Gå til innhold

I stedet for skyvedører... til oppbevaring i gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det alternative løsninger som er rimeligere ? 
F eks sette opp en lettvegg og lage oppbevaring bak ? 
Dumt når det blir smalt og får kanskje ikke utnyttet plassen til det fulle 🤷🏻‍♀️ 
Noen lure løsninger?

Anonymkode: 85e67...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du oppbevare? I gangen har vi kallax hyller med sånne stoff-esker til oppbevaring av refleksvester, sitteunderlag osv, og to malmkommoder som rommer alt annet - votter, luer osv. Jakker, dresser og utebukser henger på hengerenog knagger, mens det som ikke brukes hver dag er i garderoben. Sesongtøy utenfor sesong er på loftet. Men hvis du tenker å lage en liten bod på en måte, så er mitt forslag dumt. Da er det bedre å sette opp en lettevegg e.l. Evnt kjøpe en skillevegg, det får du tak i billig, får sikkert kjøpt brukt også. 

Anonymkode: 3ce38...f48

Skrevet

Tenker du at du skal ha et slags garderobeskap og ha noe som stenger for innsynet?

I så fall: Hvis du velger en vegg, må du sette av plass på innsiden av veggen til å gå dit selv. Løsningen vil bli langt mer plasskrevende enn å sette opp skyvedører.

Det går fint an å ha åpen løsning, men det krever en viss orden (synes jeg da). Se for deg garderoben i barnehagen/ skolen. 

Det går også an å sette på hengslede dører. Det tar også litt mer plass enn skyvedører, fordi dørene må ha plass til å svinge ut, men det vil ikke være så plasskrevende som en vegg.

En venninne av meg hengte opp forheng da hun hadde liten plass og dårlig råd. Det funket det også, selv om det ikke var verdens vakreste løsning. Men det kan jo også avhenge av stoffet du velger.

Et alternativ er jo, som anonym ...f48 foreslår, å velge kommode og eventuelt åpen hylle.

Skrevet

Istede for skyvedører kan du ha gardiner. Tykke, lange gardiner som er enkle å ta til siden kan være en god løsning om skyvedører blir for dyrt. Gardiner med ringer i toppen glir lett til siden, og har du kanskje en ekstra iforhold til hva du hadde valgt i ett vindu så får du ikke gliper. Med tykke så mener jeg slike som er litt tunge, for med lette så er det fort gjort at bunnen ikke følger etter når unger skal lukke. 

Dette kan fungere veldig bra. Da utnytter du plassen ved at du kan bruke plassen forran og ikke måtte tenke på at en dør skal kunne åpnes. Får du ikke lange nok gardiner, kan du lage en hylle på toppen som du enten kan ha fine esker på (veldig kjekt til ting som ikke ofte brukes eller sesongting) eller du kan ha gardin over hyllen også, men jeg syns det kan være fint med en avbrekk. 

Anonymkode: 9ed26...43a

Skrevet

En vegg krever mye plass, det tror jeg jeg ville droppet altså..

Vi har et skap i gangen, i det henger jakker og sånt som ikke brukes så ofte, også har jeg satt et skostativ i bunnen av skapet så det står noen sko der også som ikke brukes hver dag.

Sesongklær, bunadsko, skisko osv står i kjelleren.

Ellers har vi to benker med skuffer i, så alle i familien har hver sin skuff til votter, luer osv. Over disse benkene har vi knaggerekker med "hattehylle" med små skuffer i, der ligger reflekser, skikort, skopuss og allverdens småting.

Har også en stumtjener i gangen, så gjester kan henge fra seg jakken.

Anonymkode: d753a...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...