Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Jeg er "påvist" fibromyalgi og legen mente jeg kunne bruke "kosthold" som metode på å bearbeide det. Jeg fikk ikke noen spesifikke tips om hvilket kosthold dette burde være eller henvisning til kostholdsekspert. Jeg har googlet litt og funnet ut at lavkarbo kan være fint for meg. Jeg har egentlig i mange år levd på lavkaloridiett. Jeg er nå ca 70 kg og 160 høy, kunne fint trengt å gått ned ca 5-8 kg før sommeren. Tenker egentlig å prøve dette! Men har liten peiling på ha det innebærer. Kan noen gi meg en innføring og hotte tips på veien? feks hva spiser man til frokost, lunch og middag på en vanlig hverdag? hva er nei mat? hva kan jeg spise? Anonymkode: c58fe...51b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 En venninne av meg har fibromyalgi. Det som hjalp henne var å kutte ut hvetemel, melk og sukker. Hun forklarte meg hvorfor, men husker ikke helt... noe med betennelsestilstand i kroppen? Kan være verdt et forsøk😊 Anonymkode: c6e91...4ac
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): En venninne av meg har fibromyalgi. Det som hjalp henne var å kutte ut hvetemel, melk og sukker. Hun forklarte meg hvorfor, men husker ikke helt... noe med betennelsestilstand i kroppen? Kan være verdt et forsøk😊 Anonymkode: c6e91...4ac Jeg har også fibromyalgi. Dette måtte jeg også kutte. Og svinekjøtt 😉 Anonymkode: 87c71...afe
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Ok er det det samme som lavkarbo diett? Bare kutte ut mel, sukker og melk? Og i tillegg til svinekjøtt... Hilsen HI Anonymkode: c58fe...51b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har fibro. Svinekjøtt trigger ofte smerter hos mennesker med fibro, uten at legene helt vet hvorfor. Sukker er drivstoff for betennelser generelt og dermed verre for fibropasienter. Vet mange også reagerer på mel og melk. Irritabel tarm er en velkjent lidelse hos fibropasienter. Anonymkode: 81622...ff7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Jeg har fibromyalgi og har kuttet ut omtrent alt av brød. Det hjelper mye. Poteter kan jeg spise, sukker også, men ikke for mye. Pasta begrenser jeg. Anonymkode: e0421...bda
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fibromyalgi og har kuttet ut omtrent alt av brød. Det hjelper mye. Poteter kan jeg spise, sukker også, men ikke for mye. Pasta begrenser jeg. Anonymkode: e0421...bda Glemte å si at jeg også har diagnose på (ekstremt) irritabel tarm. Har mye vondt i magen, men er vant med det på et vis. Kunne nok blitt enda bedre om jeg kuttet helt ut sukker og pasta også, men jeg kan ikke leve på en varig diett, må ha et kosthold som er overkommelig over tid. Anonymkode: e0421...bda
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Dette høres tullete ut, må være alternativ-leger som anbefaler sånt som dette. Anonymkode: c09a0...fbb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette høres tullete ut, må være alternativ-leger som anbefaler sånt som dette. Anonymkode: c09a0...fbb Har du fibromyalgi? Du har nemlig tydeligvis ganske dårlig kunnskap om det. Anonymkode: e0421...bda
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Dette høres tullete ut, må være alternativ-leger som anbefaler sånt som dette. Anonymkode: c09a0...fbb Jeg er veldig fornøyd med legen og superglad han kan se ting utenfor boksen også og tar hensyn til helheten i meg. jeg synes dette er så verdt å prøve i tillegg til de andre rådene jeg også fikk Anonymkode: c58fe...51b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Skrevet 3. mars 2021 Min svigerinne har fibrio, hun har gjort store endringer i kostholdet og det kan nok mest sammenlignes med lavkarbo. Det er ikke lavkarbo i den forstand, men det enkleste å forklare det med. Jeg vet hun har kuttet ut melk og kjøper melk rett fra bonden, er hun på besøk hos meg bruker jeg havremelki maten jeg lager siden jeg ikke kan kjøpe melk slik. Hun har prøvd seg frem og funnet ut hva hun kan og ikke kan etterhvert. Anonymkode: 6d392...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå