Anonym bruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Er det noen som kjenner til om det er mange som lever slike liv og hvor realistisk er serien egentlig? For noen år siden var jeg sammen med en advokat som var partner i et av de store firmaene og tjente flere millioner i året. Det var også mer penger enn i dag justert for inflasjon. Jeg må jo si at jeg kjenner igjen noen karaktertrekk, som å mene at man står "over" andre fordi økonomien er så mye bedre. Han var ikke voldelig på noen måte altså. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 555c4...cb0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Ja, det er realistisk. Men det er heldigvis ikke et veldig stort miljø. Anonymkode: 5bd6f...415
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Serien er basert på ekte historier og skildrer en del av finansmiljøet ja. Men det betyr ikke at alle finansfolk lever etter disse forholdene. https://www.dagbladet.no/kjendis/insidere-forteller-virkelighetens-exit/71643033 Anonymkode: cafda...649
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Veldig mange i fimansmiljøet kjenner seg overhodet ikke igjen, så man skal ikke skjære alle over en kam. Men serien er 70-80% sann, så en liten kjerne lever akkurat som i serien. Anonymkode: 87dd9...b63
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Jeg tenker at serien egentlig er ganske urealistisk, selv om noen få lever litt som karakterene. Det er noe av det jeg liker best, at selv om den er urealistisk, så er den jo inspirert av faktiske personer og hendelser. Mange tror jeg (heldigvis) ikke at det er😅
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Min finansbransjemann sier at noen av disse historiene er sanne, og at noen få lever omtrent som disse folka - men at de aller fleste lever nokså normale liv (om enn med høyt forbruk og dyre hobbyer). Anonymkode: d2492...2a6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Det er sant og skal ikke være overdrevet ! De har nok sikkert vridd litt på ting selvfølgelig Anonymkode: 125ef...884
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Realistisk for noen få, men også veldig fortettet. Anonymkode: dfb32...90c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Nei, det er overdrevet for å få folk interessert. Det er overdrevet det lukse. Anonymkode: 10f17...4a1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Nei, det er overdrevet for å få folk interessert. Det er overdrevet det lukse. Anonymkode: 10f17...4a1 Det lukse? Anonymkode: 63d2f...3b5
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Nei, det er overdrevet for å få folk interessert. Det er overdrevet det lukse. Anonymkode: 10f17...4a1 Hvordan vet du det? Selv om du kanskje er i finansmiljøet eller i et miljø med mye penger, har du strengt tatt ikke oversikt over hele miljøet. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det lukse? Anonymkode: 63d2f...3b5 Delux, sikkert. Anonymkode: efb75...f1d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Delux, sikkert. Anonymkode: efb75...f1d Eller " de luxe" som det faktisk skrives. 😉 Anonymkode: 2f320...39f
Blondzilla Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Ja, exen min var sånn. Jeg har opplevd så mye galskap.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Realistisk, men ikke representativ. De fleste finansfolk er ikke sånn. Noen er. Ikke glem at de som er inspirasjonen til exit gjerne er kriminelle. Det er mange bransjer hvor noen driver kriminelt - bygg, service, taxi, hotell/restaurant... Men bad guys i finans er drøyere enn bad guys andre steder pga alle pengene. Mange finansfolk som tjener svært godt har noen av karaktertrekkene til Exit-gutta, de leverer ofte på ekstremt nivå og da trenger man ekstreme egenskaper. Men stort sett tas det ut i form av vilt lange arbeidsdager, Birken-blodslit og et evig jag etter å være på topp. Mange finansfolk er dørgende kjedelige og tenner på endringer i valutakurs. Anonymkode: 0b744...f9d
Syngensang Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Realistisk, men ikke representativ. De fleste finansfolk er ikke sånn. Noen er. Ikke glem at de som er inspirasjonen til exit gjerne er kriminelle. Det er mange bransjer hvor noen driver kriminelt - bygg, service, taxi, hotell/restaurant... Men bad guys i finans er drøyere enn bad guys andre steder pga alle pengene. Mange finansfolk som tjener svært godt har noen av karaktertrekkene til Exit-gutta, de leverer ofte på ekstremt nivå og da trenger man ekstreme egenskaper. Men stort sett tas det ut i form av vilt lange arbeidsdager, Birken-blodslit og et evig jag etter å være på topp. Mange finansfolk er dørgende kjedelige og tenner på endringer i valutakurs. Anonymkode: 0b744...f9d Hahah, akkurat det om kjedelege finansfolk bygger oppunder mine fordommar.. Også er konklusjonen om at badguys med mykje pengar blir verre enn andre badguys god. Folk uten sperrer blir jo ofte begrensa av dei moglegheitene som fins. Pengar opnar jo opp for det meste og då kan ein vel risikere at enkelte blir som dei i exit. Glad det er laaaangt unna mi verkelegheit iallfall og eit godt eksempel på at for mykje av det gode (g her pengar) ikkje blir så bra.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 Penger åpner muligheter og kan og kjøpe deg ut av en del problemer. For eksempel om noen tilbys en pengesum mot å ikke si noe om en sak. Anonymkode: 555c4...cb0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 Måtte spørre finansbransjemannen min igjen idag - sist vi snakket om realismen i det var etter første sesong. Om denne sesongen sa han at alt var like realistisk som forrige sesong, med unntak av den hjelpen Hermine får. «Helt usannsynlig», mente han om det. Anonymkode: d2492...2a6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 https://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/virkeligheten-overgår-exit-serien-–-en-av-norges-rikeste-tilbød-meg-én-million/ar-BB1ekNj2?li=BBr5KbM Anonymkode: cafda...649
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Jeg ville aldri rotet meg borti en finansmann fra før og ihvertfall ikke noe i nærheten av dem en gang etter å ha fått greie på dette. Får vond klump i magen mtp hvor mange ekle og ufyselige menn der finnes der ute. Feks det fakta at hele 1 av 10 menn har benyttet seg av prostituerte. Bare trist. Vi tenker våre menn er ordentlige men så har altså hele 10% av oss en mann som har vært horebukk..Tipper de fleste damer ikke vet om mannens virkelige fortid. Anonymkode: cafda...649
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 Tviler ikke på Exit nei. Husker tilbake på mine yngre dager hvor en meglersjef i samme firma ønsket å leie meg inn som oktoberfest-dame. Mest mulig utringning, servere øl til han og hans venner og feste med dem. De var kjent (innad) til å feste hardt med lite søvn. Anonymkode: b64de...555
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #21 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg ville aldri rotet meg borti en finansmann fra før og ihvertfall ikke noe i nærheten av dem en gang etter å ha fått greie på dette. Får vond klump i magen mtp hvor mange ekle og ufyselige menn der finnes der ute. Feks det fakta at hele 1 av 10 menn har benyttet seg av prostituerte. Bare trist. Vi tenker våre menn er ordentlige men så har altså hele 10% av oss en mann som har vært horebukk..Tipper de fleste damer ikke vet om mannens virkelige fortid. Anonymkode: cafda...649 Hva er det du har fått greie på som gjør at du ikke skulle kunne være sammen med en som jobber med finans? Anonymkode: 0b744...f9d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #22 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg ville aldri rotet meg borti en finansmann fra før og ihvertfall ikke noe i nærheten av dem en gang etter å ha fått greie på dette. Får vond klump i magen mtp hvor mange ekle og ufyselige menn der finnes der ute. Feks det fakta at hele 1 av 10 menn har benyttet seg av prostituerte. Bare trist. Vi tenker våre menn er ordentlige men så har altså hele 10% av oss en mann som har vært horebukk..Tipper de fleste damer ikke vet om mannens virkelige fortid. Anonymkode: cafda...649 Jeg er sikker på at 1 av 10 damer er rasshøl også. Tipper de fleste menn ikke aner hvor ufin og ekkel kona si kan være! Det går da virkelig ikke an å gå rundt med din holdning til menn. Anonymkode: 71611...0b5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #23 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): https://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/virkeligheten-overgår-exit-serien-–-en-av-norges-rikeste-tilbød-meg-én-million/ar-BB1ekNj2?li=BBr5KbM Anonymkode: cafda...649 Tror ikke disse damene er helt representative heller, også kalt golddiggere Anonymkode: 555c4...cb0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #24 Skrevet 8. mars 2021 Jeg bare tenker at rike menn i dette miljøet har alltid en dame som ser ut på en viss måte. Slank, langt hår og penere enn snittet. Og ofte ikke egen jobb/karriere Anonymkode: 555c4...cb0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #25 Skrevet 8. mars 2021 Ja tenker at det er realistisk for noen finansfolk, men er ikke normen:) Det verste er at jeg får sympati for karakterene... De lever så tomme og ensomme liv. Ingen reelle kontakter med mennesker. Bare fasade og tull som penger kan kjøpe. Anonymkode: 0fcd9...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå