Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Har en kjæreste i et annet land. Vi har naturlig nok ikke sett hverandre på veldig lenge. Han har isolert seg mer og mer og sliter nå veldig psykisk. Jeg er redd for hva han kan finne på. Han har gått fra å være livsglad og sterk til å bli en skygge av seg selv. Han har hatt hjemmekontor i ett år og landet er i lock down. Han kjenner nesten ingen i landet. Jeg vil gjerne reise dit. Jeg er vaksinert og skal selvfølgelig følge alle regler. Jeg føler at denne reisen er strengt nødvendig, men alle er kanskje ikke enig i det. Anonymkode: 71b51...6a5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har en kjæreste i et annet land. Vi har naturlig nok ikke sett hverandre på veldig lenge. Han har isolert seg mer og mer og sliter nå veldig psykisk. Jeg er redd for hva han kan finne på. Han har gått fra å være livsglad og sterk til å bli en skygge av seg selv. Han har hatt hjemmekontor i ett år og landet er i lock down. Han kjenner nesten ingen i landet. Jeg vil gjerne reise dit. Jeg er vaksinert og skal selvfølgelig følge alle regler. Jeg føler at denne reisen er strengt nødvendig, men alle er kanskje ikke enig i det. Anonymkode: 71b51...6a5 Kun du vet hvor nødvendig reisen er. Dette må du selv avgjøre utifra totalsituasjonen deres
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Om du kan reise og fremdeles holde deg innenfor lovpålagt smittevern så syns jeg at du skal følge magefølelsen din. Anonymkode: 28aca...c5a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Ta med i betraktningen at du må beregne hotellkarantene ved hjemkomst. Anonymkode: 65505...5e6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Jeg er ikke i den situasjonen, så det er lett for meg å si at jeg ikke ville dratt... Er du fullvaksinert allerede regner jeg med du jobber i helsevesenet og vet hva du gjør. Det blir nok karantene på deg når du kommer hjem uansett, de regner med å stramme inn enda mer nå før påske, så har du mulighet til det så må du selv avgjøre om reisen er helt nødvendig. Husk å sjekke reglene for innreise i landet og da, om det landet er i lockdown er det ikke sikkert du får reise inn? Anonymkode: 6b0db...cd2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke i den situasjonen, så det er lett for meg å si at jeg ikke ville dratt... Er du fullvaksinert allerede regner jeg med du jobber i helsevesenet og vet hva du gjør. Det blir nok karantene på deg når du kommer hjem uansett, de regner med å stramme inn enda mer nå før påske, så har du mulighet til det så må du selv avgjøre om reisen er helt nødvendig. Husk å sjekke reglene for innreise i landet og da, om det landet er i lockdown er det ikke sikkert du får reise inn? Anonymkode: 6b0db...cd2 Jeg kan reise inn og helsepersonell vaksinert med første dose astraZeneca er unntatt innreisekaranteneplikten. Anonymkode: 71b51...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/helsepersonell-som-har-mottatt-forste-dose-med-astrazeneca-vaksine-far-unntak-fra-innreisekarantene/id2837282/ Anonymkode: 71b51...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 At du er vaksinert er helt uvesentlig. Du kan like fullt smitte oss andre. Det betyr sannsynligvis også at du jobber innen helse. Du må forvente karantenehotell når du kommer hjem. Anonymkode: 170aa...a31
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Hvis du har fått vaksine som helsepersonell og tenker å utnytte den for å reise til utlandet for deretter å droppe karantene når du kommer tilbake synes jeg det er svert umoralsk. Jeg vil også tro du setter jobben på spill. Anonymkode: edd62...833
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har fått vaksine som helsepersonell og tenker å utnytte den for å reise til utlandet for deretter å droppe karantene når du kommer tilbake synes jeg det er svert umoralsk. Jeg vil også tro du setter jobben på spill. Anonymkode: edd62...833 Nå må du lese hva hun skriver. Les godt. Hun skriver at hun vil følge alle regler.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Nå må du lese hva hun skriver. Les godt. Hun skriver at hun vil følge alle regler. Lover, regler og moral er ikke det samme. Anonymkode: edd62...833
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Lover, regler og moral er ikke det samme. Anonymkode: edd62...833 Hun skriver at hun skal følge alle regler. Da får du rett og slett svare på det hun spør om i stedet for å anta. Ville du reist? Nei? Det er i grunn det hun spør om.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Har du 10 000 å bruke på karantenehotell? Har du satt deg godt nok inn i innreisereglene? Skjønner godt argumentet ditt for å reise, men karantene osv vil koste deg 10-14 dager av oppholdet. Anonymkode: 3f4d8...a31
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Jeg hadde reist og jeg hadde fulgt alle regler. Om noen i min familie sliter så tungt at jeg virkelig er redd for dem hadde jeg reist selv uten vaksine. Men jeg hadde så klart fulgt alt av regler (gjerne vært strengere) for å prøve å unngå smitte og å smitte andre. Det kommer mange mennesker til Norge hver dag som bor i utlandet og arbeider i Norge. Noen er nødvendige, men flere jobber her for at arbeidsgiver skal kunne presse betingelsene. Reiser for å redde liv og helse ser jeg på som mer nødvendig enn dette (såfremt du følger smittevernreglene) Anonymkode: e2a99...4cb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ta med i betraktningen at du må beregne hotellkarantene ved hjemkomst. Anonymkode: 65505...5e6 Det trenger man ikke når man er bosatt i Norge. Anonymkode: 7d19e...f43
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): At du er vaksinert er helt uvesentlig. Du kan like fullt smitte oss andre. Det betyr sannsynligvis også at du jobber innen helse. Du må forvente karantenehotell når du kommer hjem. Anonymkode: 170aa...a31 Det må hun ikke, både fordi hun er vaksinert og fordi det ikke er karantenehotell for dem som er bosatt og eier bolig i Norge. Anonymkode: 7d19e...f43
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Lover, regler og moral er ikke det samme. Anonymkode: edd62...833 Hun har ikke sett sin partner i ett år, og han sliter. Er det veldig moralsk å kaste partneren sin under bussen og la ham klare seg alene? Hvorfor er man sammen da, hvis man skal være en sånn bitch mot partneren sin? Anonymkode: 7d19e...f43
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har du 10 000 å bruke på karantenehotell? Har du satt deg godt nok inn i innreisereglene? Skjønner godt argumentet ditt for å reise, men karantene osv vil koste deg 10-14 dager av oppholdet. Anonymkode: 3f4d8...a31 Man trenger ikke karantenehotell hvis man eier egen bolig. Eventuelt karantenehotell vil påbeløpe seg til 5 000 kroner maks, da satsen er 500 kr per døgn. Anonymkode: 7d19e...f43
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden): Hun skriver at hun skal følge alle regler. Da får du rett og slett svare på det hun spør om i stedet for å anta. Ville du reist? Nei? Det er i grunn det hun spør om. Jeg tok meg den frihet å fortelle hvorfor jeg mener det er galt å reise og forbehold om hvilken situasjon jeg skrev om. Det tror jeg hi få mer ut av enn om alle bare skulle svare "ja" eller "nei", uten noen forklaring. Ellers synes jeg du bør konsentrere deg om å skrive konstruktive svar på inlegget selv, ikke bare lire av deg en standard floskel, heller enn å gå til angrep på andres innfallsvinkel til problemstillingen. Anonymkode: edd62...833
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tok meg den frihet å fortelle hvorfor jeg mener det er galt å reise og forbehold om hvilken situasjon jeg skrev om. Det tror jeg hi få mer ut av enn om alle bare skulle svare "ja" eller "nei", uten noen forklaring. Ellers synes jeg du bør konsentrere deg om å skrive konstruktive svar på inlegget selv, ikke bare lire av deg en standard floskel, heller enn å gå til angrep på andres innfallsvinkel til problemstillingen. Anonymkode: edd62...833 Jeg synes fortsatt du bør LESE his problemstilling. Sett deg virkelig inn i hennes situasjon og så svar på hvorvidt du mener det er galt å reise
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #21 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det trenger man ikke når man er bosatt i Norge. Anonymkode: 7d19e...f43 Statsministeren sa i dag at dette kan endres, og må tas med i betraktningen dersom man vurderer å reise ut av landet nå. Men hi skriver at hun er vaksinert og at innreisekarantenen dermed ikke gjelder henne, så da slipper hun sikkert uansett. Anonymkode: 65505...5e6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #22 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Man trenger ikke karantenehotell hvis man eier egen bolig. Eventuelt karantenehotell vil påbeløpe seg til 5 000 kroner maks, da satsen er 500 kr per døgn. Anonymkode: 7d19e...f43 Ikke her i Norge, men i landet du skal til tenkte jeg. Leste akkurat om han som hadde besøkt sin far og bodde 12 dager på hotell i Kina til 9000.. Om du skal til et land i lockdown har de mest sannsynlig innreisekarantene. Anonymkode: 3f4d8...a31
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #23 Skrevet 9. mars 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg synes fortsatt du bør LESE his problemstilling. Sett deg virkelig inn i hennes situasjon og så svar på hvorvidt du mener det er galt å reise Vi får nok være enige om å være uenige. Folk er forskjellige vet du. Det er helt greit. ❤ Anonymkode: edd62...833
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #24 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det trenger man ikke når man er bosatt i Norge. Anonymkode: 7d19e...f43 Det sto vel akkurat i avisa at det er sannsynlig at det endres? Anonymkode: 3f4d8...a31
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #25 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det sto vel akkurat i avisa at det er sannsynlig at det endres? Anonymkode: 3f4d8...a31 Per nå er regelverket slik jeg skriver. Anonymkode: 7d19e...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå