Gå til innhold

Hvor mye klær i uteburdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på barneskolen skal i utebursdag på gård i to timer imorgen. Det er 12 om morgenen så det er bare lovet 4 grader. Holder det med bukse,hettegenser og vinterjakke da? Eller burde han ha på utebukse også?

Anonymkode: ff299...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde absolutt tatt på overtrekksbukse. Bedre å bli varm og kunne ta av seg enn å fryse.

Anonymkode: 64550...062

Skrevet

Ville helt klart tatt på utebukse. De skal sikkert sitte i ro og spise og sånn, og det er ikke kjekt å sitte og fryse.

Anonymkode: 02308...a80

Skrevet

Ullundertøy (stilongs og genser) ullgenser over, bukse (overtrekksbukse) og vinterjakke.  Om du har vinterdress, ville jeg bare hatt vinterdress over ullundertøy for best mulig komfort og bevegelighet. Dette er hva jeg kler guttungen på 5 år i daglig i utebarnehage. Du sier ikke alder på sønnen din og det er forskjell på 6 og 12 år mht hva de ønsker å ha på seg. Men jeg ville uansett sikret meg mot frysing og/eller fukt  med ullundertøy .

Anonymkode: 8f6f7...3b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ullundertøy (stilongs og genser) ullgenser over, bukse (overtrekksbukse) og vinterjakke.  Om du har vinterdress, ville jeg bare hatt vinterdress over ullundertøy for best mulig komfort og bevegelighet. Dette er hva jeg kler guttungen på 5 år i daglig i utebarnehage. Du sier ikke alder på sønnen din og det er forskjell på 6 og 12 år mht hva de ønsker å ha på seg. Men jeg ville uansett sikret meg mot frysing og/eller fukt  med ullundertøy .

Pga atopisk eksem så bruker vi ikke ull. Han er 9 år så vinterdress får jeg nok ikke han til å bruke,men utebukse er mye brukt her.

Skrevet

Hadde absolutt hatt utebukse ja. 

Er dere ikke vant til å være noe særlig ute?

Anonymkode: ef939...442

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde absolutt hatt utebukse ja. 

Er dere ikke vant til å være noe særlig ute?

Selvsagt er vi ute til vanlig! Men her hjemme kan han gå inn å kle på seg mer om han trenger det. I bursdagen kan han ikke det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er vi ute til vanlig! Men her hjemme kan han gå inn å kle på seg mer om han trenger det. I bursdagen kan han ikke det.

Da er det jo lurt å kle litt mer på enn man hadde gjort hjemme og sagt at han kan ta av et lag om han blir varm. 

Litt det samme som når man går på tur bort fra hjemmet...

Skrevet

12 om MORGENEN??

Anonymkode: 3af27...36f

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

12 om MORGENEN??

Ja for oss er det tidlig om morgenen. Har du ikke svar på det jeg spør om så ikke skriv her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja for oss er det tidlig om morgenen. Har du ikke svar på det jeg spør om så ikke skriv her. 

Det bestemmer ikke du. Er jo tydelig at dere ikke er vant til å være ute. Late slasker.  

Skrevet

Du foreslår å sende enn unge i utebursdag uten utebukse? I mars? Måten du svarer på i tillegg gjør jo at man tenker sitt. 

Anonymkode: 90a34...ab9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du foreslår å sende enn unge i utebursdag uten utebukse? I mars? Måten du svarer på i tillegg gjør jo at man tenker sitt. 

Bursdagen er bare i 2 timer så det er liksom ikke omsorgssvikt å ikke bruke utebukse. Var flere i bursdagen som ikke gikk med utebukse;de hadde bare på vinterjakke og dongeribukse.  Skjønner ikke helt hvorfor så mange svarer så nedlatende! Må da kunne gå ann å spørre ett spørsmål uten at dere svarer frekt tilbake!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bursdagen er bare i 2 timer så det er liksom ikke omsorgssvikt å ikke bruke utebukse. Var flere i bursdagen som ikke gikk med utebukse;de hadde bare på vinterjakke og dongeribukse.  Skjønner ikke helt hvorfor så mange svarer så nedlatende! Må da kunne gå ann å spørre ett spørsmål uten at dere svarer frekt tilbake!

Veldig spesielt i mine øyne. Skal de ikke leke og bevege seg? Jeg syns i grunn du var ganske frekk selv jeg da. 

Skrevet

Man blir jo litt møkkete når man er på en gård. Jeg ville tatt på overtrekksbukse ihvertfall. Man skal herje litt. Tenker bedre å være varm, en fin. 

Anonymkode: 1a91d...4ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Veldig spesielt i mine øyne. Skal de ikke leke og bevege seg? Jeg syns i grunn du var ganske frekk selv jeg da. 

Joda men går da fint ann å bevege seg uten utebukse.  Hvordan er jeg frekk da? Har bare bedt folk holde seg til tema. Har virkelig ikke ment å være frekk mot noen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man blir jo litt møkkete når man er på en gård. Jeg ville tatt på overtrekksbukse ihvertfall. Man skal herje litt. Tenker bedre å være varm, en fin. 

Anonymkode: 1a91d...4ee

Ja jeg endte med å ta på en tynn utebukse bare for å være helt sikker på at han ikke fryser. Men så det var flere med bare vinterjakke og dongeribukse. 

Skrevet

Ni år. Dongeribukse. Utebursdag på gård. Mars måned. 
Finn en feil. 

Selvsagt tar man på utebukse/overtrekksbukse/vinterbukse alt etter hva man har og hvor man bor. Noen tar på skuterdress. Det er også ok. Men ikke dobgeribukse. 

Anonymkode: 7e28d...d17

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Finn en feil. 

Selvsagt tar man på utebukse/overtrekksbukse/vinterbukse alt etter hva man har og hvor man bor. Noen tar på skuterdress. Det er også ok. Men ikke dobgeribukse. 

Som sagt var det flere som ikke hadde utebukse på. Men jeg hadde utebukse på min sønn fordi jeg var redd han skulle fryse. Den hadde han fort tatt av seg igjen pga han ble for varm. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Pga atopisk eksem så bruker vi ikke ull. Han er 9 år så vinterdress får jeg nok ikke han til å bruke,men utebukse er mye brukt her.

Vår har også det. Bruker alltid blanding ull med bomull på innsiden. Feks fra Joha eller Reflex.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Finn en feil. 

Det er snakk om to timer og en niåring, ikke et barnehagebarn. Skuterdress og ullundertøy, liksom. Deres som kritiserer, det høres ut som dere tror  ungene skal ut på en toukers polarekspedisjon. 

Sikkert greit å ha med en utebukse, men jeg tror ikke de som gikk i dongri led noen nød heller.

Anonymkode: a5154...1f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...