GÃ¥ til innhold

Noen med hjertebank/flimmer?💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjennom flere år hatt dette, men det blir ikke noe bedre(om mulig værre). Har tatt ekg, men da var hjertet selvfølgelig rolig akkurat da🙄(døgn-ekg).

Legen skrev noe om en høyre grenblokk og noe dårlig r-progresjon.Noen som vet hva det er?

Venter på ny test nå, men kjenner jeg er urolig.Kjenner hjerte slår sitt eget tempo maaange ganger iløpet av dagen.

Anonymkode: fced5...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt holder på slik I ett kjør, men legen sier at det er helt normalt. Alle har det visst, men ikke alle kjenner det.

Anonymkode: 8c88e...754

Skrevet

Jeg har ekstrasystoler og supraventrikulær takykardi (hjertebank) . Jeg går på ganske høy dose med betablokker for dette. 

Noe. Har dette uten at de legger merke til det, andre merker hvert eneste hjerteslag som er utenfor normalen. Jeg også var svært bekymret. Dette slo heller ikke ut på EKG, men ble påvist ved stresstest hos kardiolog. Hender seg jeg har mye hjertebank enda, og da tar jeg bare en ekstra dose med betablokker. Jeg har blitt mer rolig etter at jeg fikk en diagnose. Det hjalp meg med uroen. 

Anonymkode: 93636...881

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ekstrasystoler og supraventrikulær takykardi (hjertebank) . Jeg går på ganske høy dose med betablokker for dette. 

Noe. Har dette uten at de legger merke til det, andre merker hvert eneste hjerteslag som er utenfor normalen. Jeg også var svært bekymret. Dette slo heller ikke ut på EKG, men ble påvist ved stresstest hos kardiolog. Hender seg jeg har mye hjertebank enda, og da tar jeg bare en ekstra dose med betablokker. Jeg har blitt mer rolig etter at jeg fikk en diagnose. Det hjalp meg med uroen. 

Takk for svar🥰

Legen snakket litt om betablokker, men sa vi skulle se etter neste test.

Er det ufarlig å gå på betablokker?Hjelper det deg mye?💜

Har du fått tatt UL av hjertet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mitt holder på slik I ett kjør, men legen sier at det er helt normalt. Alle har det visst, men ikke alle kjenner det.

Har du ikke fått sjekket det?Jeg blir litt svimmel også når det går mye i sitt tempo...

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar🥰

Legen snakket litt om betablokker, men sa vi skulle se etter neste test.

Er det ufarlig å gå på betablokker?Hjelper det deg mye?💜

Har du fått tatt UL av hjertet?

Det kan være noen bivirkninger, men jeg har ingen, heldigvis. Det hjelper meg mye, siden jeg hadde mye plager. Det er veldig ubehagelig å ha skikkelig hjertrbank uten å løfte en finger. Dessuten synes jeg ekstrasystolene ga en ekkel følelse. Det er klart man skal veie bivirkninger opp lot effekt, men for meg har det helt klart vært verdt det. 

Ja, tok ultralyd av hjerte etter fullført stresstest. Hos meg var alt helt normalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være noen bivirkninger, men jeg har ingen, heldigvis. Det hjelper meg mye, siden jeg hadde mye plager. Det er veldig ubehagelig å ha skikkelig hjertrbank uten å løfte en finger. Dessuten synes jeg ekstrasystolene ga en ekkel følelse. Det er klart man skal veie bivirkninger opp lot effekt, men for meg har det helt klart vært verdt det. 

Ja, tok ultralyd av hjerte etter fullført stresstest. Hos meg var alt helt normalt. 

Så bra at alt var normalt🥰

Ja det er skikkelig ubehagelig å sitte i ro også kjenne hjertet ta salto.Jeg synes det var så leit at det ikke dukket opp på ekg. Redd for å ikke bli trodd.Men de så jo at det var noe der.

Håper jeg får ny test snart og et svar på hva dette er.Jeg er så sliten.

Skrevet

Jeg hadde det da jeg hadde høyt stoffskifte. Antar at det er sjekket ut?

Anonymkode: 17227...b35

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så bra at alt var normalt🥰

Ja det er skikkelig ubehagelig å sitte i ro også kjenne hjertet ta salto.Jeg synes det var så leit at det ikke dukket opp på ekg. Redd for å ikke bli trodd.Men de så jo at det var noe der.

Håper jeg får ny test snart og et svar på hva dette er.Jeg er så sliten.

Ja, det er veldig ubehagelig. Hos meg så de det ikke før på stresstedt, som sagt. Uansett bør du jo få dette, slik at du får se hvordan hjertet ditt fungerer - også ved belastning. En blir jo både engstelig og sliten av slikt. 

Lykke til! Håper du finner svaret på hva som skjer. 

Skrevet

Jeg plagdes mye med det. Går på betablokkere nå.

Anonymkode: bf55b...81a

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, det er veldig ubehagelig. Hos meg så de det ikke før på stresstedt, som sagt. Uansett bør du jo få dette, slik at du får se hvordan hjertet ditt fungerer - også ved belastning. En blir jo både engstelig og sliten av slikt. 

Lykke til! Håper du finner svaret på hva som skjer. 

Tusen takk igjen🥰

Er så fint(hvis man kan si det da) å høre om andre som har det slikt og høre erfaringene deres.

Jeg skal «mase» litt på de slik at jeg får fortgang i dette.Jeg klarer ikke å gå slik stort lengre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg plagdes mye med det. Går på betablokkere nå.

Anonymkode: bf55b...81a

Funker det for deg?Ble det oppdaget på ekg?UL?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du ikke fått sjekket det?Jeg blir litt svimmel også når det går mye i sitt tempo...

Joda, har tatt EKG. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...