Gå til innhold

Det sosiale på jobb...hvor viktig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det å ha det bra sosialt på jobb? 

For meg viktig. Men nå er det på bunn og kjenner at jeg sliter med motivasjonen 

Anonymkode: 67a0a...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempeviktig. Det er de timene vi ler sammen i løpet av året som.gjør at vi presterer i verdensklasse på overtid og under ellers tøffe forhold.

Anonymkode: 48c75...7f3

Skrevet

Superviktig!! Jeg elsker min avdeling, her er takhøyden stor, alle skravler med alle og vi har det kjempegøy på jobb! På den andre avdelinga har jeg vært et par ganger og jeg blir deppa av hele greia...

Anonymkode: af6db...40c

Skrevet

Veldig viktig for meg. Jobber i prosjekt og det faglige glir mye bedre når vi også er sosiale sammen. Det trenger ikke være teambuilding altså, men bare å slå av en prat og fysisk se hverandre hjelper på. Merker at i de nye prosjektene som ble startet opp etter hjemmekontor har vi til dels store problemer med kommunikasjonen.

Anonymkode: 4d8fc...153

Skrevet

Det er veldig viktig. Har en jobb nå med lite sosialt (hjemmekontor i tillegg til at folk generelt er lite sosiale), det tærer på. Føler ekstra på ensomheten og trives egentlig ikke. Har mer sosial kontakt med mine tidligere kollegaer, tar gjerne lunsjen på teams eller en kaffepause sammen. Aldri opplevd i ny jobb.

Anonymkode: 1e0d8...46f

Skrevet

Ts her. Jeg kjenner at jeg sliter sånn med motivasjonen. Vi er del inn i grupper pga korona. Min gruppe kan ikke være i samme rom som den andre gruppen. På min gruppe er det 2 utenlandske som snakker dårlig norsk og ei til som nesten ikke snakker. Så i pausene har jeg prøvd å holde samtalene i gang. Men orker ikke mere. Så nå sitter vi med hver sin mobil eller avis. Det er det sosiale jeg har i løpet av dagen 

Skrevet

Veldig viktig! Hos oss er det lite fokus på det, og jeg kjenner at det påvirker trivselen min på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 4114e...517

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Veldig viktig for meg. Jobber i prosjekt og det faglige glir mye bedre når vi også er sosiale sammen. Det trenger ikke være teambuilding altså, men bare å slå av en prat og fysisk se hverandre hjelper på. Merker at i de nye prosjektene som ble startet opp etter hjemmekontor har vi til dels store problemer med kommunikasjonen.

Anonymkode: 4d8fc...153

Slik er det her også. Noe som fører til lange arbeidsdager for å rette opp i ting. 

Anonymkode: d039f...77a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For meg er det viktig å ha det bra sosialt på jobb, men da mener jeg hovedsakelig i arbeidstiden. Jeg synes det er viktig at vi har god stemning, respekterer hverandre og omgås på jobben. Det er fint med felles lunsj, regelmessige møter for bedre kommunikasjon og samarbeid osv, men jeg er ikke så veldig interessert i å være sosial med kollegaer utenom arbeidstiden. Vi går ut og spiser sammen cirka 2 ganger i året og vi har dratt på seminar cirka hvert annet til tredje år, og det har vært veldig hyggelig, men utover det har jeg ikke kapasitet eller ønske om å være sosial med kollegaer utenom arbeidstiden.

Anonymkode: 624e2...edc

Skrevet

Veldig viktig, synes jeg. Og jeg stortrives på jobb med mine kolleger. Er ikke så ivrig på å møte de etter jobb, da. Jeg har ikke overskudd til så mye. Men god stemning på jobb er gull! 

Anonymkode: c77e8...873

Skrevet

Veldig viktig. Jeg liker godt å være sosial med kollegaer. Skravle, flire, få ut frustrasjon, diskutere og bare være sammen. Gode kollegaer er gull verd🤩

Anonymkode: 056b3...f24

Skrevet

Veldig viktig! hadde ikke holdt ut min jobb uten et bra sosialt miljø.  

Anonymkode: 6881e...8f8

Skrevet

Nesten det aller viktigste med min jobb..

Anonymkode: c0011...6d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

For meg er det viktig å ha det bra sosialt på jobb, men da mener jeg hovedsakelig i arbeidstiden. Jeg synes det er viktig at vi har god stemning, respekterer hverandre og omgås på jobben. Det er fint med felles lunsj, regelmessige møter for bedre kommunikasjon og samarbeid osv, men jeg er ikke så veldig interessert i å være sosial med kollegaer utenom arbeidstiden. Vi går ut og spiser sammen cirka 2 ganger i året og vi har dratt på seminar cirka hvert annet til tredje år, og det har vært veldig hyggelig, men utover det har jeg ikke kapasitet eller ønske om å være sosial med kollegaer utenom arbeidstiden.

Anonymkode: 624e2...edc

Veldig enig. Viktig å ha det bra sosialt i arbeidstiden, men jeg synes det nærmest er en uting om det blir for mye sosiale arrangementer utenfor arbeidstid. De som ikke kan, vil eller har kapasitet til å delta kan da bli litt utenfor

Anonymkode: bce5c...c01

Skrevet

Det er viktig at man går over ens med minst en person på jobb, men ellers er ikke det sosiale så viktig for meg. 

Anonymkode: d5a34...b68

Skrevet
On 3/2/2021 at 8:26 AM, Anonym bruker said:

utrolig viktig for min del

Anonymkode: 38dbf...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...