Anonym bruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Jeg er 45, og har typisk mammamage og ekstra kilo etter svangerskap og dårlig med trening, mye trøstespising i småbarnstida, samt er preget av stress. Jeg skjønner at kalorier inn og kalorier forbrukt må justeres for å gå ned. Men hva er beste måten? Før lærte jeg at man skulle spise lite og ofte for å holde forbrenningen oppe. Men nå sies det at periodisk faste er bra. Ofte er jeg ikke sulten før 12-13, og da spiste jeg middag som siste måltid 17-18 dagen før. Er det da ok å bare vente til jeg blir sulten med å spise, da får jeg jo en fasteperiode der. Eller tuller det opp forbrenningen? Jeg hopper jo over 2 måltider da, så må jo bli færre kalorier? I helger greier jeg ikke la være å spise godteri, er det da ok å kutte ned litt på faktisk mat så kalorisummen blir lavere, eller bør jeg også i helger få i meg mer skikkelig mat? Jeg prøver å komme meg ut for å gå/jogge, det er lettere nå når snøen er borte. Anonymkode: 02a62...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå