Gå til innhold

Bør jeg gi beskjed til leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem. Skal jobbe fredag og resten av helga.

Det ene barnet mitt hadde besøk mandag. Nå viser det seg at bror til besøket er nærkontakt med en som er smittet av den britiske koronavarianten. De er bestevenner og var sammen på lørdag. Vennen til barnet mitt har ikke hatt nærkontakt med denne gutten. Bror til besøket testet seg og fikk negativt svar nå, men må ta ny test i slutten av uka.

Sjansene for at mitt barn har blitt smittet er jo liten. Men, bør jeg uansett ringe å gi beskjed til leder, eller er det unødvendig i denne situasjonen?

Anonymkode: 13326...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig unødvendig ut. Du er nærkontakt av en nærkontakt av en nærkontakt av en nærkontakt. 😛

Anonymkode: 263da...31b

Skrevet

Det er vel strengt tatt de som har vært nærkontakt, og nærkontakt av nærkontakt de siste 48 timene som telles med. ergo ingen fare iom at du skal jobbe helg. 

Anonymkode: bf4ca...b70

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det høres veldig unødvendig ut. Du er nærkontakt av en nærkontakt av en nærkontakt av en nærkontakt. 😛

Anonymkode: 263da...31b

Dette. Det er da måte på hysteri. Da kan hele landet settes i karantene i ett år fremover, fordi noen vil alltid være nærkontakter av nærkontakter av nærkontakter. Svært få av oss bor fullstendig i vakuum.

Anonymkode: 0aafd...5cc

Skrevet

Haha... ja da kan man sette hele samfunnet i karantene da like gjerne. Lyst på fri du trur jeg 😉

Anonymkode: 2c50b...02c

Skrevet

Herre. Nei. Vi er nok ALLE nærkontakt av en nærkontakt av en nærkontakt. Og han er testet negativ nå. Smitte har ikke tilbakevirkende kraft da. 

Anonymkode: a5dc1...e3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Haha... ja da kan man sette hele samfunnet i karantene da like gjerne. Lyst på fri du trur jeg 😉

Ser du prøver å pakke inn den frekke og unødige slengkommemtaren til slutt med en artig smiley. 

Du fremstår ikke mindre ubehagelig av det.

Anonymkode: be01f...543

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ser du prøver å pakke inn den frekke og unødige slengkommemtaren til slutt med en artig smiley. 

Du fremstår ikke mindre ubehagelig av det.

Anonymkode: be01f...543

Haha... 😂😂😂😝😝😝😝😝

Skrevet

Nei, det bør du ikke.

Greit at du har en liten frykt for smitte nederst i magen, men da får du bare passe på å holde alle regler du kan for å hindre smitte fra deg til andre, men som du sier er sjansen uhyre liten og kan ikke hensyntas.

Anonymkode: 0ce52...e02

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men, i svarte da, greier du ikke å lese? Jeg skrev da overhodet ikke at det var for å få fri eller bli hjemme. For å INFORMERE står det. Informasjon betyr ikke automatisk å bli hjemme.

Hi

Skrevet

Haha... 😂😂😂😝😝😝😝😝

Du driter deg bare ut nå altså. 

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Leders avgjørelse.

Hadde jeg vært leder hadde jeg IKKE likt om noen mente de «visste best selv».

Det er en grunn til at man har ledere. 

Anonymkode: d577a...357

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber på sykehjem. Skal jobbe fredag og resten av helga.

Det ene barnet mitt hadde besøk mandag. Nå viser det seg at bror til besøket er nærkontakt med en som er smittet av den britiske koronavarianten. De er bestevenner og var sammen på lørdag. Vennen til barnet mitt har ikke hatt nærkontakt med denne gutten. Bror til besøket testet seg og fikk negativt svar nå, men må ta ny test i slutten av uka.

Sjansene for at mitt barn har blitt smittet er jo liten. Men, bør jeg uansett ringe å gi beskjed til leder, eller er det unødvendig i denne situasjonen?

Helt unødvendig. Det holder at du følger regeleverket på dette.

Anonymkode: 36b1d...0ba

Skrevet

Hos oss så ønsker leder å få beskjed, jeg har gjort det flere ganger når jeg har barn i karantene. Vi har strenge rutiner på jobb, men vi kan enkelt dele opp enda mer på jobb om vi er usikkre. Da må det bare litt planlegging til, så leder syns det er greit å få vite. 

Ingen hos oss er hysteriske, men vi vet vi har mye kontakt med mennesker hver dag både ansatte og kunder. Så vi gjør vårt for at det evt skal stoppe hos oss om vi skal få det. Nå har alle på min jobb og fire andre butikker som er i samme bygg klart oss uten å bli smittet, og vi er mange som har hatt unger som har vært i karantener og nærkontakter. Smitten har vært veldig nær oss.

Anonymkode: f8054...9d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hos oss så ønsker leder å få beskjed, jeg har gjort det flere ganger når jeg har barn i karantene. Vi har strenge rutiner på jobb, men vi kan enkelt dele opp enda mer på jobb om vi er usikkre. Da må det bare litt planlegging til, så leder syns det er greit å få vite. 

Ingen hos oss er hysteriske, men vi vet vi har mye kontakt med mennesker hver dag både ansatte og kunder. Så vi gjør vårt for at det evt skal stoppe hos oss om vi skal få det. Nå har alle på min jobb og fire andre butikker som er i samme bygg klart oss uten å bli smittet, og vi er mange som har hatt unger som har vært i karantener og nærkontakter. Smitten har vært veldig nær oss.

Anonymkode: f8054...9d8

Les innlegget. Barnet hennes er ikke i karantene. Barnet hennes er nærkontakt av en nærkontakt som har testet negativt....

Det er bare nevrotisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjære vene. Nei, det er ikke leders avgjørelse om ansatte skal komme på jobb eller ei. Lederen er pålagt å følge regelverket. Alle kommune har svært klare regler på når man skal i karantene, og det er hjemstedskommunen sine regler som skal følges om man jobber i annen kommune.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjære vene. Nei, det er ikke leders avgjørelse om ansatte skal komme på jobb eller ei. Lederen er pålagt å følge regelverket. Alle kommune har svært klare regler på når man skal i karantene, og det er hjemstedskommunen sine regler som skal følges om man jobber i annen kommune.

...det vil også tilsi at dersom du ikke er syk, dersom du ikke skal i karantene etter regelverket, eller kommunen har skrevet du onfattes av regler som pålegger deg hjemmekontor, så kan ikke en leder pålegge deg å ikke møte på jobb.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.3.2021 den 17.14):

Du driter deg bare ut nå altså. 

JaaaAAA...🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.3.2021 den 17.25):

Handler vel ikke om at noen syns de vet best selv. Her er det jo bare å følge retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.3.2021 den 19.49):

Haha, jo, det er det virkelig.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Handler vel ikke om at noen syns de vet best selv. Her er det jo bare å følge retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. 

Nope. 

Skrevet

Nope. 

NEI.

Det du snakker om er en leder som tror han/hun vet best selv, og nekter sine ansatte å forholde seg til smittevernregler.

Det er ikke en leders rett. Det er barnslig maktsyke.

Og det er både uansvarlig og potensielt straffbart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

NEI.

Det du snakker om er en leder som tror han/hun vet best selv, og nekter sine ansatte å forholde seg til smittevernregler.

Det er ikke en leders rett. Det er barnslig maktsyke.

Og det er både uansvarlig og potensielt straffbart.

Haha, du får nå bare fortsette å mene det. Ser bare for meg hva slags miljø det er på din jobb, det er garantert ikke bedre enn på min :fnise: 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nope. 

Jo definitivt. 

Skrevet

En bedrift kan ha strengere regler enn det som er satt ved FHI. Eksempler på dette er de som har utenlandske arbeidere i staben og som velger å la dem være i karantene i stedet for å følge alle unntakene som var mulig (i fjor var det en del store unntak her). Når det er sagt blir det veldig spesielt å sette begrensninger på nærkontakt av nærkontakt av nærkontakt av nærkontakt.

Når det gjelder virusvariantene vi frykter mest (engels, sørafrikansk og brasiliansk variant) har man satt nærkontakt av nærkontakt i ventekarantene, men det er det lengste ut man har strukket seg. I tilfeller med vanlig virus så vet de fleste ikke om at de er nærkontakt av nærkontakt en gang og de aller færreste har info om dette enda flere ledd ut. Regner med at det på de fleste arbeidsplasser har vært mange nærkontakter av nærkontakter av nærkontakter som ikke har peiling på at de er det.  

Anonymkode: 74890...724

Skrevet

Jo definitivt. 

Ha ha, du får bare fortsette å mene dette. Tråden er blitt så absurd at den passer inne på koronaforumet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...