Gå til innhold

Barn og lek med andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vinterferien over her i området. Vår lille spire på 10 år har vært sammen med klassevenner fire av 8 dager. Vi har stort sett vært hjemme, men hatt enkelte turer. Det er nok meg som har tatt initiativ til alle avtalene. Har en gruende følelse av at jenta mi er litt utenfor. Synes det har vært påfallende få henvendelser. Vet mange er hjemme i ferien. Det jeg lurer på er hvordan det har vært for deres barn i ferien, hva er rett og slett vanlig? 

Anonymkode: 87615...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det strenge tiltak, og vi visste det var en uke til med vinterferie (vi hadde uke 8), så vi holdt oss bevisst mest for oss selv hele tiden. Sønnen på 10 ble invitert til en kompis en dag, datteren på 13 ble invitert litt oftere, men jeg måtte si nei til de fleste invitasjonene da de var til venner i nabobygda der de er hardt angrepet av mutert virus

Anonymkode: d0dc1...094

Skrevet

13-åringen var sammen med en venninne en dag.

12-åringen var sammen med med venninner to ganger, men den ene gangen med overnatting så det ble tre dager til sammen.

Nå har jo mine jenter hverandre da, siden det er bare et drøyt år som skiller de i alder er de mye sammen de to.

Anonymkode: 0acc1...277

Skrevet

Tiåringen min var med en kompis en ettermiddag. Ellers har han vært med meg/vært alene. Han er ikke så sosial av seg da, og de to kompisene hans er for det meste bortreist i feriene. Synd, men sånn er det. Veldig fornøyd med at han traff en kompis en gang i løpet av uken.

Syvåringen min valgte å være på SFO fire av fem dager. Der traff hun vennene sine og koste seg. I tillegg traff hun en venninne to av ettermiddagene. Så for henne har det vært en veldig bra uke sosialt sett. Hun er veldig sosial, men sjelden noen ringer på døren her eller ber henne om å komme på besøk. 

Anonymkode: 7aa7c...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.3.2021 den 22.02):

Nå er vinterferien over her i området. Vår lille spire på 10 år har vært sammen med klassevenner fire av 8 dager. Vi har stort sett vært hjemme, men hatt enkelte turer. Det er nok meg som har tatt initiativ til alle avtalene. Har en gruende følelse av at jenta mi er litt utenfor. Synes det har vært påfallende få henvendelser. Vet mange er hjemme i ferien. Det jeg lurer på er hvordan det har vært for deres barn i ferien, hva er rett og slett vanlig? 

Anonymkode: 87615...7d7

«Vår lille spire» er hele 10 år- halvveis til voksen. Er neppe en liten spire da. 

Anonymkode: 6f585...73e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

«Vår lille spire» er hele 10 år- halvveis til voksen. Er neppe en liten spire da. 

Anonymkode: 6f585...73e

Hvordan tenker du at den kommentaren er relevant?

Anonymkode: 731d2...d30

Skrevet

Her har barna fått velge én venn de er med. Smitten er økende så ferieuka har vi bestemt oss for å holde kontakt med andre på et minimum. Vi har da hatt besøk eller barna har vært på besøk hos de samme barna hele uka. Dette er ikke tiden for inkludering dessverre. 

Anonymkode: ac098...dac

Skrevet

Her har 13 åringen vært med en kompis 3 dager. Og så har han hatt overnatting av kusinen sin 1 natt. 
11 åringen har vært med kompiser nesten hver dag. Har i tillegg vært på overnatting til kompisen 1 natt , og hatt kompisen på overnatting 1 natt.  Han har også vært på overnatting , og hatt overnatting av ene fetteren. 
9 åringen har vært med venner alle dager, bortsett fra 2. Da var hun med kusiner og fetter. Hun har hatt overnatting 2 netter, og vært på overnatting 3 netter.  

Anonymkode: a7be4...3cb

Skrevet

Min spire på 8 år har vært med 1 i klassen. 

Min eldste spire på 14 har ikke vært med noen

Anonymkode: 92808...844

Skrevet

Her lekte ikke barnet mitt med noen i ferien. Men hun har mange venner. 

Anonymkode: acec6...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...