Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Noe digg mat,men vet ikke hva, en dag med biff i alle fall, men ønsker litt forslag til tilbehør,synes det går i det samme. Jeg har en veldig kresen barn, så i helga har jeg lyst på noe godt Hva skal dere ha? og hva liker dere og spise når dere har barnefri? Anonymkode: 07607...8da
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 For å være helt ærlig så liker jeg ikke ordet «barnefri».. Jeg sier jeg er uten barna når de er hos faren. Det høres så trist ut, at det er fri fra barna på lik linje som fri fra jobb.. Men, til spørsmålet ditt så er det kyllingsalat med alt av det innholdet jeg liker best. Med en god hvitløksdressing, gresskarkjerner, krutonger, søte sprø tomater og paprika. Avokado og masse godt digg. Eller rett og slett sushi. Tilbehør til biffen er kremet maispuree og gratinert brokkoli veldig godt med peppersaus. Anonymkode: e2b8e...545
Superdolly Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Det kommer an på om jeg er i humør til å stå lenge ved komfyren og lage mat som tar tid, eller om jeg vil ha noe lettvint som går kjapt og krever minimalt med innsats. I det siste tilfellet kan valget fort bli varme kyllingvinger eller sushi fra nærbutikken, eller kanskje noe fra thaimatbua. I det første tilfellet kan det fort bli en skikkelig gryterett laget fra bunnen av, gjerne noe med viltkjøtt kanskje. Denne er veldig god: https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kremet-elggryte/ Skal jeg spise biff er jeg ganske enkel i smaken: Da vil jeg ha skikkelig pepperbiff, med god peppersaus og fløtegratinerte poteter. Så elsker jeg broccoli og stekte tomater, så det blir grønnsakene.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Tusen takk for fine råd masse godt her Anonymkode: 07607...8da
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Jeg har fire barn, så jeg gidder overhodet ikke stå ved grytene de få gangene jeg er uten barn, da blir det noe fra varmtdisken på meny eller noe sånt 😉 Men til biff har vi enten fløtegratinerte poteter eller båtpoteter, gjerne stekte grønnsaker, og kanskje asparges. En god hjemmelaget peppersaus til. Anonymkode: cdd44...eec
Annesmiltillivet Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Biff er for meg best med masse tilbehør, bearnaisesaus, bakt potet, løk ringer, steks mais og gjerne asparges Om jeg hadde hatt en barnefri helg (jeg har normalt to helger i året der mann og barn reiser bort) lager jeg gjerne middag til venninnen gjengen en kveld, og en kveld lager jeg noe veldig lett så jeg kan slappe av foran tv eller m en bok. Om jeg skulle laget noe bare for meg selv, hadde jeg laget favoritt pasta retten min (fløtepeppersaus med tomat) på fredagen og spist rester hele helga 😂😂
Optatium Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Jeg velger gjerne scampi om jeg er alene. Wok med chili og scampi😁
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Barna mine spiser det meste, men de yngste er ikke så glad i sterk mat. Når mannen og jeg lager mat bare til oss (eller til oss og tenåringene) blir det gjerne yum nua eller chilligryte. Anonymkode: 83a42...d1f
KellyTaylor Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Take Away Gidder ikke kokkelere om jeg skulle være så heldig å ha en hel helg alene . -
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Tusen takk for alle svar mye godt jeg spiser ikke take away,but resten er bra Anonymkode: 07607...8da
Admin Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Quesadillas Nachos Nanbrød pizza Anonymkode: 1360e...b2f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Takk for svar alle sammen Idag skal jeg lage hjemmelaget kjøttboller og potetmos og amerikansk blanding, så slpper jeg og høre æsj imorgen blir det pepperbiff med peppersaus , fløtegratinerte poteter og en salat søndag blir det enten nachos eller froland Anonymkode: 07607...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå