Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Var innom en optiker for synstest av min 9 åring i går. Optikeren sa det var helt nødvendig å dryppe øynene for å få rett resultat. Jeg sa jeg foretrakk at man gjorde det hos øyelege, men optikeren sa det var de som gjorde det nå. Nå, 30 timer senere er pupillene fremdeles forstørret. Er det normalt? Ringer lege i morgen tidlig om det fortsatt er slik da. Anonymkode: bd3ce...86d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Vet du hva slags øyedråper er det snakk om? De fleste øyedråper som utvider pupillen varer i mange timer. Anonymkode: 27d36...6c7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Det er i mot forumreglene og identifisere seg som helsepersonell. Anonymkode: c03f1...8ff
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vet du hva slags øyedråper er det snakk om? De fleste øyedråper som utvider pupillen varer i mange timer. Anonymkode: 27d36...6c7 Siterer meg selv for å legge til at 30 timer er i lengste laget. Hvis det ikke gir seg innen i morgen tidlig ville jeg kontaktet lege. Anonymkode: 27d36...6c7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er i mot forumreglene og identifisere seg som helsepersonell. Anonymkode: c03f1...8ff Beklager, det visste jeg ikke. Kanskje noen har erfaring med drypping av øyne likevel? Anonymkode: bd3ce...86d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Det vanligste er at pupillene er normale til dagen etter, men hos noen kan det ta lengre tid. Ser barnet normalt igjen? Det tar oftere lang tid før det blir normalt igjen hos de med mørke øyne, spesielt hvis optikeren har måttet bruke to drøyer i hvert øye. Og det er helt normalt å gjøre det hos optiker, helt unødvendig å gå til øyelege for å dryppe. Ofte er det optikere som jobber sammen med øyelegene som gjør det hvis man får time hos øyelege også. Hvis det fortsatt er sånn i morgen, blir som kan skje, bør du ta kontakt med optikeren for å bli beroliget. Fastlegen kan mye mindre om dette enn optikeren. Anonymkode: 26066...936
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vanligste er at pupillene er normale til dagen etter, men hos noen kan det ta lengre tid. Ser barnet normalt igjen? Det tar oftere lang tid før det blir normalt igjen hos de med mørke øyne, spesielt hvis optikeren har måttet bruke to drøyer i hvert øye. Og det er helt normalt å gjøre det hos optiker, helt unødvendig å gå til øyelege for å dryppe. Ofte er det optikere som jobber sammen med øyelegene som gjør det hvis man får time hos øyelege også. Hvis det fortsatt er sånn i morgen, blir som kan skje, bør du ta kontakt med optikeren for å bli beroliget. Fastlegen kan mye mindre om dette enn optikeren. Anonymkode: 26066...936 Tenker at fastlegen i tilfelle kan sende oss til øyelege. Jeg stoler mer på øyelege enn optiker. Anonymkode: bd3ce...86d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vanligste er at pupillene er normale til dagen etter, men hos noen kan det ta lengre tid. Ser barnet normalt igjen? Det tar oftere lang tid før det blir normalt igjen hos de med mørke øyne, spesielt hvis optikeren har måttet bruke to drøyer i hvert øye. Og det er helt normalt å gjøre det hos optiker, helt unødvendig å gå til øyelege for å dryppe. Ofte er det optikere som jobber sammen med øyelegene som gjør det hvis man får time hos øyelege også. Hvis det fortsatt er sånn i morgen, blir som kan skje, bør du ta kontakt med optikeren for å bli beroliget. Fastlegen kan mye mindre om dette enn optikeren. Anonymkode: 26066...936 Han har helt lyseblå øyne Anonymkode: bd3ce...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå