Gå til innhold

Vanskelig å kaste leker ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse leker etter ungene som tar plass . Prøvd å solgt litt for det føles bedre: men er nesten umulig. Hvordan komme over baugen og bare pakke det i poser til veldedighet..... blanding av grådig og nostalgi . 

Anonymkode: 2f6e7...237

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det er vanskelig. Vi har tatt vare på klassikerene; brio togsett, lego, duplo og de beste bøkene. Lagt i kasser på loftet. 

Men etterhvert som ungene blir store og slutter å leke, så er det DEILIG å fjerne mest mulig leker på rommene. Blir så ryddig etterpå. Se på gamle episoder av Norske rotehjem eller les Marie Kondo eller Synnøves ryddebøker. Da blir en motivert til å kaste alt en ikkje trenger eller elsker. 

Anonymkode: c1c60...725

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Har masse leker etter ungene som tar plass . Prøvd å solgt litt for det føles bedre: men er nesten umulig. Hvordan komme over baugen og bare pakke det i poser til veldedighet..... blanding av grådig og nostalgi . 

Jeg sparer til barnebarna 😂🙈Jeg klarer ikke å gi fra meg noe som helst nesten. Må du gi fra deg noe, så ta bilder av tingene først. 

Anonymkode: 8212e...62f

Skrevet

Hvis ingen er villig til å betale for lekene så har de jo egentlig ingen verdi... 

Jeg har tatt vare på noen få leker/klær etter ungene, det kan de få når de blir voksne.  Ellers har jeg tatt vare på litt brio-tog, duplo&lego.  Kjekt å ha leker når barn kommer på besøk, og blir det barnebarn kan selvfølgelig de få det.  

Følgende kan kanskje motivere deg: 

1) Om du gir dem vekk til et asylmottak eller lignende kan de glede barn som ellers ikke har det så greit.  

2) Om du kvitter deg med ting som ikke blir brukt får du plass til ting/aktiviteter du ønsker å bruke tid til.

Anonymkode: 3b55e...f84

Skrevet

Takk ja jeg får bare gå i meg selv.

får ikke en 50 lapp for leker for mange tusen en gang. Så har nok bare verdi for meg

Skrevet

Jeg og ungene har laget kasser som vi har på loftet med det vi vil spare på. Har sortert etter alder slik at jeg kan finne frem babyleker enkelt, bare å hente en kasse og bytte når ungen vokser ellerr vi får besøk av unger. 
Dette var veldig kjekt når jeg hadde ett bonusbarnebarn noen år. Alt var lett tilgjengelig og vi hadde kvittet oss med veldig mye. Nå står alt på loftet siden jeg ikke ahr bonusbarnebarn lengre , mine unger har sluttet med leker, men får vi venner med barn på besøk er det enkelt å finne frem noe til de. Har litt for de fleste aldere og kjønn. 

Vi har spart på lego, duplo, tobane osv. Det er både mitt og mine unger sitt, så det er endel. Men slikt går ikke av moten og barnebarn kan leke med det.  Ikke mange åra siden jeg fant frem togbane og lego for å sette på hytta. Mine unger hadde sluttet å leke med dette hjemme, men med søskenbarn og nabobarn som er i alle aldere leker de med dette igjen. Vi voksne har sitti flere kvelder med noe godt i glasset og bygd togbane, så slikt kan lekes med av alle. 

Anonymkode: 365aa...da9

Skrevet

Jeg tar vare på noe av det. De lekene som betød mest for barnet, blir tatt vare på. Resten doneres

Anonymkode: 617f9...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...