Gå til innhold

For hvilke grunner blokkerer du folk på fb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Gjerne folk du ikke kjenner som ikke har kontaktet deg eller noe. Hva er grunnen? 

Anonymkode: 30292...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke facebook nå, men da jeg hadde det blokkerte jeg de jeg opplevde at var pågående og ufine i det virkelige liv, eller som jeg mistenkte at snoket på meg. Ustabile mennesker. 

Resten var jeg enten bare venn eller ikke venn med. 

Anonymkode: baf58...64e

Skrevet

At de legger meg til som venn iten at jeg har noen forbindelse med dem

Anonymkode: 7b8da...aa8

Skrevet

Blokkerer ingen. Jeg har venner og familie på face, ikke bekjente. 

Anonymkode: b7cef...304

Skrevet

Har aldri blokkert noen. Har slettet noen som jeg ikke ønsker å ha på listen min. 

Anonymkode: 51f53...926

Skrevet

Jeg har blokkert 2, det er 2 ekser. Orker ikke å bli påminnet de

Anonymkode: f690a...051

Skrevet

Har aldri blokkert noen. Jeg velger jo selv hvem jeg godtar som venn?

men jeg filtrerer hvem som kan se hva

Anonymkode: 41aa4...6ac

Skrevet

Har blokkert 3 i løpet av min lange fartstiden på Facebook:

1. Stalking som innebar stygge kommentarer på alle bildene, masse meldinger på Messenger og sånt.

2. Person som lot til å være venn, men kun var ute etter å snoke på profilen min. Addet henne først som "begrenset", men da slettet hun vennskapet, for hun kunne jo ikke se noe :D Prøvde å legge meg til igjen, og da blokkerte jeg.

3. Helt ukjent person som kom med slibrige kommentarer på melding samtidig som han la meg til, altså typisk svindel.

Ellers blokkerer jeg ikke folk som prøver å legge meg til en gang uten å skrive noe stygt. Sletter bare forespørselen, så er saken ute av verden. 

Anonymkode: 811d7...b2e

Skrevet

De som trakasserer meg. Er vel bare et par stykker som har kommet med ekle meldinger og kommentarer, men jeg har lav toleranse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Prøvde å legge meg til igjen, og da blokkerte jeg.

Glemte denne;

Mennesker som ikke godtar at jeg tar de vekk som venn, og som legger meg til igjen. Da blokkerer jeg. 

Skrevet

Ikke vært aktuelt på en stund nå, men den perioden jeg var singel måtte jeg blokkere enkelte som ikke tok et nei for et nei. Var ikke venn med de, men de sendte meldinger på messenger. Blokkerte flere av samme grunn. 

Blokkerte eksen min, siden jeg måtte begrense de arenaene han kunne kontakte meg (felles barn). 

Så det går vel på uønsket kontakt, når jeg blokkerer folk. 

Anonymkode: 3f78b...c5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

? Gjerne folk du ikke kjenner som ikke har kontaktet deg eller noe. Hva er grunnen? 

Anonymkode: 30292...6b2

Har du opplevd dette selv, forresten?

Hvis du ikke kjenner de, og ikke de har tatt kontakt, og de likevel finner ut at de er blokkert, da har de jo på en eller annen måte forsøkt å finne det ut eller komme inn på profilen. 

For alt jeg vet er det mange ukjente som har blokkert meg, uten at jeg vet det. Men jeg finner det ikke ut, nettopp fordi jeg ikke har gjort noe forsøk på å finne det ut.

Skrevet

Vet ikke om blokkere og skjule er det samme?

Jeg skjulte en mamma i klassen til datteren min, hun la daglig og ofte flere ganger daglig ut bibelvers o.l Bibelske bilder, kristne trøsteord osv. Jeg orket ikke se på alt hun la ut så jeg skjulte henne på feeden min.

Har aldri blokkert noen så vi ikke kan bli venner, om det er det du mener.

Har bare familie, venner, gamle klassekamerater og foreldre til barna mine som venner på facebook, så har aldri trengt det.

Anonymkode: 6d315...bb1

Skrevet

Kan finne på å blokkere folk i kommentarfelt som svarer meg på en måte som gjør at jeg tenker " dette mennesket vil jeg aldri bli kjent med". Eller blokkere folk som ler av innlegg på facebook der normale mennesker finner innlegget trist.

Dette for å sikre meg at jeg aldri har noe med disse menneskene å gjøre.

Dette er da altså folk som ikke er venn av meh. Det er tullinger fra kommentarfelt under artikler fra tv2 osv på Facebook.

Anonymkode: 77dfa...3a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kan finne på å blokkere folk i kommentarfelt som svarer meg på en måte som gjør at jeg tenker " dette mennesket vil jeg aldri bli kjent med". Eller blokkere folk som ler av innlegg på facebook der normale mennesker finner innlegget trist.

Forsvinner kommentarene og reaksjonene deres, når du blokkerer de? 

Skrevet

Mennesker som til stadighet spyr ut FrP-/Document.no-/HRS-gørr.

Og én litt innpåsliten kar har jeg blokkert også, når jeg tenker etter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Vet ikke om blokkere og skjule er det samme?

Nei, skjule er noe du kan gjøre med innlegg fra noen du har på vennelisten.

Blokkere er å bryte all potensiell kontakt med noen. Da kan de ikke finne deg ved søk. 

Skrevet
ostepop123 skrev (Akkurat nå):

Mennesker som til stadighet spyr ut FrP-/Document.no-/HRS-gørr.

Da har du litt av en jobb å gjøre, hvis du skal fyke rundt på facebook og blokkere alle de som gjør det!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da har du litt av en jobb å gjøre, hvis du skal fyke rundt på facebook og blokkere alle de som gjør det!

Haha! Nei, så dedikert er jeg ikke asså. Det er jo bare de jeg av en eller grunn har hatt på vennelista, da.

Skrevet
ostepop123 skrev (Akkurat nå):

Haha! Nei, så dedikert er jeg ikke asså. Det er jo bare de jeg av en eller grunn har hatt på vennelista, da.

Ok :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Forsvinner kommentarene og reaksjonene deres, når du blokkerer de? 

Ja

Skrevet

Jeg har aldri blokkert noen, men skjult alt ei legger ut. Det er altfor mye, veldig detaljerte beskrivelser og mange statuser hver dag. Så nå ser jeg ikke lenger hva hun skriver. 

Jeg har en mistanke om at to jeg kjenner har gjort det samme mot meg. Jeg legger sjelden ut noe som helst, men de har nok bare gjort det av protest. Det er to venninner som ikke liker meg noe særlig, og det er sånn sett gjensidig. Så det er helt greit. Jeg har ikke skjult noe for dem, for de gangene jeg legger ut noe, så er det fint ting jeg kan stå for. At de velger å utelate meg fra å se at de til stadighet deler bilder og oppfordringer fra dyrlegen og dyrebeskyttelsen, er helt greit for meg altså 😄 

Anonymkode: bcc53...42b

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja

Takk for svar.

Jeg blokkerte en tidligere facebook-venn, da hun oppførte seg helt sykt i det virkelige liv. Så fant jeg ut at jeg fremdeles kunne se en kommentar hun hadde lagt på mitt bilde.

Men tror alle likerklikk er forsvunnet. 

Skrevet

Som administrator i en relativt stor fb- gruppe for foreldre har jeg måttet blokkere flere fremmede. Det er mennesker som har brutt gruppereglene, blitt kastet ut av gruppa og deretter blitt ufine på messenger. Sånt gidder jeg ikke, så da blokkerer jeg de bare. 

Anonymkode: 2fa76...08a

Skrevet

Jeg har blokkert eks-dater som fortsetter å mase etter jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt. Men det er langt tilbake i tid, vært sammen med mannen de siste 14 årene. Min Facebook er kun åpen for venner.

Jeg har blokkert psykiatriske pasienter hvis de kontakter meg når jeg ikke er på jobb. De blokkeres der de tar kontakt, som enten er telefon/sms eller messenger. Ikke opplevd at de tar kontakt på Facebook. 

Anonymkode: 7efd4...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...