Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Vi har parkett på gulvet, og tre barn. Minste er baby. Hvor hard bruk «godtar» dere av de minste? Parkett tåler jo ingenting, så endel hakk og sår blir det jo, men når babyen gjerne vil kaste og slå alt i gulvet blir det fort til at vi fjerner de «hardeste» tingene. Er det realistisk å prøve å forebygge de verste sårene slik, eller må vi bare påberegne å skifte gulv når ungene blir store? Anonymkode: 21f53...2aa
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Du kan bare glemme det. Parkett er noe for den eldre garde. Helt håpløst Anonymkode: 7c9fe...b97
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Det er bare å begynne og spare! Det må nytt gulv til, når den verste herjinga er over. Samtidig er det viktig å huske at et hjem er nettopp et hjem, med de bruksmerker det innebærer, og ikke et katalogbilde. Anonymkode: fdf44...ac9
prekæs Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Litt hakk må man regne med. Så kan du jo slipe det når ungene blir større. Fordelen med parkett er at den ikke må byttes når gulvet er slitt. Dessuten er slipemaskin noe man kan leie om man ikke velger å sette bort jobben. Ikke spesielt kostbart er det heller.
Optatium Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har aldri skjønt om det er ungene mine eller parketten her det er noe galt med, men min parkett er 65 år og har svært lite slitasje. Den har noen få merker som jeg må ta skylden for selv etter å ha flyttet et piano. Parketten ble slipt en gang i 2011 og kan slipes 2 ganger til. Vi har til og med hatt hund.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi har parkett på gulvet, og tre barn. Minste er baby. Hvor hard bruk «godtar» dere av de minste? Parkett tåler jo ingenting, så endel hakk og sår blir det jo, men når babyen gjerne vil kaste og slå alt i gulvet blir det fort til at vi fjerner de «hardeste» tingene. Er det realistisk å prøve å forebygge de verste sårene slik, eller må vi bare påberegne å skifte gulv når ungene blir store? Anonymkode: 21f53...2aa Parkett er dritt. Vi har hatt laminatgulv tidligere, var like fint etter 10 år. Nå har vi parkett, flyttet inn for ett år siden, da var det helt nytt. Nå er det riper og hakk overalt. Hvis ikke skoene er knusktørre, blir det misfarge med en gang. Og jeg har store unger. Skal aldri ha parkett igjen, forbanna drittgulv. Tåler ikke å vaskes engang før det blir slitt i skjøtene (nei jeg bruker ikke mye vann eller vasker spesielt ofte). Anonymkode: 3ed5b...0fe
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Optatium skrev (1 time siden): Jeg har aldri skjønt om det er ungene mine eller parketten her det er noe galt med, men min parkett er 65 år og har svært lite slitasje. Den har noen få merker som jeg må ta skylden for selv etter å ha flyttet et piano. Parketten ble slipt en gang i 2011 og kan slipes 2 ganger til. Vi har til og med hatt hund. Det er fra den tiden de laget ting for at det skulle vare 👌🏻 Anonymkode: 3ed5b...0fe
Optatium Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Det er fra den tiden de laget ting for at det skulle vare 👌🏻 Anonymkode: 3ed5b...0fe Forsåvidt et poeng. Men, kan hende folk er i overkant uvørne med parkett også. Jeg ser hva en del venner tillater av herjing med både leker og hakking, så er det kanskje ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Jøss, hva slags parkett har du? Det er jo forskjell på hva de forskjellige tresortene tåler, og man velger jo gulv etter hva man synes er greit. Synes man merker er greit kan man har furugulv, men ønsker man noe som tåler mer velger man eik liksom.... Anonymkode: ced38...77b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Parkett er jo lekkert. Laminat er fattigslig og vulgært. Anonymkode: 9fb58...a9f
Kira Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Parkett er jo lekkert. Laminat er fattigslig og vulgært. Anonymkode: 9fb58...a9f Jeg vil heller være fattigslig og vulgær enn å være en som irriterer seg over ørten merker i en parkett som ble gul med årene.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Jeg lar barna herje som bare det. Bytter gulv når ungene har blitt ungdommer. Anonymkode: cb01f...a9a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Optatium skrev (3 timer siden): Forsåvidt et poeng. Men, kan hende folk er i overkant uvørne med parkett også. Jeg ser hva en del venner tillater av herjing med både leker og hakking, så er det kanskje ikke så rart. Kan nok i mange tilfeller være en kombinasjon, men for vår del kunne vi ikke vært mer forsiktig. Tørker jo over gulvet bare vi har tømt oppvaskmaskinen. Naboene er i 60 åra, samme problem der. Helt utrolig at det kan lages gulv i dag som ikke tåler å bli vasket etter en bitteliten dråpe fra vasken 🤯 Anonymkode: 3ed5b...0fe
Optatium Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan nok i mange tilfeller være en kombinasjon, men for vår del kunne vi ikke vært mer forsiktig. Tørker jo over gulvet bare vi har tømt oppvaskmaskinen. Naboene er i 60 åra, samme problem der. Helt utrolig at det kan lages gulv i dag som ikke tåler å bli vasket etter en bitteliten dråpe fra vasken 🤯 Anonymkode: 3ed5b...0fe Men da må det være noe galt med den? Feilvare? Parkett skal tåle litt da ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå