Gå til innhold

Hvordan bli glad i seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan dere klarte å bli glad i dere selv? Eller bare like dere selv? Måtte dere ta noen spesielle grep eller fikk dere kanskje hjelp av noen?

Jeg har det vondt for tiden, og misliker meg selv så sterkt. Tror nesten jeg kan si at jeg hater meg selv. Livet ble ikke slik jeg hadde trodd med sterke kroniske smerter. Jeg føler at jeg ikke har noen verdi lenger. Jeg bidrar ikke til samfunnet på samme måte lenger, og det er så vondt. I tillegg til alt annet kommer kampen mot nav. Jeg har to barn jeg fikk før jeg ble syk, og de er eneste grunnen til at jeg står opp hver morgen. Hvordan skal jeg klare å bli glad i meg selv og finne gleden med livet? Nå kjennes det umulig...

Anonymkode: b66a1...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna kan  lære å bli glad i seg selv om mammaen deres er glad i seg selv og viser det. Og det er en fin gave å gi sine egne barn. 
Du må ville deg selv. Prøv å sett deg på gulvet etter en dusj og smør deg inn med en krem eller olje, først tærne og så oppover og hele deg. Prøv å tenk på at denne kroppen faktisk har klart å bære fram to barn ❤️. Du er bra som du er selv om du ikke er viktig for samfunnet er du viktig for barna dine og det er mer enn nok. 

Anonymkode: f398b...896

Skrevet

Glad i meg selv er jeg, men gleden med livet (utover barnet) ser ikke jeg heller, akkurat nå.

Kroniske smerter, tinnitus og konstant sliten fyller dagene mine. Spiser smertestillende hver dag. Men står i 100% jobb da, selv om det føles et nødvendig onde akkurat nå. 

Det jeg kan si til deg, er at du er den beste mammaen for dine barn. De trenger at du finner en måte å bli glad i deg selv på. For meg har det positivt effekt å si en positiv ting om/til meg selv i speilet hver morgen og kveld. Jeg skriver også ned eventuelle negative tanker før leggetid og sier høyt til meg selv: "det kan jeg tenke på i morra. Nå skal jeg sove". 

Hadde også god hjelp av psykolog for noen år tilbake. Hun lærte meg å tenke at veldig ofte er det "bra nok". Jeg trenger ikke strebe etter noe bedre hele tiden, verken fysisk/materialistisk eller personlig utvikling/bli generelt bedre (feilfri). Det er godt å ha sluppet taket littegrann. 

Håper du finner en vei til en bedre hverdag. Kanskje fastlegen er første sted å søke råd? Eller helsesykepleier? 

Anonymkode: 588f9...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...