Gå til innhold

Barn som tigger etter mat hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åringen min vil ha mat hele tiden og vær gang noen sitter seg ned og spiser vil hun også ha. Og griner hele tiden at hun vil ha noe fra personens tallerken og protusterer, uansett om hun har spist, hva kan jeg gjøre med dette? Morfar mener hun bør få eller få smake litt, men jeg vet ikke synes blir litt mye tigging spesielt etter jeg har gitt henne mat for så vidt spise noe selv fra min tallerk. Hun elsker mat!

Anonymkode: 36a4b...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, en kvinnes mareritt er den andre kvinnens drøm. 

Barn som vil smake høres jo ut som en drømmesituasjon. Benytt sjansen. Min eldste likte all mat, til han plutselig ble kresen.. 

Anonymkode: 4708e...39d

Skrevet

For det første må du gi henne mat så hun er mett, og det er helt naturlig at hun får spise sammen med andre. Et måltid er en sosial situasjon, og den vil hun gjerne delta i. Når dere sitter og spiser, passer du på at hun får det samme som alle andre og så øver dere på at hun spiser fra sin tallerken og at andre får ha sin tallerken i fred.

Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå problemet her. Spiser ikke barnet ditt sammen med de andre/dere/deg? I så fall, begynn der! Og hvorfor får ikke du spise fra din egen tallerken? Vil ikke barnet spise det som er på sin egen?

Anonymkode: 4ef65...7ae

Skrevet

Men hvorfor sitter andre og spiser uten at hun får da?

Felles måltider er viktig, sitt sammen og spis alle sammen, og la jenta få spise det samme som alle andre.

Anonymkode: f1c12...69f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor sitter andre og spiser uten at hun får da?

Felles måltider er viktig, sitt sammen og spis alle sammen, og la jenta få spise det samme som alle andre.

Noen av og til jobber så da spiser feks bare broren min eller søsteren min. Frokost også.

Skrevet

Høres ut som du prater om en bikkje!! Helt riktig, bikkjer skal ikke tigge!

Dette er et lite barn, kjøre vene...hun er nysgjerrig på mat og trolig i vekst og trenger mer....

Vær glad du, jeg har en 3 åring hvor hvert måltid er en kamp. Spiser ikke og er alt for mager!

Anonymkode: 88525...f95

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Noen av og til jobber så da spiser feks bare broren min eller søsteren min. Frokost også.

Sett henne i stolen ved bordet sammen med dem og la henne få en asjett med en smakebit. Hun trenger jo ikke få et helt måltid om hun allerede har spist, men en smak er helt greit.

Skrevet

Tigger??? Det er et barn, ikke en hund! Klart hun vil ha mat når hun ser dere har mat og smake det dere spiser!  Hvorfor spiser dere ikke sammen med henne?

Anonymkode: 7aa3f...04f

Skrevet

La henne spise. Herregud! Ikke vær så prinsippfast at du mister helt grepet

Anonymkode: e8f6c...4b2

Skrevet

La nå barnet spise sammen med andre. Og hvis de som spiser synes det er greit å la henne smake så la henne smake. Ser ikke problemet her. 

Anonymkode: a7343...c2c

Skrevet

Morfar her helt rett. La henne få en liten tallerken med litt mat av samme slag som de andre på.  Hun trenger ikke å lære å spise av andres tallerken, det kan bli ganske slitsomt i lengden, men hun kan få sin egen. Trenger jo ikke å lesse på om hun har spist rett før, men litt sånn at får delta i måltidet. 

Anonymkode: 61549...116

Skrevet

Du vil bremse /stoppe en 2-åring som vil sitte ved bordet og smake på forskjellig mat...?? 

Når man tror man har hørt alt.. 

Anonymkode: aa937...166

Skrevet

Eller flytte for deg selv?

Anonymkode: d12df...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...