Gå til innhold

Norsk ullpledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å gi et ullpledd til min bestemor i Italia . Har noen tips om et pent ullpledd laget i Norge ? Norsk merke. Gjerne et i noe gult. Hun er glad i farger. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røros tweed 👍👍

Anonymkode: dfd2d...c3e

Skrevet

Se på Tuva pledd om du vil ha skikkelig kvalitet😊 vet ikke om de har fargen du ønsker da desverre🙈

Skrevet

Jeg hadde kjøpt et fra Oleanna. Det er nydelige farver og mønstre og veldig god kvalitet.

Skrevet
amandine skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde kjøpt et fra Oleanna. Det er nydelige farver og mønstre og veldig god kvalitet.

Takk! Så et nydelig et i okergult nå. Det likte jeg godt. Hun elsker å sitte ute på balkongen men hun fryser så lett. Et pent pledd passer perfekt og det her var helt skjønt😊😊😊

Skrevet

Klippan. Hatt det i mange år og fortsatt like fint😊

Anonymkode: 7ec7c...61e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Klippan. Hatt det i mange år og fortsatt like fint😊

Sorry. Klippan er visst fra Sverige. Trodde det var norsk

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sorry. Klippan er visst fra Sverige. Trodde det var norsk

Ok😊 hun hadde blitt veldig glad for noe som er norsk og derfor jeg vil gå for det. Tusen takk uansett 

Skrevet

Vi har røros pledd. de finnes i barnestr også. vi elsker dem. har 5 stk. brukt i mange år, og ser helt fine ut etter mange runder i vask. med ullsåpe og ullprogrm vell og merke. De har ett nydelig i høstfarver. mener det er gult i det også. tror vi har betalt noen tusen for dem da. 😮 men føler det er sååå verdt det. 

Anonymkode: 2944d...8ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har røros pledd. de finnes i barnestr også. vi elsker dem. har 5 stk. brukt i mange år, og ser helt fine ut etter mange runder i vask. med ullsåpe og ullprogrm vell og merke. De har ett nydelig i høstfarver. mener det er gult i det også. tror vi har betalt noen tusen for dem da. 😮 men føler det er sååå verdt det. 

Anonymkode: 2944d...8ca

Vet de koster penger men det er bestemor verdt❤️. Hun trenger et mykt og stort teppe. Vil hun skal kunne tulle seg inn i teppet😊. Hun har en diger kurvstol som hun elsker og et slikt teppe hadde vært perfekt . Kjøper også med et par varme tøfler og mer perfekt gave til henne finnes ikke.

Skrevet

Vi har et par fra Spinnerigården. Ull fra norske sauer og vevd i norge. De er utrolig varme, lette og gode!

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Vet de koster penger men det er bestemor verdt❤️. Hun trenger et mykt og stort teppe. Vil hun skal kunne tulle seg inn i teppet😊. Hun har en diger kurvstol som hun elsker og et slikt teppe hadde vært perfekt . Kjøper også med et par varme tøfler og mer perfekt gave til henne finnes ikke.

Hvis du er ute etter mykt, er ikke ullpledd tungen. De er varme, men stive og ru.

Anonymkode: a8dce...f05

Skrevet (endret)

Rørospledd er store og ganske tykke. En del av sofaantrekket mitt :) Vasket utallige ganger og like fint.

Endret av prekæs
Skrevet

Jeg fikk dette Røros-pleddet til jul, det rødaktige som heter late fall. Dette  liker jeg kjempegodt. Det er litt lettere og mykere enn mange av de andre Røros-pleddene. Finnes også flere farger. https://www.rorostweed.no/produkt/pledd/fri

Anonymkode: 2adaa...ce7

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvis du er ute etter mykt, er ikke ullpledd tungen. De er varme, men stive og ru.

Neida, det er de ikke. Kjære tid.

Skrevet

Røros tweed er veldig norskt, godt, tykt og veldig varmt og behagelig. Regner med at bestemoren din bor i en kjølig del av Italia siden du tenker å gi ullpledd ;)

Anonymkode: 2ecf0...ac7

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Mange år siden sist du kjøpte ullpledd skjønner jeg 😁 Det der var i gamle dager eller pledd av dårlig kvalitet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Røros tweed er veldig norskt, godt, tykt og veldig varmt og behagelig. Regner med at bestemoren din bor i en kjølig del av Italia siden du tenker å gi ullpledd ;)

Takk for tips! Ute etter noe typisk norsk ja. Hun er ei bittelita skjør og nesten gjennomsiktig tynn dame som alltid fryser. Hun har alltid en kofte på midt på sommeren. Hun bor ved kysten og hjemmet hun bor på er rett ved vannet så det blåser godt. Hun elsker å kjenne været men fryser. Ullpledd som er pent og varmt blir helt gull

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kjølig på kvelden vettu

Anonymkode: 5feb3...35f

Skrevet
Førstemann skrev (22 minutter siden):

Mange år siden sist du kjøpte ullpledd skjønner jeg 😁 Det der var i gamle dager eller pledd av dårlig kvalitet 

Har et Røros teppe jeg fikk i gave. Brukes ikke, men vi har mange andre myke tepper som brukes daglig, ikke i ull.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har et Røros teppe jeg fikk i gave. Brukes ikke, men vi har mange andre myke tepper som brukes daglig, ikke i ull.

Det er jo fint at vi er forskjellige. Gir du meg et fleece-teppe får jeg frysninger, gir jeg deg et ullteppe synes du det er stivt. Et av mine aller fineste ullpledd er sikkert 50-60-70 år gammelt. Det er helt nydelig. 

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Det er jo fint at vi er forskjellige. Gir du meg et fleece-teppe får jeg frysninger, gir jeg deg et ullteppe synes du det er stivt. Et av mine aller fineste ullpledd er sikkert 50-60-70 år gammelt. Det er helt nydelig. 

Mitt fineste er fra 50 tallet. Det er sikkert 4 meter langt . Type dobbelt så langt som bredt. Fulgt meg og mamma hele livet😊

Skrevet

Elsker ullpleddene fra David Siida. Er samisk motiv, men rålekre (syns jeg da, kvart same som jeg er). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...