Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg tenkte å dele et tips med dere som slo veldig an her hjemme i påsken i fjor da alle måtte være hjemme pga. restriksjoner. Da var barna mine 17, 15, 12 og 10 år, og alle fire har faktisk spurt om vi kan gjøre det samme i år. Det jeg gjorde var å lage til en "bingo" til hver av dem. Et ark med 4x4 ruter, altså 16 totalt. De fikk hvert sitt. I rutene fylte jeg inn ulike oppgaver som gikk ut på å gjøre noe hyggelig. Det var ting som "Gi et kompliment til et søsken", "Hjelpe mamma/pappa med noe i huset", "Ring en besteforelder/oldeforelder og slå av en prat", "Gå en tur med hunden", "Tilby et søsken å hjelpe dem med å rydde rommet" osv. Her er det jo bare å fylle ut noe selv som passer. Så la vi inn en liten premie etter henholdsvis 5, 10 og 16 kryss (utførte oppgaver). Etter 5 fikk de et sjokoladepåskeegg, og med 16 kryss fikk de komme med et ønske. Yngste ville f.eks. at vi bakte noe sammen, eldste ønsket seg noe til et spill osv. Det er jo bare å tilpasse til hva som passer, men uansett synes mine barn at dette var veldig koselig. Anonymkode: 1096c...076
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenkte å dele et tips med dere som slo veldig an her hjemme i påsken i fjor da alle måtte være hjemme pga. restriksjoner. Da var barna mine 17, 15, 12 og 10 år, og alle fire har faktisk spurt om vi kan gjøre det samme i år. Det jeg gjorde var å lage til en "bingo" til hver av dem. Et ark med 4x4 ruter, altså 16 totalt. De fikk hvert sitt. I rutene fylte jeg inn ulike oppgaver som gikk ut på å gjøre noe hyggelig. Det var ting som "Gi et kompliment til et søsken", "Hjelpe mamma/pappa med noe i huset", "Ring en besteforelder/oldeforelder og slå av en prat", "Gå en tur med hunden", "Tilby et søsken å hjelpe dem med å rydde rommet" osv. Her er det jo bare å fylle ut noe selv som passer. Så la vi inn en liten premie etter henholdsvis 5, 10 og 16 kryss (utførte oppgaver). Etter 5 fikk de et sjokoladepåskeegg, og med 16 kryss fikk de komme med et ønske. Yngste ville f.eks. at vi bakte noe sammen, eldste ønsket seg noe til et spill osv. Det er jo bare å tilpasse til hva som passer, men uansett synes mine barn at dette var veldig koselig. Anonymkode: 1096c...076 Sånn type bingo har barna mine i lekser på skolen også, de går i 2. og 4. klasse. Anonymkode: af634...4b7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Bra tips, dette skal jeg jammen gjøre. Men tror jeg må bestemme premien, eventuelt alternativer å velge mellom, ellers kommer det nok helt ville og urealistiske ønsker. 😛 Anonymkode: 8e2aa...d01
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Bra tips, dette skal jeg jammen gjøre. Men tror jeg må bestemme premien, eventuelt alternativer å velge mellom, ellers kommer det nok helt ville og urealistiske ønsker. 😛 Anonymkode: 8e2aa...d01 Ja, vi hadde selvfølgelig begrensninger vi også, det gikk ikke an å ønske seg ny PC liksom 😂 HI Anonymkode: 1096c...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå