Gå til innhold

Syk og føler meg så alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye med ungene i det siste og sa til mannen på lørdag at han ikke bidrog inne (i forhold til unger, hus og oppfølgning). Han svarte med å ikke delta noe i det hele tatt,før var han bittelitt med i forhold til legging og lekser. Meinte egentlig at han ikke bidrog nok..Tre barn på barneskole og en har ADHD og autisme. Nå er jeg syk. Tok koronatest i dag, forkjølet, vondt i hode og nakke og vondt under ene foten. Muligens feber?? Har nesten ikke hatt feber før så vet ikke hvordan det er. Likevel forventes det at det er jeg som ordner, lager middag, mekler mellom unger. Listen er uendelig lang. Er så sliten og alene og tårene sitter løst. Bor kun i nærheten av hans familie som jeg ikke går godt overens med. 

Anonymkode: bf4b8...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med ham om det? Har du sagt at det ikke var meningen å si at han ikke bidrar i det hele tatt? Si at du ser at han bidrar, men at du og barna trenger at han bidrar enda mer. Og hør på han oppfatning av situasjonen. Det kan høres ut som at dere begge er veldig slitne. Ut fra hans reaksjon virker det som at han ikke føler seg sett og verdsatt for det han bidrar med. Når du er syk i tillegg må han legge inn ekstra mye arbeid hjemme. Og husk at barna tåler litt dårligere service noen dager. Skiver eller ferdigpizza til middag går helt fint. Hvis barna trenger mye hjelp til lekser kan du gi beskjed til skolen om at du er syk og dere ikke klarer å følge opp leksene akkurat nå. 

Anonymkode: 307de...0ca

Skrevet

Hadde tatt en rolig, men dønn seriøs samtale med ham og fortalt ham at hvis han ikke tar ansvar NÅ og fremover, da vil forholdet ta slutt fordi han velger å ikke ta ansvar generelt for familien, og heller ikke når du er syk. Dette er ikke forsvarlig å leve med, og han må velge om han vil beholde familien sin eller ikke. Vil han beholde familien, javel, men da starter han å ta ansvar NÅ.

Få deg testet for korona.

Om du blir så dårlig at du ikke greier det og han ikke tar ansvar, da ringer du barnevernet og forklarer hvordan det er, at far nekter å bidra og ta vare på ungene, og at du selv er for syk til å greie det nå, at du derfor trenger hastehjelp. Det forholdet ditt kommer nok aldri til å bli bedre, så var jeg deg ville jeg, når du er frisk igjen, startet prosessen med å gå fra ham. Han viser at han ikke vil ta ansvar, ikke vil endre seg. Det er uakseptabelt og uansvarlig av ham. Da har du og ungene det bedre uten ham.

God bedring ❤️

Anonymkode: 438ff...028

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hadde tatt en rolig, men dønn seriøs samtale med ham og fortalt ham at hvis han ikke tar ansvar NÅ og fremover, da vil forholdet ta slutt fordi han velger å ikke ta ansvar generelt for familien, og heller ikke når du er syk. Dette er ikke forsvarlig å leve med, og han må velge om han vil beholde familien sin eller ikke. Vil han beholde familien, javel, men da starter han å ta ansvar NÅ.

Om du blir så dårlig at du ikke greier det og han ikke tar ansvar, da ringer du barnevernet og forklarer hvordan det er, at far nekter å bidra og ta vare på ungene, og at du selv er for syk til å greie det nå, at du derfor trenger hastehjelp. Det forholdet ditt kommer nok aldri til å bli bedre, så var jeg deg ville jeg, når du er frisk igjen, startet prosessen med å gå fra ham. Han viser at han ikke vil ta ansvar, ikke vil endre seg. Det er uakseptabelt og uansvarlig av ham. Da har du og ungene det bedre uten ham.

God bedring ❤️

Takk. Tok koronatest i dag. Har vært innom barnevern allerede. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Tok koronatest i dag. Har vært innom barnevern allerede. 

Da ville jeg ringt dem igjen og fortalt at selv når du er så syk så nekter han å ta ansvar for barna.

Og når du er frisk igjen - kom deg bort fra ham! ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

God bedring ❤️

Man ringer selvsagt mannens familie og ber om hjelp før barnevernet. 

ta deg en helg på hotell! Bestill romservice og hold deg på rommet. La mannen styre hjemme.

Anonymkode: c44e9...15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...