Gå til innhold

To spm ang gutt ti år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har i det siste fått mye prikker i hele ansiktet. Har tidligere slitt med utslett rundt munnen, men det forsvant til slutt av seg selv. Går på immundempende medisiner. Skal ta bilder av det og sende til fastlegen, for å høre om hun ser hva der er og få tips til behandling. men hun har sagt at det tar kanskje ekstra tid å få svar på ting som ikke haster nå da hun har hundrevis av henvendelser i løpet av dagen. 

Men tenker jo det kan være uren hud og en start på puberteten. Så har dere noen forslag til milde produkter eller lignende som kan hjelpe han å kanskje dempe det? Han er jo bare ti år, og bryr seg lite for øyeblikket, men tenker det er greit å få hjulpet han så det ikke blir verre. Må mase på han for å få han til å bare vaske ansiktet også, så alt for avansert kan det vel ikke være. 

Og hvilken Deo kjøper dere/bruker barna i den alderen? For tidlig med mannedeo... 

Anonymkode: 5b667...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske seg i ansikt hver dag, eventuelt en skikkelig mild renseskum/såpe.

Til deo har jeg cosmica og dermica til min sønn, fikk og en axe spray deo

Anonymkode: 3c064...70d

Skrevet

Tja, jeg ville trodd annen årsak enn pubertet på 10-åring. Allergi er vel mer sannsynlig. 

Anonymkode: 096db...ea5

Skrevet

Jeg tenkte også på allergi, kanskje matallergi, f.eks mot sitrus eller tomater ( men det kan selvfølgelig være helt andre ting også) . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tja, jeg ville trodd annen årsak enn pubertet på 10-åring. Allergi er vel mer sannsynlig. 

Min tiåring har både svettelukt og en og annen kvise. Kan ikke se hvorfor det skulle være for tidlig? 

Han bruker sanex zero % deo, og vasker ansiktet med rent vann, og smører med fuktighetskrem tilpasset hans hudtype, dermalogica sin clear start er han fornøyd med. 

Han er ikke så flink til å smøre på morgenen, men husker det på kvelden når han dusjer før leggetid. 

Anonymkode: 253c6...508

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Er faktisk vanlig at 10 åringer lukter svette og får kviser

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Er faktisk vanlig at 10 åringer lukter svette og får kviser

Det er som regel mulig å se hva som er kviser og hva som er allergisk utslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...