Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Mannen min ønsker seg flere barn da jeg har et fra før, og han ingen. Mens jeg, som snart er 30 burde begynne å tenke tanken. Greia er at jeg har gjort det før. Altså jeg har møtt det jeg trodde var mannen i mitt liv, fått barn med ham og så funnet ut at han ikke var det likevel. Barnet er snart 10 år, og disse årene som singel gjorde at jeg egentlig ikke tenkte over at jeg skulle få flere barn. Jeg skulle jo ha to-tre relativt tette, som skulle finne masse glede i hverandre. Når det ikke ble sånn, la jeg det bare på hylla - og det var helt greit. Helt fram til jeg møtte min nåværende mann for en del år siden, og om tanken er å starte familie innser jeg at det er nå. Noen som vil dele erfaringer? Vært i samme situasjon? Er kanskje helt feil av meg å tenke at "nå må jeg gjøre alt på nytt?" Den familieidyllen jeg ønsket meg med mitt første barn ble jo ikke noe idyll. Det ble egentlig bare oss, ikke noe familie, som jo var greit, men jeg ville jo ha hele pakken. Mannen min er en fantastisk fyr som alltid stiller opp, så om jeg skulle hatt barn med noen måtte det jo ha blitt ham! Men om jeg ble gravid, er jeg kanskje bare redd for at historien skal gjenta seg? Forsøker å tenke at mye er annerledes. Man er voksen, utdanning, jobb... en del andre forutsetninger for å få det slik man ønsket det første gangen. Problemet var kanskje til å begynne med at man ikke tenkte i det hele tatt når det første barnet ble laget, og nå tenker man alt for mye 🤦♀️ Anonymkode: 01003...548
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Du var jo veldig ung da du fikk første. En viktig grunn for å vente til man er minst 25 år med å få barn er at man endrer seg så mye på de årene. Det at du har blitt voksen gjør nok valget riktigere, og dere kommer ikke endre dere så mye noen av dere nå, dere er innstilt på å jobbe for familien. Kjør på og få et par tette barn, så blir nok familien komplett Anonymkode: 8eebc...679
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Du er fremdeles ung! Er du sikker på denne mannen? Du antyder at dere har vært sammen noen år. Slutt å overtenke! Lag barn og kos dere, husk at du nå er mye voksnere og sikkert mye mer moden og trygg. Anonymkode: 2e75c...829
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Ingen fare, er helt vanlig med dine, mine og våre i dag. Lykke til! 😊 Anonymkode: 8e72d...ebd
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du var jo veldig ung da du fikk første. En viktig grunn for å vente til man er minst 25 år med å få barn er at man endrer seg så mye på de årene. Det at du har blitt voksen gjør nok valget riktigere, og dere kommer ikke endre dere så mye noen av dere nå, dere er innstilt på å jobbe for familien. Kjør på og få et par tette barn, så blir nok familien komplett Anonymkode: 8eebc...679 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du er fremdeles ung! Er du sikker på denne mannen? Du antyder at dere har vært sammen noen år. Slutt å overtenke! Lag barn og kos dere, husk at du nå er mye voksnere og sikkert mye mer moden og trygg. Anonymkode: 2e75c...829 Ja, jeg var veldig ung med første - så valget av far den gang var ikke helt på topp 😅 Men sånn er det. Jeg er helt sikker på mannen min, og vi har vært sammen lenge. Du/dere har nok rett i at jeg overtenker, for et barn er jo også uendelig koselig! Tror bare det er vanskelig å omstille seg. Da jeg fikk første barnet tenkte jeg nok ikke godt nok over det, så da var jeg heelt sikker (trodde og følte jeg da) så avgjørelsen var lett. Nå er den vanskelig, men det er nok fordi man er moden og eldre Anonymkode: 01003...548
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Hopp i det! Dette klarer du uansett hvordan det blir ❤ Anonymkode: dee43...fc2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Vis du ønsker deg flere barn så er detbare å gjøre det. Man vet aldri hva fremtiden bringer om det er at man går fra hverandre, dør, blir syk ol. Men jeg tror du heller vil angre på de/det barna/et du aldri fikk. Så kjør på! Anonymkode: eca63...da4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Jeg var i nøyaktig samme situasjon som deg og valgte å få barnet, beste avgjørelsen jeg har tatt❤️ Jeg er trygg og sikker på forholdet, har en helt annen ro og må si at det et helt fantastisk å oppleve å få barn med en som faktisk er interessert og tilstede. Forholdet vårt har alltid vært utrolig bra, men det ble faktisk enda bedre etter at vi fikk barn sammen og det trodde jeg i grunnen ikke at var mulig. Anonymkode: 428b2...4d2
Nyttårs barn Skrevet 3. mars 2021 #9 Skrevet 3. mars 2021 Du er ihvertfall ikke for gammel for en ny start. Ikke la fortiden sette grenser for hva livet skal bli. Skjønner at du ikke vil oppleve det samme som du gjorde første gangen og det er klart de er lettere å forholde seg til kun en pappa. Men om du virkelig ønsker å få en til og har tro på forholdet du er i ser jeg ingen problemer 👍
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2021 #10 Skrevet 3. mars 2021 On 3/2/2021 at 2:55 PM, Anonym bruker said: Mannen min ønsker seg flere barn da jeg har et fra før, og han ingen. Mens jeg, som snart er 30 burde begynne å tenke tanken. Greia er at jeg har gjort det før. Altså jeg har møtt det jeg trodde var mannen i mitt liv, fått barn med ham og så funnet ut at han ikke var det likevel. Barnet er snart 10 år, og disse årene som singel gjorde at jeg egentlig ikke tenkte over at jeg skulle få flere barn. Jeg skulle jo ha to-tre relativt tette, som skulle finne masse glede i hverandre. Når det ikke ble sånn, la jeg det bare på hylla - og det var helt greit. Helt fram til jeg møtte min nåværende mann for en del år siden, og om tanken er å starte familie innser jeg at det er nå. Noen som vil dele erfaringer? Vært i samme situasjon? Er kanskje helt feil av meg å tenke at "nå må jeg gjøre alt på nytt?" Den familieidyllen jeg ønsket meg med mitt første barn ble jo ikke noe idyll. Det ble egentlig bare oss, ikke noe familie, som jo var greit, men jeg ville jo ha hele pakken. Mannen min er en fantastisk fyr som alltid stiller opp, så om jeg skulle hatt barn med noen måtte det jo ha blitt ham! Men om jeg ble gravid, er jeg kanskje bare redd for at historien skal gjenta seg? Forsøker å tenke at mye er annerledes. Man er voksen, utdanning, jobb... en del andre forutsetninger for å få det slik man ønsket det første gangen. Problemet var kanskje til å begynne med at man ikke tenkte i det hele tatt når det første barnet ble laget, og nå tenker man alt for mye 🤦♀️ Anonymkode: 01003...548 Jeg ble mamma som 17 og 19, jeg og pappan var sammen til minsten var 1 år, så ble det slutt, var singel i nesten 7 år, og de fikk en lillebror når de var 12 og 14 og en søster når de var 14 og 16, har aldri angret,men føler man at man ikke vil ha flere bør man la være Anonymkode: 85814...b67
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Tusen takk for svar! Så gode dere er 🥰 Anonymkode: 01003...548
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå