Gå til innhold

Selge katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vanskelig valg vi dessverre må ta. 
Vi adopterte en katt for to år siden fra dyrebeskyttelsen og på grunn av sykdom må vi nå dessverre finne et nytt hjem til den. 
Det er en katt som har krevd mye sosialisering og hun er blitt så trygg på oss, derfor er denne situasjonen ekstra vanskelig og trist. Det jeg lurer på, er det lov å selge den videre siden den er adoptert fra dyrebeskyttelsen? Jeg husker at de sa at pp alle dems katter er  så er det de som står som eier.

Jeg vil nødig sende den tilbake dit da hun må bytte sted flere ganger, derfor ønsker vi at noen kjøper den fra oss!

Anonymkode: 337ed...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med å selge en voksen katt 🙄 Jeg tenker at det beste er nok å snakke med dyrebeskyttelsen, så kan dere sammen finne en løsning som passer for pus.

Og forresten: har dere blitt syke hele gjengen, siden ingen i familien klarer å gi katta et minimum av omsorg i en periode?

Anonymkode: f2283...88d

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Lykke til med å selge en voksen katt 🙄 Jeg tenker at det beste er nok å snakke med dyrebeskyttelsen, så kan dere sammen finne en løsning som passer for pus.

Og forresten: har dere blitt syke hele gjengen, siden ingen i familien klarer å gi katta et minimum av omsorg i en periode?

Det viktigste er å finne et nytt og godt hjem til pus. Jeg skrev selge fordi vi ønsker en symbolsk sum. 

Hva mener du med om vi har blitt syke hele gjengen? Det er ikke snakk om en periode.. 

Takk for svar men du virker noe dømmende i svaret ditt! 

Skrevet

Da jeg fikk katt fra dyrebeskyttelsen i 2008 måtte jeg skrive under på en kontrakt. Der stod det blant annet at hvis jeg ikke kunne ha katten selv, måtte dyrebeskyttelsen kontaktes/katten tilbakeføres. Dette er jo veldig lenge siden, så kan jo være det er endret... ville hørt med de:)

Anonymkode: 088d4...6c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det viktigste er å finne et nytt og godt hjem til pus. Jeg skrev selge fordi vi ønsker en symbolsk sum. 

Hva mener du med om vi har blitt syke hele gjengen? Det er ikke snakk om en periode.. 

Takk for svar men du virker noe dømmende i svaret ditt! 

Stakkars pus. Det høres helt ærlig litt sløvt ut å kvitte seg med et levende vesen "på grunn av sykdom". Dere har ikke alle sammen blitt syke samtidig. Katten trenger mat, vann, ren kattedo og litt selskap hver dag. Det klarer man å gi selv om en person i familien er syk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Stakkars pus. Det høres helt ærlig litt sløvt ut å kvitte seg med et levende vesen "på grunn av sykdom". Dere har ikke alle sammen blitt syke samtidig. Katten trenger mat, vann, ren kattedo og litt selskap hver dag. Det klarer man å gi selv om en person i familien er syk.

Hva om mor/far må være på sykehus med et alvorlig sykt/døende barn? Ha med katten dit da? 

Anonymkode: a883f...fc1

Skrevet

Hei HI,

Synes du får unødvendig mye tyn her. Du skal ikke måtte utbrodere i detalj hva sykdom går i. Jeg er helt enig i at dyr ALDRI skal være gratis. Når det gjelder deres pus så er jeg ganske sikker på at om dere ikke skal ha den mer så skal de du adopterte fra ha tilbake katten. Jeg ville ringt de og forklart og sagt at dere kan være fosterhjem for pus til ny eier dukker opp. 

Anonymkode: 19556...ca5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei HI,

Synes du får unødvendig mye tyn her. Du skal ikke måtte utbrodere i detalj hva sykdom går i. Jeg er helt enig i at dyr ALDRI skal være gratis. Når det gjelder deres pus så er jeg ganske sikker på at om dere ikke skal ha den mer så skal de du adopterte fra ha tilbake katten. Jeg ville ringt de og forklart og sagt at dere kan være fosterhjem for pus til ny eier dukker opp. 

Hvis de ikke kan ha katten så kan de selvsagt ikke være fosterhjem heller? De kan jo ikke sette sykdommen på vent, akkurat. 

Alle vettuge mennesker skjønner at livssituasjonen kan endre seg og er dyr kan, og bør, man sette bort når man ikke kan ta seg godt nok av det. Det er ingenting sløvt med det (svar til anonym 88d) 

Ellers hadde jeg nok tatt kontakt med Dyrebeskyttelsen og hørt deres mening. 

Anonymkode: acf38...7f8

Skrevet

Så harde svar. Hva om en i familien har utviklet alvorlig allergi? Eller noe enda verre har skjedd? 
HI: Ring de du adopterte fra og forklar situasjonen. Lykke til❤️

Anonymkode: 86a72...4e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis de ikke kan ha katten så kan de selvsagt ikke være fosterhjem heller? De kan jo ikke sette sykdommen på vent, akkurat. 

Alle vettuge mennesker skjønner at livssituasjonen kan endre seg og er dyr kan, og bør, man sette bort når man ikke kan ta seg godt nok av det. Det er ingenting sløvt med det (svar til anonym 88d) 

Ellers hadde jeg nok tatt kontakt med Dyrebeskyttelsen og hørt deres mening. 

Anonymkode: acf38...7f8

Fosterhjem til de finner ny eier. Hi sier jo at de ønsker å ha katten hos seg til den skal flytte slik at den slipper å gå via dyrebeskyttelsen sine lokaler. 

Skrevet

Hei igjen og takl til dere som har svart! 
Det er ikke slik at en i familien er blitt syk og at andre da bare kan ta seg av pusen vår. Hadde det bare vært så enkelt..

Det at vi ønsker å ha henne hos oss til vi finner nytt hjem er fordi vi ønsker å gjøre alt for å tilrettelegge slik at pus slipper å bytte flere steder enn nødvendig.. Vi har snakket med familie som kan hjelpe til, men det er jo begrenset periode det også. 

Når man tar til seg et dyr må man kunne ta seg av det 100%, det er ikke bare å gi henne mat. Hun krever som sagt litt mer når det gjelder sosialisering og lek. Jeg ønsker ikke å gå inn på sykdom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...