Gå til innhold

Kva er det kvinnelege motsvaret til runking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eg berre hjerneteppe, eller finns det ikkje noko dameord for dette? Mastabuere er jo unisex, men det folkelege ordet for kvinneleg runking? 

Anonymkode: d9342...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fingre

Anonymkode: 79adf...d10

Skrevet

Onanere?

Anonymkode: e3cb4...5c7

Skrevet

Enda en r-tråd.

Anonymkode: 7f5ce...695

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enda en r-tråd.

Ein f-tråd i såfall. Men fingre er ka skek det nærmaste ja. Syns likevel det høyrest meir ut som noko ein mann (eller ei anna dame) gjer med ei dame. Det høyrest liksom så forsiktig ut i forhold til runking. 

Onanere er jo òg unisex, ikkje heilt fornøgd med det heller. 

Skrevet

Finnes ikke noe folkelig ord for det, fordi det er ikke folkelig. Det er befengt med skam og hemmelighold. 

Anonymkode: 9e32c...df2

Skrevet

Runking er et helt greit begrep for kvinner, også.

Anonymkode: 4b175...4ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Finnes ikke noe folkelig ord for det, fordi det er ikke folkelig. Det er befengt med skam og hemmelighold. 

Trist. I praksis er det jo veldig folkeleg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Runking er et helt greit begrep for kvinner, også.

Syns du? Eg får det liksom ikkje heilt til å stemme. Syns runking seier noko om sjølve handføringa som blir utført. Og den er ikkje så hensiktsmessig på kvinner. Men det er kanskje berre eg som tenkjer slik? 

Skrevet

Vi kalte det for petting - norsk for pet the p***y.

Anonymkode: 87e18...ed9

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Syns du? Eg får det liksom ikkje heilt til å stemme. Syns runking seier noko om sjølve handføringa som blir utført. Og den er ikkje så hensiktsmessig på kvinner. Men det er kanskje berre eg som tenkjer slik? 

Jeg synes runking heller beskriver akten i å tilfredsstille seg selv. Ellers kan man jo bruke uttrykk som "kose med" eller "leke med".

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes runking heller beskriver akten i å tilfredsstille seg selv. Ellers kan man jo bruke uttrykk som "kose med" eller "leke med".

Ja, det beste er kanskje å adoptere runking. Det er noko kontant og uromantisk og direkte ved det. Ei separat handling for å oppnå orgasme åleine. 

Fingring, kose med/leke undervurderer handlinga, med det meiner eg at det ikkje beskriv godt nok at ei kvinne kan tilfredsstille seg sjølv. At ei kvinne leikar med seg sjøl beskriv i mine øyre, meir at ho har litt tidsfordriv medan ho ventar på ein mann. 

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.3.2021 den 11.17):

Vi kalte det for petting - norsk for pet the p***y.

Anonymkode: 87e18...ed9

Petting er noe helt annet... Da bruker man munnen, og man er to. 

Anonymkode: 56952...e5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.3.2021 den 9.31):

Det finnes og er klitre eller fingre. 

Det er ingen skam eller hemmelighold rundt det. Ta et raskt søk på nettet så ser du at dette har vært vanlig og åpent brukt i mange år.

Mannlig seksualitet blir derimot stadig mer tabubelagt og negarivt, som Kondomeriet skriver: "det er på tide at menn bruker sexleketøy på lik linje med kvinner. Det er fortsatt tabuer å bryte, og ett av disse er sexleketøy for menn".

Anonymkode: 0de88...213

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes og er klitre eller fingre. 

Det er ingen skam eller hemmelighold rundt det. Ta et raskt søk på nettet så ser du at dette har vært vanlig og åpent brukt i mange år.

Mannlig seksualitet blir derimot stadig mer tabubelagt og negarivt, som Kondomeriet skriver: "det er på tide at menn bruker sexleketøy på lik linje med kvinner. Det er fortsatt tabuer å bryte, og ett av disse er sexleketøy for menn".

Velvel, det er vel fortsatt mer «akseptert» at gutter/menn leker med tissen sin enn at jenter/kvinner gjør det vil jeg påstå....

Anonymkode: 99d44...d70

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Velvel, det er vel fortsatt mer «akseptert» at gutter/menn leker med tissen sin enn at jenter/kvinner gjør det vil jeg påstå....

Helt enig med deg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Tull! 

Til tross for at det finnes produkter for begge kjønn med tilsvarende formål, rapporterer bransjen at slike nesten utelukkende selges til kvinner...og at åraken er tabu for menn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.3.2021 den 23.04):

Har eg berre hjerneteppe, eller finns det ikkje noko dameord for dette? Mastabuere er jo unisex, men det folkelege ordet for kvinneleg runking? 

Aner ikke.

MEN kan opplyse deg om at det ikke er noe som heter "hjerneteppe". Det heter jernteppe! 😉 

Anonymkode: cd60e...7fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Aner ikke.

MEN kan opplyse deg om at det ikke er noe som heter "hjerneteppe". Det heter jernteppe! 😉 

Anonymkode: cd60e...7fa

Ja!! Det har eg lært før kjem eg på no. Men hjernen min synst det er så logisk med hjerneteppe, fordi noko legg seg som eit teppe over hjernen, slik at eg ikkje får tilgong til det eg treng der. Så då har eg visst fortsett å bruke det. 😆😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tull! 

Til tross for at det finnes produkter for begge kjønn med tilsvarende formål, rapporterer bransjen at slike nesten utelukkende selges til kvinner...og at åraken er tabu for menn.

Eller så er det fordi det veks eit redskap på menn som er så effektivt at dei ikkje treng kjøpe sexleiketøy, medan kvinner ofte har lett i skuffer og skap etter noko brukbart. Difor har marknaden vore større for kvinner enn menn. At runking er meir tabu for menn enn for kvinner er det vel berre husincellen vår som trur på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er helt uenig med deg! 

Anonymkode: 56952...e5a

Skrevet

Gnukking? Gnikking?

Anonymkode: 8d190...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...