Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hun har en datter som hun stadig holder hjemme fra skolen fordi hun er subfebril. Jenta har nå nesten flere dager hjemme enn på skolen. Problemet er bare at jentungen er frisk - moren måler henne med pannetermometer rundt omkring på kroppen, under genseren, under armen osv. Ikke rart hun får høye temperaturer. Jeg har hintet til henne, men hun vet best, og fortsetter på samme måte. Dette bærer jo galt av sted, når jenta ikke får gått på skolen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: f40b4...9dd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Havnet i feil underkategori, denne... Anonymkode: f40b4...9dd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Da kontakter du barnevernet og melder bekymring for en potensiell munchhausen-by-proxy situasjon. Vi trenger ikke en ny Lommedalssak. Anonymkode: e8039...15f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da kontakter du barnevernet og melder bekymring for en potensiell munchhausen-by-proxy situasjon. Vi trenger ikke en ny Lommedalssak. Anonymkode: e8039...15f Altså, jeg går ut fra at du har snakket med henne selv og ikke nådd fram. Anonymkode: e8039...15f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Er jo noe av det mest grunnleggende vi lærer som hjelpepleier. Er hun usikker på denne måten å måle temp. Bør hun kanskje gå over til vanlig termometer som brukes rektalt eller under armen. Anonymkode: 6ceeb...3fc
Banderas Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 12.3.2021 den 7.55): Hun har en datter som hun stadig holder hjemme fra skolen fordi hun er subfebril. Jenta har nå nesten flere dager hjemme enn på skolen. Problemet er bare at jentungen er frisk - moren måler henne med pannetermometer rundt omkring på kroppen, under genseren, under armen osv. Ikke rart hun får høye temperaturer. Jeg har hintet til henne, men hun vet best, og fortsetter på samme måte. Dette bærer jo galt av sted, når jenta ikke får gått på skolen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: f40b4...9dd Du må slutte å hinte.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Har hun ett termometer som korrigerer for kjernetemperatur? Er det derfor du mener målingen blir feil andre steder på kroppen? Selv har jeg ett som er kombinert øre og panne. Pannemålingen blir alltid mye lavere enn øremålingen. Jeg har kontrollert med vanlig termometer både rektalt og under armen for å være sikker på riktig måling. Hadde jeg dermed skulle gått etter kun pannemålingen ville barna mine ha en veldig høy temp målt rektalt før det gav feber indikasjon på pannemålingen. Anonymkode: e2004...50e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 12.3.2021 den 8.29): Da kontakter du barnevernet og melder bekymring for en potensiell munchhausen-by-proxy situasjon. Vi trenger ikke en ny Lommedalssak. Anonymkode: e8039...15f Du forstår tydeligvis lite av hva Munchausen by proxy er. Det er ingen situasjon, det er en alvorlig mental lidelse som innebærer å påføre andre sykdom eller smertefulle utredninger på falskt grunnlag. Og det er verken tilfelle i dette innlegget, eller i Lommedalen saken. I Lommedalen saken handlet det om eksisterende sykdom som ikke ble tatt alvorlig nok, og heller ikke i denne saken som HI beskriver så handler det om dette. Du bør virkelig øve på begrepsforståelsen din. Anonymkode: 66a9e...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå