter å lure folk. Jeg tviler nok på at politiet kan hjelpe deg her, du kan jo ikke bevise at den virket hos vedkommende. Anonymkode: 53f8b...d55
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Syns 500 kr er mye penger å tape jeg. Anonymkode: c02bb...d73
Daquiry Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kjøpte en Mulberry veske en gang, og når jeg fant ut at den var fake, fikk jeg pengene umiddelbart tilbake fra selger, hun ante ikke at den var fake. Så det finnes faktisk ordentlige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Det er DITT ansvar å sørge for å sjekke ar det virker. Ja selger burde være grei å ta den tilbake. Men sier hun den virket så er det du som sliter. Politiet bruker null resurser på dette. Anonymkode: e22f7...78d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Selvfølgelig politianmelder du ikke. Tror du virkelig politiet gidder å bruke ressurser på noe så uviktig? Anonymkode: 6f6a8...d01
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er DITT ansvar å sørge for å sjekke ar det virker. Ja selger burde være grei å ta den tilbake. Men sier hun den virket så er det du som sliter. Politiet bruker null resurser på dette. Anonymkode: e22f7...78d Siden hun bor en time unna sentrum så var hun grei å møtte meg i sentrum så jeg slapp å kjøre en time for å hente den. Så hadde ingen stikkkontakt så jeg kunne prøve den. Anonymkode: c02bb...d73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig politianmelder du ikke. Tror du virkelig politiet gidder å bruke ressurser på noe så uviktig? Anonymkode: 6f6a8...d01 Så det er helt greit å svindle folk for 500 kr?? Anonymkode: c02bb...d73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Siden hun bor en time unna sentrum så var hun grei å møtte meg i sentrum så jeg slapp å kjøre en time for å hente den. Så hadde ingen stikkkontakt så jeg kunne prøve den. Anonymkode: c02bb...d73 Dere bor i samme by, men det tar en time å kjøre inn til sentrum? Kjenner jeg er nysgjerrig på hvilken by dette er. Anonymkode: bf4c0...9b0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Vi anmelde da vi ble svindlet for ca 3000 kr, er en del år siden. Og samme person var anmeldt for 11 helt like tilfeller. Saken ble henlagt. Så tror virkelig ikke du kommer langt med å enkelte noen for 500 kr. Anonymkode: 31119...28e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Så det er helt greit å svindle folk for 500 kr?? Anonymkode: c02bb...d73 Det er ikke greit, men sakene blir alltid henlagt. Når politiet er overarbeidet vil saker på lave beløp bli nedprioritert og spesielt saker med ord mot ord. Det skal faktisk være ganske store beløp før saker ikke blir henlagt noe mange spekulerer i. Når politiet finner ut at nok er nok har de gjerne holdt på i flere år og nærmer seg millionen, men da i relativt små beløp hele veien. Her jeg bor var det en sak om en bande som stjal drivstoff. Man visste hvem det var og hadde gode bevis på dette (blant annet fra overvåkingskamera). Saken ble likevel henlagt av politiet av kapasitethensyn. Så var det en kar som blant annet solgte klokker han ikke hadde. Han holdt på i mange år og sakene ble henlagt. Hadde han gitt seg da ville han aldri blitt arrestert, men tilslutt ble det så mange anmeldelser at politiet aksjonerte. Pengene han hadde svindlet var brukt opp så ingen fikk noe tilbake med han var nå stoppet (i alle fall for liten stund). Det har også versert saker i media om menn som har svindlet de som trodde de var deres kjæreste. Flere anmeldte, men de ble henlagt eller politiet anbefalte dem å ikke anmelde. På den måte kunne de fortsette og få flere ofre. Ikke bare tapte ofrene store beløp, men de tapte også trygghet, evnene til å stole på andre, trygghet osv. I en av sakene var det en så stor belastning for en av kvinnene som ble svindlet at hun tok sitt eget liv. Det at saker henlegges av kapasitet og at det går igjen og igjen på noen personer gjør at flere mener vi må ha en reform i politiet/øke kapasiteten slik at hverdagskriminalitet også blir etterforsket. Da får man tidligere luket ut gjengangerne. Slik det er nå kan enkelte ha dette som en karrierevei i åresvis før de blir stoppet. Anonymkode: aa9ca...138
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Dere bor i samme by, men det tar en time å kjøre inn til sentrum? Kjenner jeg er nysgjerrig på hvilken by dette er. Anonymkode: bf4c0...9b0 Okey skrev litt feil i hovedinnlegget. Selger bor i nærkommunen 1 time unna sentrum. Men poenget var jo å få frem at pakken ble ikke sendt,jeg møtte selger siden vi ikke bor så langt unna hverandre. Anonymkode: c02bb...d73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Okey skrev litt feil i hovedinnlegget. Selger bor i nærkommunen 1 time unna sentrum. Men poenget var jo å få frem at pakken ble ikke sendt,jeg møtte selger siden vi ikke bor så langt unna hverandre. Anonymkode: c02bb...d73 Men igjen. Du skulle funnet en løsning på å teste den. Anonymkode: e22f7...78d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Men igjen. Du skulle funnet en løsning på å teste den. Anonymkode: e22f7...78d Ja det er lett å være etterpåklok. Anonymkode: c02bb...d73
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja det er lett å være etterpåklok. Anonymkode: c02bb...d73 Mulig det. Men kjøper jeg noe elektronikk brukt så sier jeg at jeg må få prøve det å se at det virker. Så enten spør jeg på en bensinstasjon eller noe slikt om å få låne en stikk. Eller vi møtes hjemme hos selger og jeg blir vist produktet. Trodde egentlig det var normalen. Det er også godt mulig den virket sist selger brukte den også. Ting kan slutte å virke sånn plutselig. Anonymkode: e22f7...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå