Gå til innhold

Fødselskade


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei ung kvinne i 20 årene. Har født to barn, vaginalt med en mellomrom på 3 år. Har plagdes veldig med bekkenet under begge svangerskapene og etter. Hadde en tarmprolaps ved første fødsel itillegg til at jeg sliter med hemoroider. Gjorde ikke noe med den prolapsen, da jordmor sa dette kommer sikkert til å trekke seg sammen å pakket det oppi igjen. Selvfølgelig falt dette rask ut igjen. Og siden har jeg plagdes med ufrivillig luft. Er fullt ut i arbeidet, tiltross for uhell blant kollegaer og diverse. Det har ikke stoppet meg fra å "leve", men merker det sliter veldig psykisk på meg.  Blir selvfølgelig baksnakket daglig og folk kommer med kommentarer. Å det forstår jeg veldig. Dette har gjort at jeg ikke er sosial på noen måter med noen av kollegaene mine. Jeg gjør jobben min å snikker meg unna lunsj pauser. Prøvde en periode å ha lunsj med kollegaer men gjorde situasjonen verre ... Itillegg plages jeg veldig med irritabeltarm og melkeallergi.. Har oppsøkt lege, tarm spesialister, kiropraktor og fysioterapeut. Det jeg fikk tilbudet om var å fjerne hemoridene og venter på svar på diverse prøver som er tatt av tarmen...  Og løfte opp slimhinner.. Akkurat nå er det hemoridene som holder det innvendige opp er derfor redd for at de skal fjerne de før de får fikset" alt"..

Har noen opplevd lignende problemmer etter fødsel? Hvordan håndtert det i forbindelse med arbeidslivet? Ville dere forklart situasjonen for kollegaer/arbeidsgiver ? Sykemeldt seg? Eventuelt løst problemet?

Anonymkode: d3657...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Så trist at de baksnakker deg for dette 😔 du kan jo ikke noe for det! Jeg hadde sagt at jeg har en fødselsskade og at det derfor er sånn.  Sliter selv med fissur i rumpa etter to fødsler. Kjipt å ikke være som man var før 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...