Gå til innhold

Barn som slår i barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å høre litt med dere foreldre om noen har erfaring med barn som slår i barnehagen og hvordan løse dette problemet før den blir større. Nemlig min gutt på 4 år har begynt å slå. Dette er veldig sjokkerende for oss fordi vi har aldri opplevd dette hjemme før han begynte i barnehagen . Eg skulle hente han i dag og da kom den beskjeden om at det er ikke lov og at han må slutte med det. Først og fremt var eg overrasket da de sa at det har foregått en stund og at han slår en vikar og spytter. Eg spurte hvorfor har dere ikke nevnt dette før, det er viktig at vi tar det med en gang dette skjer og ikke lar det gå alt for lenge. Både meg og pappa er veldig åpent og selvfølgelig støtter vi ikke slik oppførsel. Det som overrasker meg mest er at sønnen vår har begynt å si bæsj og dumming. Han har begynt å lære seg språk så dette kommer helt garantert fra barnehagen! Slik snakker vi ikke hjemme . Svaret som eg fikk av personalet på avdelingen var at dette er en periode og det vil gå over slik snakker andre barna også så han har sikkert hørt dette.For meg er dette ikke greit. Tilvenning og start i barnehagen gikk kjempe fint. Han stor trivdes og kom veldig godt i rutinen og ble mer og mer flink i norsk. Personalet var stabil og de hadde faste ansatte. Han ble veldig glad i en dame som jobber på avdelingen. Sønnen vår er en positiv gutt som er veldig nysgjerrig og sosial, liker å gi klem til andre. Eg tror at dette problemet begynte da alle nye vikarer kom inn. Hun damen som han er veldig glad i har vært vekke nå i 2 måneder. Det er kaos på avdelingen.  Barna er mye ute og ofte så dropper de hvilestund. De har også en pedagogisk leder som har vært vekke nå i flere måneder. Eg føler at barna er forvirret. Min gutt er sliten og når han kommer hjem så sovner han med en gang. Klarer knapt å spise middag. Vi har prøvd å gjøre opphold i barnehagen kortere. Eg tenker å ha et møte. Eg tror at hele frustrasjonen kommer fordi han klarer ikke å uttrykke seg riktig. Eg vet ikke hvor den sinnet kommer fra? Det viktigste for meg er at sønnen min skal ha det bra i barnehagen og at andre barna rundt han skal føle seg trygg. Det er ikke greit å slå og eg vet ikke hvorfor han har begynt å oppføre seg slik 😟 kanskje nettopp på grunn av alle de endringene i barnehagen? Barna er sårbare og det å møte nye vikarer hver uke kan være forvirrende. Hva synes dere hvordan hjelpe barnet på en best måte? Vi snakker veldig mye med han hjemme. 

Anonymkode: 194e8...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som en dårlig barnehage som har rakna ! Så fint dere tar tak og gir han korte dager . Hør om flere foreldre har reagert og ta det opp med kommunen 

Anonymkode: 5e4a1...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes det blir feil å gi skyld til barna, selvfølgelig vil de reagere slik det må være en grunn 😟 spess når et barn er helt utslitt og de kutter på hvilestund. Barna er ute i mange timer . Har hørt at mange foreldre har reagert. Synes det dumt at dette skal gå utover barna når de mangel bemanning på jobb. Eg støtter ikke dårlig atferd og det er viktig å hjelpe barna å få de på riktig spor, men synes dette er veldig uvant min sønn at han slår og spytter. 

 

 

 

Anonymkode: 194e8...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...